سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

کنترل احساسات هنگام معامله کردن

کنترل احساسات هنگام معامله کردن

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که درست پس از یک معامله ی پرسود در بازار سرمایه یا بازار فارکس، معامله ی بعدی تبدیل به ضرر می شود؟ خب این چیزی است که برخی اوقات می توانید از آن جلوگیری کنید. ببینید، همواره پس از یک معامله ی سودده، تریدر از لحاظ روانی تمایل پیدا می کند که حتی بدون وجود سیگنال معاملاتی وارد بازار شده و سود بیشتری کسب کند. این مقاله با ترفندهایی به شما جهت کنترل احساسات هنگام معامله کردن کمک خواهد کرد پس تا آخر همراه ما باشید.

اعتماد به نفس کاذب و حتی اعتیاد به هیجان و نئشگی پس از کسب سود در بازار می تواند به راحتی شغل معامله گری را که به تازگی شروع کرده اید به پایان برساند. پس از یک معامله ی سودده ممکن است الگوها، پترن ها و سیگنال هایی را در بازار مشاهده کنیم که اصلا وجود خارجی ندارند! به عبارت دیگر به طرز ناخودآگاه خودمان را راضی می کنیم که دوباره وارد پوزیشن معاملاتی بشویم.

قبل از اینکه بیشتر ادامه دهیم بگذارید یک موضوع را برایتان روشن کنم، برخی اوقات بعضی از معاملات صرفا به دلایل آماری در سیستم معاملاتی تان که با آن ترید می کنید به ضرر می نشینند. آن چیزی که ما در این مقاله صحبت می کنیم مربوط به معاملات ضرردهی است که میتوانید کنترل کنید. معاملات ضرردهی که ناشی از احاساسات بوده و به دلیل عملکرد ناخودآگاه ذهنی بوجود آمده است و شما نیاز به یک برنامه ی مدون جهت به کنترل درآوردن آن دارید..


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


چرا پس از کسب سود، ضرر می کنیم؟

درست پس از یک معامله ی سودده خطرناک ترین زمان برای معامله است. ممکن است این به نظرتان تعجب آور باشد اما این دلیل پایه های علمی و روانشناسی دارد که ما باید با آن ها آشنا شویم.

پس از یک معامله سودده، به ما احساس خوشایندی دست می دهد، نه می توانیم آن را انکار کنیم نه می توانیم آن را متوقف کنیم، و اصلا چرا باید چنین کاری کنیم، درست است؟ در هر صورت اگر ندانیم چطور با این احساس کنار بیاییم،  این احساس شعف می تواند منجربه یک فاجعه شود. زمانی که خوشحال می شوید در ذهنتان هورمونی به نام دوپامین ترشح می شود، درست مانند زمانی که یکی از معاملاتتان به سود می نشیند. خطری که ما را مواجه خود می کنداعتیاد به این هورمون است. شما می توانید به راحتی به هورمون دوپامین  و به این احساس خوب معتاد شود.

این موضوع برای یک معامله گر یا یک سرمایه گذار به آن معناست که احتمال ترید بیش از حد و یا سرزدن یک کار احمقانه از آن تریدر افزایش می یابد زیرا ذهنش به طور ناخودآگاه به دنبال انجام کاری است تا دوپامین به میزان بیشتری ترشح شود و احساس شعف ادامه دار بماند. زمانی که ذهن به این حالت دچار می شود توانایی درک ریسک و خطر به طرز محسوسی کاهش یافته که خود منجربه انجام کارهایی خارج از سیستم معاملاتیمان می شود.

ذهن هرکاری که از دستش بربیاید انجام می دهد تا آن احساس خوب را از دست ندهد. ازقضا درست همانند اعتیاد به مواد مخدر، قمار و غیره، دوپامین بدون توجه به این که برای بدن انسان مفید است یا مضر، در بدن ترشح می شود. آن عمل کذایی یعنی معامله ای که منجر به سود کردن و در نهایت شادمانی شما شده باعث می شود تا دوپامین بیشتری در بدن پخش شود. امیدوارم متوجه میزان خطرناک بودن این موضوع شده باشید که چگونه ممکن است حساب معاملاتی شما را از بین ببرد.

پس ذهن انسان آن چیزی را که می خواهد، فارغ از سود کردن یا ضرر کردن شما، بدست می آورد و ما به عنوان تریدر یا سرمایه گذار باید از این نقص ژنتیکی خود آگاه باشیم. ترشح هورمون دوپامین در معامله گری همانند یک شمشیر دو لبه است که از آن می توان هم در جهت تقویت عادت های خوب استفاده کرد هم در جهت تقویت عادت های بد. این به شما بستگی دارد که فقط عادت های خوب را تقویت کنید. شما می بایست ذهن خود را درک کنید و آن را تحت کنترل خود در بیاورید نه اینکه ذهنتان شما را تحت کنترل خود در بیاورد.

راه حل جهت کنترل احساسات هنگام معامله کردن

حالا که به درستی فهمیدید چقدر از دست دادن پول پس از کسب سود راحت است، زمان آن رسیده که متوجه شوید چطور می توانید از افتادن در این چاه در آینده جلوگیری کنید. راهش این است که یک فیلتر مناسب دم دست داشته باشید که از  افتادن شما در آن چاه خطرناک جلوگیری کند. با این که احتمالا کلیشه ای است اگر بخواهیم راجع به اهمیت تریدینگ پلن ( برنامه ی معاملاتی ) صحبت کنیم.

راه حل جهت کنترل احساسات هنگام معامله کردن این است که خودتان را وقف سیستم معاملاتیتان کنید. ( مثلا سیستم معاملاتی ما پرایس اکشن است. ) شما می بایست یک تریدینگ پلن یا برنامه ی معاملاتی مدون برای خودتان طراحی کنید که دقیقا به شما بگوید در هر لحظه در بازارسهام یا بازار فارکس چه کارهایی بایستی انجام دهید تا به طور رندوم و بی دلیل وارد یک موقعیت معاملاتی نشوید. ذاتا ما باید عملکردها ذهنی خود را بشناسیم تا بتوانیم با فیلترکردن موقعیت های مختلفی که باعث ترشح بیش از حد دوپامین می شود، به طرز منطقی به معامله کردن در بازار سهام و بازار فارکس بپردازیم.

خلاصه ای از راه حل های مفید جهت کنترل احساسات هنگام معامله کردن به شرح زیر است:

  • داشتن یک سیستم معاملاتی یا استراتژی معاملاتی و درک کامل آن
  • داشتن یک تریدینگ پلن یا برنامه معاملاتی مدون حول سیستم معاملاتی شخصی
  • وقف کردن خود به سیستم معاملاتی و تریدینگ پلن مشخص شده
  • اطمینان از اینکه برنامه ی معاملاتی ما به عنوان یک فیلتر عمل می کند و از انجام اعمال متفرقه در بازار سهام یا بازار فارکس جلوگیری می کند.

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی