سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

چه زمانی نباید معامله کرد؟

چه زمانی نباید معامله کرد؟

در بسیاری از دوره های آموزش فارکس(آموزش بورس) به معامله گران یاد می دهند که در چه زمانی باید معامله کننداما یک معامله گر باید این را هم بداند که چه زمانی نباید معامله کند.

بسیاری از تحلیل‌ها و تحقیقات ما صرف این می‌شود که چه زمانی به بازار ورود کنیم. به همین دلیل اغلب اوقات فراموش می‌کنیم که گاهی حضور نداشتن در بازار گزینه بهتری است.

در واقع برای بسیاری از معامله‌گران فارکس، یادگیری اینکه در چه مواقعی از معامله کردن دست بکشند و از ریسک‌های غیرضروری اجتناب کنند، کلید موفقیت محسوب می‌شود.

پاسخ ساده به این سوال که چه زمانی نباید معامله کرد این است که هر وقت استراتژی شما می‌گوید نباید.

دلایل اساسی بسیاری وجود دارد که چرا گاهی اوقات باید از بازار فاصله گرفت که پس از مدتی به آن‌ها پی می‌برید. اما بعضی دستورالعمل‌های عمومی نیز وجود دارد که ممکن است به اکثر معامله‌گران فارکس برای اجتناب از ورود به بازار در زمان‌هایی که نباید فعالیت کنند، کمک کند.

چه زمانی نباید معامله کرد؟


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


اگر احساس خوبی ندارید، معامله نکنید

ممکن است این مورد منطقی به نظر برسد. اما همین عامل برای معامله‌گران فارکس به ویژه مبتدی‌ها باعث می‌شود بخواهند از هر فرصتی استفاده کنند. حتی اگر از آن موقعیت مطمئن نباشند.

هیچکس اسلحه روی شقیقه شما قرار نداده که حتما باید معامله کنید. و همیشه فرصت‌های دیگری در بازار پیش روی شما قرار می‌گیرد.

اگر مجبور هستید که معامله کنید و نمی‌توانید از یک فرصت چشم‌پوشی کنید، در این صورت احتمالا در استراتژی مدیریت سرمایه شما مشکلی وجود دارد.

بسیاری از معامله‌گران فارکس باید به طریقی متقاعد شوند تا بالاخره بپذیرند که می‌توان از یک فرصت معاملاتی صرفنظر کرد و برای شرایط و موقعیت بهتری منتظر ماند. زمانی که تصمیم‌ می‌گیرید از یک فرصت معاملاتی چشم‌پوشی کنید، تقریبا اینطور به نظر می‌رسد که “شکست خورده‌اید”.

بعلاوه یکی از مهمترین بخش‌های معامله‌گری فارکس، مدیریت ریسک است. بنابراین اگر از یک موقعیت معاملاتی کاملا مطمئن نیستید، بهتر است از آن صرفنظر کنید.

چه زمانی نباید معامله کرد؟

 

نوسانات زیاد

اگر یک استراتژی معاملاتی ویژه برای اوقاتی که بازار نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند ندارید، در این صورت بهتر است در این مواقع از بازار فاصله بگیرید.

این حالت از شرایطی که بازار بواسطه حضور معامله‌گران بیشتر دچار نوسانات شدیدتر می‌شود متفاوت است، مانند بازه زمانی لندن-نیویورک. اگر یک اتفاق بزرگ ژئوپلیتیکی (سیاست جغرافیایی) مانند جنگ یا انتخابات رخ داده باشد، بازار ممکن است به شایعات و اطلاعات ناقص موجود واکنش نشان دهد که در نتیجه می‌تواند باعث شود استراتژی‌هایی که در شرایط عادی به خوبی عمل می‌کردند، شکست بخورند.

انتشار اخبار

بعضی اخبار و داده‌های اقتصادی مهم می‌توانند باعث تغییر مسیر بازار شوند. بنابراین اگر یک استراتژی معاملاتی مختص این اوقات ندارید، بهتر است در این مواقع از معامله کردن صرفنظر کنید.

بسیاری از معامله‌گران تکنیکال (فنی) فارکس در مواقع انتشار اخبار مهم، از معامله کردن دست می‌کشند. این اخبار که معمولا شامل تصمیماتی درباره نرخ بهره، گزارشات NFP (وضعیت اشتغال بخش غیرکشاورزی ایالات متحده) و GDP (تولید ناخالص داخلی) می‌شود، ممکن است نوسانات شدیدی در بازار ایجاد کنند.

چه زمانی نباید معامله کرد؟

 

تعطیلات

ایامی که کشورها در تعطیلی به سر می‌برند، معمولا اکثر معامله‌گران آن کشورها در آن روزها فعالیتی ندارند.

اگر شمار زیادی از کشورها یا اقتصادهای کلان  بواسطه تعطیلات فعالیت نکنند، این امر می‌تواند سبب کاهش شدید نقدینگی در بازار شود. بنابراین بازار ممکن است بسیار نامشخص و بی‌نظم حرکت کند.

معمولا در طول دو هفته کریسمس و آغاز سال جدید میلادی، اغلب معامله‌گران فارکس به تعطیلات می‌روند.

به این معنی که بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی در طول این بازه زمانی به خوبی عمل نمی‌کنند. تعطیلات دیگری نیز وجود دارند که باعث کاهش نقدینگی بازار می‌شوند، از جمله عید پاک، اول ماه مِی و روز شکرگزاری. بسیاری از معامله‌گران در این ایام کار نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

16 + 14 =

طراحی ربات سفارشی