سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

کارهایی که قبل، بعد و هنگام معامله باید انجام دهیم

کارهایی که قبل، بعد و هنگام معامله باید انجام دهیم

بعد از سالها مربیگری و آموزش به تریدرهای بازاری مالی، به این نتیجه رسیده ام که مبتدیان در بازار دارای اشتباه ترین تصویرسازی ذهنی نسبت به معاملات خود هستند. به بیانی دیگر، از زمانی که وارد معامله می شوند تا زمانی که معامله بسته می شود، توجه خودرا معطوف مسائل کم اهمیتی می کنند و این موضوع سبب شکست خوردن در معاملات و بروز ناامیدی در آنان می گردد.

این مقاله یک راهنمای کوتاه برای این است که شما بدانید راجع به چیزهایی باید فکر کنید و چه کارهایی از قبل از معامله کردن تا پس از آن لازم الاجراست. امید است که به برخی از سوالات ذهنی شما پاسخ داده شود و مسائل گنگی که تا الان با آنها دست و پنجه نرم می کردید برطرف شوند.

قبل از معامله

پس از اینکه یک موقعیت معاملاتی با احتمال موفقیت بالا در بازار بوقوع پیوست، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید و موارد مهم را حتما به خاطر بسپارید:

  1. منطقی ترین حدضرر ممکن را محاسبه کنید – هیچگاه حدضرر خود را با طمع کاری تعیین نکنید! به عبارتی دیگر، حدضرر خودرا خیلی کوچک تعیین نکنید و ریسک به ریوارد بالا را به بازار تحمیل نکنید. این بازار است که به شما ریسک به ریوارد را تحمیل میکند. حدضرر را همواره طوری تعیین کنید که قیمت اجازه نفس کشیدن و مقداری بالا پایین رفتن داشته باشد. با این کار خیالتان راحت می شود که با نوسانات کوچک بازار، حدضرر شما فعال نمی شود.
  2. پتانسیل ضرری هر معامله را قبول کنید – شما باید از لحاظ روانی با این موضوع کنار بیایید که هر موقعیت معاملاتی، صرف نظر از اینکه چقدر آن موقعیت محتمل می باشد و با قوانین معاملاتی شما هماهنگ است، امکان دارد حد ضرر و یا استاپ لاس شما را فعال کند. اگر عمیقا این موضوع را درک و قبول کنید، هیچ گاه بیشتر از مقداری که توانش را دارید ریسک نمی کنید.
  3. قبول کنید که معامله نیاز به زمان دارد تا به نتیجه برسد. – همانطور که قبلا اشاره کردم، قبل از اینکه وارد معامله شوید، ریسک آن را قبول کنید، بنابراین دیگر نیازی به دستکاری کردن معامله نخواهید داشت و با هر نوسان بازار حدضرر و حدسود خودرا تغییر نمی دهید. فقط این موضوع را بپذیرید که بازار چه بخواهد حدضرر شما را فعال کند چه حد سود، از دست شما کاری برنمیاید. اگر بخواهید بدون دلیل و منطق معامله را دستکاری کنید مطمئن باشید که حساب خود را از در مدت زمانی کوتاه از بین خواهید برد. بنابراین خود را آماده کنید که هیچکاری نکنید!

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


هنگام معامله

معمولا در این بازه ی زمانی است که معامله گران بیشترین اشتباهات را از خود نشان می دهند. به این صورت که مقابل نمودار ساعت ها می نشینند و مدام با تمام روش هایی که بلد هستند و نیستند تحلیل انجام می دهند تا به خود بقبولانند که معامله را در سود کم یا ضرر کم ببندند زیرا با این نتیجه میرسند که معامله اشتباه بوده! تمامی معامله گران حداقل یک بار این اشتباه را تجربه کرده اند. برای جلوگیری از این اشتباه به نکات زیر توجه کنید:

