سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

کریپتوگرافی در ارزهای دیجیتال چیست؟

کریپتوگرافی در ارزهای دیجیتال چیست؟

«رمزنگاری» یا کریپتوگرافی (Cryptography) از سالیان پیش در زندگی ما بوده و به شیوه‌های مختلفی نمود پیدا کرده است. این رمزنگاری با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی، یکی از شیوه‌های امنیتی زمان قدیم بوده که به‌وسیله‌ آن رمزنگاری‌ها و رمزگشایی‌ها انجام شده است.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


به عنوان مثال، در جنگ جهانی دوم آلمان‌ها از ماشین «انگیما» (Engima) برای رمزنگاری پیام‌هایی که بین‌شان ردوبدل می‌شد، استفاده می‌کردند. سه فرد لهستانی در سال ۱۹۳۲، رمز انیگما را شکستند و درست ۵ هفته قبل از جنگ، اخبار را در اختیار انگلیس و فرانسه گذاشتند؛ اما با شروع جنگ جهانی، آلمان‌ها همواره در حال تغییر رمز این ماشین بودند، به‌همین‌دلیل لهستانی‌ها دیگر نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند چرا که روش آن‌ها دیگر عمل نمی‌کرد!

فردی به نام «الن تورینگ»، نابغه‌ ریاضیدان قرن بیستم، اقدام به ساخت ماشین «بامبی» نمود که تحولی عظیم در دنیای رمزنگاری ایجاد کرد؛ کار تورینگ و ساخت ماشین بامبی یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست آلمان و پایان جنگ جهانی شد. حتی چرچیل به پادشاه انگلیس گفته بود که جنگ را به برکت همین رمزنگاری پیروز شده‌اند.

تاریخ به ما نشان می‌دهد که در تمام دوران ردپایی از علم رمزنگاری و کریپتوگرافی وجود داشته که این روزها با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، این علم به‌سوی ارزهای دیجیتال نیز رفته و تغییرات بسزایی را در آن‌ها ایجاد کرده است.

کریپتوگرافی یا رمزنگاری چیست؟

منظور از «رمزنگاری» یا کریپتوگرافی (Cryptography) به رمز درآوردن یک پیام یا داده است تا از اشخاص متفرقه در امان بماند. به‌طور‌کلی در رمزنگاری، فرستنده پیغام مورد نظر را توسط کلیدها و الگوریتم‌های خاصی، مخفی یا رمزنگاری می‌کند و آن را به گیرنده می‌فرستد که می‌تواند آن را توسط الگو و کلید اولیه‌ای که در اختیار دارد، رمزگشایی کند.

روش‌های مختلفی برای اعمال رمزنگاری بر روی داده‌ها یا اطلاعات وجود دارد؛ برای مثال قبل از دوران مدرن تکنولوژی،‌ انتقال داده‌ها با استفاده از تغییر حروف در پیام‌ها انجام می‌شد؛ مثلا پیامی که انتقال دو کلمه‌ NRGEE SRGAS را به عهده دارد با استفاده از تغییر حروف‌ که بر اساس سیاست رمزنگاری است، GREEN GRASS خوانده می‌شود. این موضوع مفهومی اساسی بر اساس اصول رمزنگاری است.

مفهوم رمزنگاری از گذشته تا به امروز یکسان‌ بوده و تنها ابزار آن عوض شده‌اند. به مرور زمان، روش‌های پیاده‌سازی رمزنگاری برای داده‌ها به‌صورت قابل توجهی پیچیده‌تر شده است. امروزه رمزگذاری داده‌ها توسط کامپیوتر و فرمول‌های ریاضی پیچیده انجام شده و در حال حاضر، از این فناوری برای ارزهای دیجیتال نیز استفاده می‌شود. داده‌ها یا اطلاعات، رمزگذاری می‌شوند تا تنها اشخاص خاصی بتوانند از این اطلاعات خبردار شوند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

سه × دو =

طراحی ربات سفارشی