سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

NFT چیست؟

NFT چیست؟
  • NFT چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • نحوه خرید و فروش NFT چگونه است؟
  • NFT چه کابردهایی دارد؟
  • ویژگی‌ها، مزایا و معایب NFT چیست؟
  • بهترین NFTهای خلق شده چه هستند؟

برای اینکه بدانیم NFT چیست؟، بد نیست سری به تعاریف ارائه شده در خصوص توکن بزنیم. NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token بوده و در واقع، نوعی توکن محسوب می‌شود. در مقالات قبل بیان کردیم که توکن‌ها به دو شکل قابل معاوضه (مثلی) و غیرقابل معاوضه (غیرمثلی) هستند.

دارایی‌های قابل معاوضه، دارایی‌هایی هستند که بدون افت ارزش، با دارایی مشابه خود قابل تعویض باشند. به عنوان مثال، یک اسکناس ۵۰هزار تومانی، با اسکناس‌های ۵۰ هزار تومانی دیگر قابل معاوضه بوده و ارزش همه آنها نیز یکسان است.

اما دارایی‌های غیرقابل معاوضه، منحصربه‌فرد بوده و قابل تعویض با دارایی مشابه خود نیستند. به عنوان مثال، دو اثر هنری، هیچ‌گاه دقیقا مثل هم نبوده و با یکدیگر قابل تعویض نیستند. سنگ‌های قیمتی، فرش‌های دستبافت و تابلوهای نقاشی همگی جزء دارایی‌های غیرقابل معاوضه هستند.

توکن NFT توکنی است که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، نوعی دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. ان اف تی‌ها منحصربه‌فرد بوده و هر یک از آنها، خواص و ویژگی‌های خاص خود را داشته و قابلیت تعویض با دیگر NFTها را ندارد.

NFT چگونه کار می‌کند؟

توکن NFT به عنوان گواهی دیجیتالی برای دارایی‌هایی دیجیتالی صادر می‌شود. این توکن‌ها که به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شوند، بیشتر با کمک ارزهای رمزنگاری شده و معمولاً با همان نرم افزارهای زیربنایی مانند بسیاری از رمزارزها کدگذاری می‌شوند.

NFT یک قرارداد کاملا هوشمند است که با استفاده از نرم‌افزارهای منبع‌باز تولید شده و برای ایمنی بیشتر، این قرارداد به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین اشکال ان اف تی‌ها به صورت Jpegs، gif، فیلم یا توئیت هستند. تمام دارایی‌های دیجیتالی به درخواست صاحب آنها می‌توانند به NFT تبدیل شوند.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


 این مطلب را هم بخوانید: آموزش پرایس اکشن از صفر تا صد رایگان

 

تاریخچه توکن NFT در بازار رمزارزها

فعالیت اکوسیستم NFT ابتدا در سال ۲۰۱۷ با کریپتوپانک‌ها (CryptoPunks) و کریپتوکیتی‌ها (CryptoKitties) شروع شد. امروزه NFT به حوزه‌های مختلفی راه یافته و همچنان در حال توسعه است. کریپتوپانک‌ها که در اوایل سال ۲۰۱۷ بر بستر اتریوم به‌ وجود آمدند.

کریپتوبانک‌ها در حقیقت مجموعه‌ شخصیت‌های پیکسلی بودند و در حدود ۱۰ هزار مورد منحصربه‌فرد را تشکیل می‌دادند. آنها در ابتدا رایگان بودند اما بعد از استقبال کاربران، نقششان در پروژه کاملا تغییر کرد. افزایش میزان علاقه و توجه مردم، ثبات بیشتری به NFT داد و باعث شد تا امروز ادامه پیدا کند.

 

کاربردهای NFT

قبل از پیدایش توکن‌های غیرقابل تعویض، اگرچه قانون کپی‌رایت وجود داشت، ولی کپی کردن غیرقانونی آثار هنری دیجیتال، تقریبا امری آسان بود. توسعه NFTها، کاربردهای زیادی در زمینه آثار هنری کریپتویی، آیتم‌های کلکسیونی دیجیتال، املاک و مستغلات، امور مالی و لجستیک و بسیاری حوزه‌های دیگر دارد.

بدین ترتیب، با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض، می‌توان اعتبار و صحت بسیاری از کالاهای منحصر‌به‌‌فرد و کلکسیونی را اثبات کرد. در ادامه به برخی از کاربردهای NFT می‌پردازیم :

 

کاربرد NFT در هنر

توکن‌های غیر مثلی به حل مشکلات قدیمی کمیاب بودن آثار دیجیتال کمک کرده‌اند. هنر کریپتویی بخش عمده‌ای از ارزش خود را مدیون تعیین دیجیتالی اعتبار و مالکیت خود است. اگرچه همه می‌توانند کاراکترهای CryptoPunk که بر بستر بلاک‌چین اتریوم است را مشاهده و بررسی کنند و تصاویر آن را هم ذخیره کنند، اما نمی‌توانند مدعی شوند که مالک آن هستند.

کاربرد NFT در بازی‌های رایانه‌ای

فضای بازی و گیمینگ از تقاضای بسیار زیادی برای آیتم‌های منحصر به‌ فردی برخوردار است که قابل معامله باشند. کمیاب بودن این آیتم‌ها تاثیر مستقیم بر قیمت آنها دارد. گیمرها نیز با ایده آیتم‌های دیجیتالی و ارزشمند آشنا هستند. ریزتراکنش‌ها و خریدهای داخل بازی، صنعت گیمینگ چند میلیارد دلاری ایجاد کرده‌است که می‌تواند از فناوری بلاک‌چین و NFTها بهره‌مند شود.

توکن‌های بازی‌های رایانه‌ای ترکیبی از هنر، ویژگی کلکسیونی و کاربردهای مختلف را برای گیمرها به همراه دارند. هرچند هنوز در خصوص پیاده‌سازی و استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌های رایانه‌ای بزرگ فاصله زیادی باقی مانده است.

 

کاربرد NFT در موسیقی

همانند عکس یا ویدئو، می‌توانید فایل صوتی را نیز به NFT ضمیمه کنید تا قطعه‌ موسیقی کلکسیونی ایجاد شود. یکی از مشکلات بزرگ موسیقیدانان، دریافت سهم عادلانه‌ای از فروش آثار خود است. اما حداقل دو روش برای دستیابی به یک نتیجه متعادل و مناسب وجود دارد :

پلتفرم‌های پخش موسیقی بر بستر بلاک‌چین و رصد و پیگیری حق فروش بر بستر بلاک‌چین. رقابت با شرکت‌های بزرگ و معروف موسیقی در خصوص سرویس‌های پخش موسیقی برای پروژه‌های کوچک بلاک‌چین دشوار است. در این بین، پروژه‌های کوچک‌تر تصمیم می‌گیرند عمدتا با هنرمندان مستقل همکاری کنند.

ترکیب موسیقی با NFT ها یک ایده بسیار عالی برای استفاده از حوزه توکن‌های غیر قابل تعویض است، اما بدون پشتیبانی شرکت‌های معروف موسیقی ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود.

 

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش بورس رایگان از صفر تا صد

 

آیا NFT همان ارز دیجیتال است؟

ارزهای دیجیتال در واقع توکن‌های قابل معاوضه هستند اما NFTها همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، توکن‌های غیرقابل معاوضه هستند. اگرچه تکنولوژی ساخت این دو نوع توکن یکسان است، زیرساخت کدگذاری شده ان ‌اف ‌تی، مشابه ارزهای دیجیتال است. اما تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد که عبارت است از :

توکن‌های قابل معاوضه، قابلیت تقسیم به واحدهای کوچک‌تر دارند اما توکن‌های غیرقابل معاوضه چنین امکانی ندارند و هر یک از آنها، کوچک‌ترین واحد محسوب می‌شوند. همه توکن‌های قابل معاوضه، خصوصیات یکسانی دارند. اما توکن‌های غیرقابل معاوضه، منحصربه‌فرد بوده و هر یک از آنها ویژگی‌ها و خواص خود را دارند.

NFTها مشابه ارزهای دیجیتال ذخیره و منتقل می‌شوند، با این تفاوت که هر واحد از توکن‌های NFT، ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد و با واحد دیگر هم‌ارزش نیست. اصلی‌ترین چیزی که باعث می‌شود یک NFT با سایر دارایی‌های دیجیتال متمایز باشد، این است که مالکیت آن بر روی بلاک‌چین (یک پایگاه داده غیرقابل تغییر) ثبت می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند این مالکیت را نقض کند.

همچنین، NFTها مانند ارزهای دیجیتال (توکن‌های مثلی) بر روی کیف پول مالک ذخیره می‌شوند و انتقال آنها با یک تراکنش ساده در عرض چند ثانیه امکان‌پذیر است. به‌عبارت دیگر، به کمکNFTها برای فروش یک دارایی دیجیتال، دیگر نیاز به طی‌کردن فرایندهای زمان‌بر نیست.

نحوه خرید و فروش توکن NFT

اولین کاری که باید برای ساخت و فروش NFT انجام دهید، انتخاب یک پلتفرم فروش و یک پلتفرم پرداخت است. پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید NFT بسازید و بفروشید. پلتفرم‌های محبوب حراج NFT عبارتند از : OpenSea، Rarible، SuperRare، Nifty Gateway، Foundation، VIV3، BakerySwap، Axie Marketplace و NFT ShowRoom.

پلتفرم‌های پرداخت NFT نیز فراوان هستند و می‌توانید از گزینه‌های محبوبی مانند Coinbase، MetaMask، Torus، Portis، WalletConnect، MyEtherWallet و Fortmatic استفاده کنید. می‌توانید از هریک از پلتفرم‌های ذکر شده در بالا و بسیاری موارد دیگر را استفاده کنید. روند کلی کار در تمامی موارد مشابه است، اما پیشنهاد می‌کنیم همیشه هزینه‌هایی که از شما دریافت می‌شود را به دقت بررسی کنید. روند کار شامل این مراحل است :

  1. مقداری رمزارز بخرید
  2. کیف پول خود را به پلتفرم NFT متصل کنید
  3. فایل خود را آپلود کنید
  4. مزایده خود را راه‌اندازی کنید
  5. محصول خود را توصیف کنید
  6. هزینه‌ها را پرداخت کنید

 

آیا NFT قانونی است؟

توکن NFT یک دارایی با امضای دیجیتالی از طرف سازنده‌ آن است که با کمک رمز در هر سرور، مرورگر یا سیستم‌عامل احراز هویت را انجام می‌دهد و آن را به روشی غیرمتمرکز تأیید می‌کند. بنابراین، در این فضا هیچ سازمانی مسئول میزبانی NFT نیست.

به عنوان مثال، اگر یک NFT برای بلیت یک کنسرت ساخته شود، لازم نیست آن بلیت از طریق پلتفرم‌های فروش بلیت تأیید شود، چرا که به ‌سادگی امکان تأیید آن در شبکه بلاک‌چین فراهم است.

ویژگی‌ها و مزایای‌ توکن‌های NFT

کمیاب بودن : یکی از دلایل ارزشمند شدن توکن‌های NFT، ویژگی کمیاب بودن این توکن‌هاست. توسعه دهندگان توکن NFT می‌توانند به راحتی، هر تعداد که دلشان خواست توکن تولید کنند، اما برای حفظ ارزش توکن NFT، تولید آن به صورت محدود صورت می‌گیرد.

تقسیم نشدنی : اغلب توکن‌های NFT قابلیت تقسیم شدن ندارند و به واحد کوچک‌تری تقسیم نمی‌شوند. شما یا باید کل یک اثر دیجیتالی را خریداری کنید یا به طور کلی از خرید آن صرف نظر کنید.