  1. اجازه دهید تا بازار اشتباه شما را ثابت کنید – همیشه لول ها و سطوحی را برروی چارت برای خود مشخص کنید که اگر قیمت از آن لول گذشت به شما اثبات شود معامله تان اشتباه بوده. (منظور همان حدضرر است.) و به این سطوح وفادار بمانید. هدف شما این است که قیمت با حرکت خود به شما بفهماند که تحلیلتان درست بوده (لمس شدن حد سود) یا اشتباه (لمس شدن حد ضرر).
  2. همانطور که قبلا اشاره شد، قیمت قبل از رسیدن به حد سود و حدضرر شما، می تواند به دفعات نامحدود(!) بالا پایین برود ولی این امر نباید شما را بترساند زیرا اگر شما به هر حرکت بازار عکس العمل نشان دهید در نهایت یا معامله را خیلی زود می بندید یا اینکه دست به اشتباه های احمقانه ی بیستری می زنید و وقتی متوجه اشتباهاتتان می شوید که دیگر کار از کار گذشته و پولی در حسابتان نمانده است.
  3. چک کردن معاملات به فاصله یک یا دو کندل یک بار امری طبیعی و حیاتی است.( اگر قاب زمانی معاملاتی شما ۴ ساعته باشد، این فاصله هر ۴ الی ۸ ساعت یکبار می شود.) اما به خاطر داشته باشید که در بیشتر این چک کردن ها هیچ کاری نباید انجام دهید! اگر تمایل دستکاری کردن معامله را در خود دیدید بدانید که بیش از حد درگیر شده اید (over-involved) و از آن لحظه به بعد هرکاری انجام دهید قطعا پشیمان خواهید شد.

بنابراین نکته ی طلایی این است که اگر معامله را به حال خود رها نکنید و نگذارید زمان بگذرد، برگ برنده شما( همان استراتژی معاملاتی تان) فرصتی برای نشان دادن خود و کسب سود به شما نخواهد داشت حتی اگر موفق ترین متد دنیا باشد. بنابراین به منطقی که با آن وارد معامله شدید اعتماد کنید.

پس از معامله

اولین کاری که پس از بسته شدن معامله بایستی انجام دهید، فارغ از سود ده بودن یا ضررده بودن معامله، استراحت کردن و دوری از بازار برای مدت زمان مشخصی می باشد.

پس از اینکه آخرین معامله بسته می شود، خیلی مشکل می توان بدون زیاده روی در ترید (ساسا) به همان شرایط ذهنی ایده آل برگشت تا بهترین و محتمل ترین موقعیت های بازار را تشخیص داد. موضوعی که بیشتر معامله گران تازه کار از آن رنج میبرند، اعتماد به نفس کاذب است. تریدری که نتیجه آخرین معامله اش سود بوده، به این احساس دست پیدا می کند که بازار را به چنگ آورده است و هرچه بگوید بازار همانطور عمل می کند. برعکس تریدری که ضرر کرده است، جهت جبران آن ضرر وارد موقعیت های معاملاتی بسیار کم کیفیت می شود و حتی ممکن است بدون وجود موقعیت، وارد معامله شود به جهت جبران ضرر از دست رفته و همانند فردی که در حال غرق شدن در دریاست، به هر دست آویزی چنگ می اندازد.

برای حل این مشکل شما باید این طور فکر کنید که هر موقعیت معاملاتی منحصر به فرد می باشد و میزان شکست یا موفقیت آن ربطی به چند موقعیت قبلی خود ندارد. با این حساب دلیلی ندارد اگر یک ضرر کردید، معامله بعدی سود ده باشد، یا اگر سود کردید معامله بعدی نیز سودده باشد.

به خاطر داشته باشید، پولی که از بازار به دست آورده اید را به راحتی از دست ندهید! حفظ سرمایه مهمترین اصل جهت بقا در بازار است. پس از معاملات سودده، به جای اینکه به دنبال کسب سودهای بیشتر باشید، مراقب پول خود باشید. برداشت سودهای کسب شده به طور منظم، مثلا ماهی یک بار، یکی از رفتارهای حرفه ای های بازار می باشد. به امید این نمانید که چند سال سود خود را حفظ کنید تا میلیاردر شوید. معامله در بازارهای مالی کی شغل است و همانند تمام شغل های دیگر شما باید برداشت داشته باشید. به این صورت هم خودرا تشویق کرده اید جهت موفقیت در بازار، هم اینکه اگر هر زمان در معاملات به مشکل برخوردید، این پول های برداشت شده می تواند شما را نجات دهد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی