راه اندازی کسب و کار بزرگ
راه اندازی کسب و کار یکی از راههای عالی برای رسیدن به استقلال مالی است. وقتی بتوانید به راحتی رئیس خود باشید و بدون هیچ محدودیتی کارهای مورد علاقه خودتان را انجام دهید، چرا باید به عنوان یک زیر دست کار کنید و غرولندهای رئیستان را پذیرا باشید؟ برای دستیابی به سودهای کلان در ۱۲ تا ۲۴ ماه اول شروع کارتان با مجموعهای از چالشهای منحصربهفرد روبهرو خواهید شد، به ویژه در حالتی که یک گروه مشاوره در کنار خود نداشته باشید.
تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷
★ شخصیتهای کلیدی کسب و کارتان را بشناسید
بسیاری از برنامهها و کتابهایی که در حوزه راه اندازی کسب و کار نگاشته شدهاند، این توهم را در ذهن کارآفرینان نوپا ایجاد میکنند که به تنهایی میتوانند در راه اندازی کسب و کار خود موفق شوند. اگرچه با گذر چندین سال هر کارآفرینی بهخوبی درک خواهد کرد که برای رسیدن به درآمدهای کلان باید از مشاوران قدرتمند استفاده کند. اما آنها زمانی به این نتیجه میرسند که دست کم چندین بار سرشان با سنگ تجربه برخورد کرده باشد! تشکیل تیمی از مشاوران نیازمند سرمایهگذاری روی گروهی از افراد متخصص است که خود این افراد روی موفقیتهای آتی کسب و کار شما سرمایه گذاری کرده باشند. این تیم، گروهی دوستانه یا فامیلی نیست اما در عوض هر کدام از آنها میتوانند یکی از رهبران اثبات شده در حرفه خود باشند.
براساس نظر متخصصان، اهداف اولیه از تشکیل تیم مشاوران، صحبت کردن، چانه زنی، بحث و جدل، مخالفت، تدبیر کردن و یادگیری خلق آثار با معنا به کمک همدیگر است. اگرچه توصیههای اعضای تیم مشاورهای باهم جور نیستند، اما در باطن، همه آنها به دنبال ایجاد ارزش افزوده نهایی برای رشد کسب و کار هستند. هرکدام از آنها باید نفش جداگانهای داشته باشند و نماینده باکیفیتترین رهبر موفق در زمینه کاری خود باشند. اولین تیم مشاوران در شرکت من را هفت نفر از زبدهترین اشخاص در همان حرفه تشکیل داده بودند که دورنمای فکری کاملاً متضادی با همدیگر داشتند.
این تضاد فکری بهخودیخود باعث میشد تا تمام نقصهای موجود در شرکت را شناسایی کنیم؛ چنین وضعیتی به من این امکان را میداد تا به جای این که تلاشم را صرف امور داخلی شرکت کنم، روی پیشرفت و رشد شرکت تمرکز داشته باشم. در اینجا به معرفی هفت شخصیت کلیدی در راه اندازی کسب و کار میپردازیم. هر کدام از شما برای شروع کسب و کار خود به ایفای نقش تکتک آنها در تیم مشورتیتان نیاز دارید.
✔ حقوقدان
با رشد شرکتتان ممکن است درگیر مشکلات حقوقی ناخواستهای شوید. در این زمان است که وکیلی ماهر و برجسته میتواند میان شما و تمام مشکلات حقوقیتان بایستد. در اوایل راه بزرگ و پیشرفت طرحهای تجاری خود با یک وکیل خبره ارتباط برقرار کنید تا از مسائلی مثل علامت تجاری، قانون کپیرایت، مسائل حقوقی منعقد کردن قرارداد و نوشتن توافق همکاری درون سازمانی از او کمک بگیرید. یادتان باشد که هرگز بدون مشورت، خودتان قرارداد ننویسید. سعی نکنید که به تنهایی از پس همه امور برآیید. مناقشههای تجاری به ویژه در دوران توسعه دادن کسب و کار، میتوانند بسیار هزینهبر باشند. پس توصیه میشود حتما در تمام مرحلههای راه اندازی کسب و کار خود از مشاوره این فرد بهره ببرید.
✔ حسابدار مورد تایید
همیشه حسابداری واقعا زبده در تیم کاری خود داشته باشید تا بهطور دقیق در جریان اعداد و ارقامی که در شرکت جابهجا میشود قرار بگیرید. یک حسابدار خوب، مسئولیتپذیر است، سابقه همه معاملات را دقیقا ثبت میکند و میتواند چشم انداز درستی از هزینهها و سود نهایی به شما ارائه دهد. وجود حسابدار برجسته در تیم کاری، شما را از عملکرد سود دهی شرکت و تراز سود و زیان آگاه میسازد.
✔ متخصص بازاریابی و برندسازی (مارکتینگ)
امروزه همه افراد پیشنهاداتی برای بازاریابی در آستین دارند، اما شما باید یک جای خالی برای متخصص بازاریابی که از پیش، فعالیت ثمربخش خود را ثابت کرده است، نگاه دارید. توصیه میکنیم یک متخصص بازاریابی به تیم خود جذب کنید تا از پیشنهادهایی که به شما ارائه میدهد، شگفتزده شوید. مشاور بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا به بازار هدف و شبکه مشتریهای پایه خود نزدیک شوید، بنابراین میتوانید بهطور پیوسته، حاشیه سود خود را افرایش دهید.
✔ مدیر مالی
زمانی که کسب و کارتان رونق بگیرد و شروع به رشد کند، به سرمایه گذاری هوشمندانه نیاز پیدا میکنید. نقش مدیر مالی این است که شما را در یافتن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت یاری دهد. چون در این هنگام، ذهنتان راهحلهای گوناگونی را به شما میدهد که شاید بیشترشان عاقلانه نباشند. مثلا ممکن است بخواهید مشتریهای جدیدی برای محصولتان پیدا کنید یا به سراغ شراکت با رقیبتان بروید تا به این وسیله، سهم بازاری خود را افزایش دهید. لحظهای که من متوجه رشد چشمگیری در شرکتم شدم، مشاور مالی شرکت جلسهای ترتیب داد. او در این جلسه راهحلهایی را پیشنهاد کرد تا سرمایه شرکت را بدون جذب مشتریهای جدید و تنها با سرمایه گذاری در دیگر شرکتها افزایش دهیم.
✔ مدیر اجرایی
وقتی در سالهای گذشته در دورههای مخصوصی که برای استارت آپها برگذار میشدند شرکت میکردم یاد گرفتم که بسته به مقیاس کمپانی به یک مدیر اجرایی حرفهای نیازمندم. بسته به ارزش و جایگاه هر سازمان، مدیر اجرایی باید قدرت در اختیار داشته باشد. مدیر اجرایی شما را در ایفای نقش رهبری سازمان هدایت میکند. نقش و وظایف مدیر اجرایی نباید به فردی که با جدیت پیگیر امور نیست واگذار شود. درون یک سازمان سطوح متفاوتی از اطمینان و قدرت غیر معمول پنهان برای پیگیری امور و مسئولیتها وجود دارد که انجام آنها تشکیل یک تیم برای تقسیم کار را میطلبد. همچنین در این مرحله شما یاد خواهید گرفت که تیم مدیریتی و منابع انسانی خود را تشکیل دهید.
✔ مشتری بالقوه یا مراجعه کننده
اگرچه شما به بهترین مشاوران مجهز هستید، اما باید مطمئن شوید که مشتریان اصلی شما نیز با مدل کسب و کارتان به خوبی ارتباط برقرار میکنند. وجود یک مشتری ایده آل در تیم مشاورهای برای همهچیز از بازخورد گرفته تا قیمتگذاری و بازاریابی استفاده میشود. به این موضوع مثل داشتن یک گروه کانونی فکر کنید. داشتن این فرد باعث میشود پیش از ارائه محصول یا خدمت بهویژه در بازار، بازخورد مناسبی از رفتار مصرفکنندگان دریافت کنید.
✔ کپی رایتر یا طراح حرفهای
وجود کپی رایتر یا ویرایشگر حرفهای در هیئت مدیره شما ضروری است. کپی رایتر کسی است که محتوای مطلوب شما را برای سهامداران، شرکا، مشتریان، عرضهکنندگان و… طراحی میکند. در این مورد، مقیاس، تعیین کننده کیفیت است. ممکن است شما نویسندهای فوقالعاده باشید، اما پیشنهادهای اجرایی نیاز به نوشتاری متفاوت دارند.
تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷
دیدگاهها (0)