یکتایی : یکتایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های توکن NFT است. توکن‌های NFT دارای زبانه tab هستند و این نشانه ثبات اطلاعات و یکتا بودن و گواهی اصالت آنهاست.

قابل معامله و انتقال : اگرچه توکن‌های ان اف تی در بازارهای خاصی خرید و فروش می‌شوند، اما معامله آنها بسیار سریع و آسان صورت می‌پذیرد. توکن‌های NFT روی کیف پول‌های دیجیتالی در موبایل و کامپیوتر شخصی، در صرافی‌ها به راحتی انتقال داده شده و معامله می‌شوند. با استفاده از توکن NFT می‌توانید یک آیتم بازی، بلیط یا هر دارایی دیجیتالی دیگری را به پول نقد تبدیل کرده یا آن را بخرید.

اصیل و جعل ناپذیر : توکن‌های NFT مبتنی بر بلاک‌چین طراحی شده‌ و دارای اصالت هستند. توکن‌هایی مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین ساخته می‌شوند، درصد جعلی بودنشان تقریبا نزدیک به صفر است. این یعنی توکن NFT تا حد زیادی از خطر سرقت و کلاهبرداری در امان است. با وجود این ویژگی، شما می‌توانید لایسنس محصول دیجیتالی مدنظر خود را بخرید یا بفروشید.

معایب و مشکلات توکن‌های NFT

از آنجایی که توکن‌های NFT از امنیت بیشتری برخوردار هستند، توسعه آنها به مراتب کندتر از توکن‌های قابل معاوضه صورت می‌گیرد. بر همین اساس، توسعه نرم‌افزارهای مربوط به توکن‌های NFT گران‌قیمت‌تر و پیچیده‌تر است. شبکه‌هایی مثل NFT که غیرمتمرکز هستند، هنوز چندان مورد پسند همه کاربران قرار نگرفته‌اند.

 

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش تحلیل بنیادی از صفر تا صد

 

چرا NFTها باارزش هستند؟

با استفاده از توکن‌های ان اف تی، گیمرها و کلکسیونرها می‌توانند مالکان تغییرناپذیر آیتم‌های داخل بازی و سایر سرمایه‌های یکتا باشند و از آنها پول کسب کنند. در بعضی موارد، بازیکنان می‌توانند سازه‌هایی مانند پارک‌ها را در دنیای مجازی بسازند و از آن کسب درآمد کنند، مانند بازی‌های Sandbox و .Decentraland همچنین، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتال تکی را که هنگام بازی به دست می‌آورند در بازارهای ثانویه بفروشند، مانند کاستوم‌ها (لباس‌های داخل بازی)، آواتارها و ارزهای داخل بازی.

هنرمندان می‌توانند آثار دیجیتال خود را به‌طور مستقیم به مخاطبان و بدون نیاز به حراجی‌ها در سراسر دنیا بفروشند و از این طریق سهم بیشتری از سود حاصل از فروش را برای خود نگه دارند. همچنین، حق تألیف نیز می‌تواند به‌ صورت هنر دیجیتال برنامه‌نویسی شود و هر بار که اثر هنری به مشتری جدیدی فروخته می‌شود، خالق اثر درصدی از سود فروش را دریافت می‌کند.

 

گران‌ترین NFTها

از نظر تئوری، هرکس می‌تواند توکن NFT خود را تولید کرده و آن را بفروشد. در ادامه، تعدادی از پروژه‌های مبتنی بر NFT که فروش چند میلیون دلاری داشته‌اند را معرفی می‌کنیم :

به عنوان مثال، در ۱۹ فوریه، یک گیف کارتنی از نیان کت (Nyan Cat)، بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد. در واقع، نیان کت اسم انیمیشنی است که در سال ۲۰۱۱ اکران شد و اکنون تصویر آن در اینترنت وایرال شده است. تصویر این گیف که در فوریه با این قیمت فروخته شده، گربه‌ در حال حرکتی را نشان می‌دهد که حین حرکت از خود یک رد رنگین کمانی به جای می‌گذارد.

موسیقی‌دان گرایمز (Grimes) که همسر فعلی ایلان ماسک نیز هست، چندین قطعه اثر هنری دیجیتالی را در حراج فروخته است و در مجموع ۶ میلیون دلار سرمایه جمع کرده‌است. صاحبان جدید این قطعه‌های موسیقی اجازه داده اند که این قطعات به صورت آنلاین در دسترس همه قرار بگیرد.

توکن‌های NFT مختص کارهای هنری نیست و می‌تواند شامل موضوعات دیگر نیز باشد. چندی پیش مدیر عامل توییتر، جک دورسی، اعلام کرد که قصد دارد اولین توییت خود را به‌عنوان یک توکن غیرقابل معاوضه به‌فروش بگذارد.

برخی از افراد معتقدند که داشتن این توکن می‌تواند بیشتر به‌عنوان یک یادگاری به‌جای بماند. این توکن با قیمت‌گذاری پایه ۲.۵ میلیون دلاری بسته شد و در نهایت یک ایرانی نخستین توئیت تاریخ را خرید. در واقع، سینا استوی، مدیر عامل شرکت بلاک‌چین بریج اوراکل این توکن را به قیمت ۲.۹ میلیون دلار از جک دورسی خریداری کرد.

علاوه بر اینها، اخیرا توکن نقاشی بیپل (Beeple) با قیمت سرسام‌آور ۶۹ میلیون دلار در حراج کریستی (Christie) به فروش رفت. این اثر که «همه روز : ۵۰۰۰ روز اول» نام دارد و خالق آن بیپل (Beeple) است، حاوی ۵۰۰۰ تصویر دیجیتالی است که بیپل در ۱۳ سال گذشته آنها را خلق کرده‌است.

 

پروژه‌‌های برتر NFT

این روزها فضای NFT با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و پروژه‌های مبتنی بر توکن‌های آن رو به افزایش و فراگیری است. این پروژه‌ها شامل محصولات متعددی از گیمینگ گرفته تا دیگر بازارهای متنوع دیجیتالی می‌شوند. برخی از پروژه‌های برتر NFT به شرح زیر است :

 

بازارهای هنری

در این بازار می‌توانید هم توکن‌های NFT مورد نظر خود را خرید و فروش کنید، هم توکن‌های خاص خودتان را بسازید. خریداران با بهره‌مندی از این پلتفرم می‌توانند بخشی یا لایه‌ای از اثر هنری را مال خود کنند و خالقان آثار، می‌توانند به سهولت در کالای تولید شده خود تغییرات مد نظر را اعمال کنند.

 

کریپتوکیتیز

کریپتوکیتیز (CryptoKitties) نوعی بازی در فضای مجازی است که بر مبنای بلاک‌چین کار می‌کند. کاربران در این بازی امکان خرید، پرورش، فروش و ایجاد کلکسیونی قیمتی از گربه‌های متنوع را خواهند داشت. این پروژه بیش از ۱٫۵ میلیون کاربر دارد و بیش از ۴۰ میلیون دلار تراکش در آن صورت گرفته است. برخی از کیتیز یا همان گربه‌ها، دارای قیمت‌هایی لوکس، مثلا ۳۰۰ هزار دلاری هستند. البته میانگین قیمتی این حیوانات مجازی ۶۵.۷۶ دلار است.

 

بهترین NFT‌های خلق شده

توکن تتا (Theta)، چیلیز ( Chiliz)، دیسنترالند (Decentraland) و چند عنوان دیگر، از مشهورترین توکن‌های NFT به حساب می‌آیند که در ادامه به شرح برخی از آنها می‌پردازیم :

ارز دیجیتال دیسنترالند

دیسنترالند که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است، از توکن اصلی MANA و توکن دومی به اسم LAND استفاده میکند. هر توکن LAND مربوط به یک قطعه زمین در گیم می‌شود و با توکن‌ MANA می‌توان اقلام مختلف بازی را خریداری کرد .ّ

پلتفرم دیسنترالند، امکان کسب درآمد و تجربه از طریق محتوا و اپلیکیشن را فراهم کرده‌است. کسانی که وارد این پروژه می‌شوند و مشارکت می‌کنند، از این امکان برخوردار خواهند بود تا زمینی را به صورت مجازی خریداری کرده با بفروشند.ساکنان حاضر در این بازی، برای احراز هویت، پاسپورت دیجیتالی مخصوصی دارند.

 

ارز دیجیتال تتا

پروژه تتا یکی از بهترین و معروف‌ترین توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT است. پروژه تتا شبکه‌ای است که بیشتر بر روی محتواهای ویدیویی تمرکز دارد و فضای مشخصی را جهت به اشتراک‌گذاری ویدیوها فراهم کرده‌است. این فضا به صورت غیرمتمرکز فعال است. کسانی که از شبکه و پروژه تتا استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت همتا به همتا به اشتراک‌گذاری پهنای باند و توان محاسباتی خود بپردازند.

 

ارز دیجیتال چیلیز

در میان توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT، چیلیز یکی از مهم‌ترین توکن‌های در حال توسعه است. چیلیز یک پلتفرم بلاک‌چین‌محور و مبتنی بر اتریوم است که به تازگی ۵۰ میلیون دلار بابت گسترش پروژه خود سرمایه‌گذاری کرده‌است.

پلتفرم توکن چیلیز به موسسات ورزشی این امکان را می‌دهد تا در بستر بلاک‌چین و با استفاده از تکنولوژی به کسب درآمد از طریق هواداران بپردازند. CHZ توکن اختصاصی چیلیز است و با توجه به پیشرفت و سودآوری که در سال گذشته از این توکن به دست آمده، به نظر می‌رسد که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ باشد.

 

بازی‌های مبتنی بر NFT

همان‌طور که در بخش‌های قبل بیان کردیم، فضای گیمینگ از تقاضای بسیار زیادی برای آیتم‌های منحصر به‌ فرد قابل معامله برخوردار است. اگرچه هنوز در خصوص پیاده‌سازی و استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌های رایانه‌ای بزرگ فاصله زیادی باقی است، اما در این بین، پروژه‌های بزرگی در صدد ایجاد و استفاده از فناوری بلاک‌چین در بازی‌های خود هستند. بازی‌های Axie Infinity و Battle Pets مشابه بازی پوکمون (Pokemon) هستند که دارای آیتم‌ها و حیوانات خانگی قابل معامله‌اند. همچنین، می‌توانید از بازارهای دیگر نیز به خرید و فروش توکن‌های مورد نظر خود بپردازید.

توکن‌های NFT در بازی‌های بلاک‌چینی ممکن است نقش تزئینی داشته باشند؛ اما بسیاری از آنها دارای کاربردهای مختلف نیز هستند. هر کدام از حیوانات خانگی بازی Axie Infinity مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبارزه را در اختیار دارند. این قابلیت‌ها بر ارزش حیوان مورد نظر نیز تأثیرگذار است. یک کریپتوکیتی صرفا به دلیل قابلیت تولیدمثل می‌تواند به شدت ارزشمند باشد. تعیین ارزش هر حیوان خانگی به مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری و کاربردی آن بستگی دارد.

جمع‌بندی

NFT توکنی است که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، نوعی دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. NFTها منحصربه‌فرد بوده و هر یک از آنها، خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارند. توکن‌های NFT امروزه در حوزه‌های مختلفی چون املاک و مستغلات، آثار هنری، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و بسیاری حوزه‌های دیگر کاربرد دارند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

4 × پنج =

طراحی ربات سفارشی