سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

پلن معاملاتی Trading Plan

پلن معاملاتی Trading Plan

اگر از ۱۰۰ معامله گر درخواست کنید که پلن معاملاتی خودشان را برایتان ارسال کنند، به شما تضمین می دهم که بیشترین جواب نه را در عمرتان خواهید شنید!  برخلاف صاحبان کسب وکارهای مختلف که همواره برای کار خود پلن یا طرح جامع عملیاتی دارند، اکثر معامله گران هیچ زمانی را برای طراحی و دنبال کردن پلن معاملاتی در نظر نمیگیرند.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


تا به حال شاید میلیونها مقاله مختلف در اینترنت راجع به نحوه نوشتن پلن معاملاتی یا آموزش پلن معاملاتی منتشر شده است اما چیزی که این مقاله را با دیگران متمایز می کند این است که من با استفاده از چند سوال کلیدی و حیاتی به شما در طراحی پلن معاملاتی شخصی خودتان کمک خواهم کرد. با ما همراه باشید.

به کمک چند معامله به بررسی عملکرد معاملاتی خود می پردازید؟

در همه ی کسب و کارها سررسیدهای زمانی معینی برای بررسی عملکرد مشخص شده است مثلا شرکتهای بورسی در وال استریت هر سه ماه یکبار صورت وضعیت های خود را ارائه می کنند و سپس فاندامنتال کارها به بررسی روی آن ها می پردازند و شرکتها را ارزشگذاری می کنند. به نظر شما یه معامله گر چه مدت زمان باید صبر کند تا عملکرد خود را مورد بررسی قراردهد … سالانه، ماهانه یا روزانه؟

جواب این سوال بسیار ساده است. سررسید بررسی عملکرد خود را باتوجه به تعداد معاملاتی که انجام می دهید تعیین کنید نه با زمانی که سپری شده است. زمان در شغل معامله گری واقعا نامربوط است. معامله گری یکی از اندک مباحثی است که در آن قانون نسبیت زمان-مکان در آن رعایت نمی شود. آنهایی که مدت هاست در حال معامله گری هستند به خوبی متوجه این موضوع هستند که عملکرد نجومی یکساله تریدر تنها در دوماه می تواند از بین برود. به عبارتی در دوماه ممکن است اتفاقاتی بیافتد که هرآنچه در آن یک سال بدست آورده اید به باد فنا برود.

شما می بایست کمیت مناسبی از معاملات خود را مدنظر قراردهید. این تعداد می بایست آنقدر زیاد باشد که یک نمونه آماری معقول در دست بررسی داشته باشید و در عین حال آن قدر کم باشد که بتوانید رویشان بررسی دقیق انجام دهید و خسته کننده نشود.

برای من این عدد هر ۲۰ معامله می باشد. به طور میانگین یک هفته طول می کشد تا من این ۲۰ معامله را برروی زوج ارزهای مختلف پیاده سازی کنم. این مقدار صرفا جهت این بیان کردم که یک معیاری جهت مقایسه داشته باشید.

پارامترهای کلیدی عملکرد خود را مشخص کنید

من از متد KISS یا همان Keep It Stupid Simple یا همه چیز را به صورت احمقانه ساده نگه دار، استفاده می کنم. برای من دو پارامتر زیر از همه چیز مهم تر است:

نسبت سودها به ضررها

این نسبت تقسیم مقدار سودهای شما به ضررهای شماست. مثلا پس از ۲۰ معامله من ۱۵۰۰۰$ دلار سود در مجموع کسب کرده ام و ۵۰۰۰ دلار نیز در مجموع از دست داده ام که نسبت سود به ضررمن را به عدد ۳ می رساند. به عبارت دیگر می توان این نسبت را اینطور ترجمه کرد که من سه برابر آن مقداری که ضررمی کنم، سود کسب می کنم. خوب است که همواره این نسبت را در معاملات خود دنبال کنید.

حداکثر افت سرمایه

این حداکثر مقدار ضرری که حساب شما در طول دوره معامله گری تجربه کرده است را بیان می کند. دقیقا مثل نسبت قبلی هیچ قانونی برای مقادیر مناسب این پارامتر وجود ندارد ولی شما می بایست در طول زمان سعی کنید این مقدار را کاهش دهید.

چه زمانی از روز معامله می کنید؟

من همیشه به معامله گران میان روزی توصیه می کنم مقدار فعالیت معاملاتی خود را محدود کنند.  مشخص کنید که چه زمانی از روز معامله می کنید و خارج از آن زمان ها پای بازار نباشید.

برتری خود را نسبت به بازار مشخص کنید

همانطور که می بایست زمان معامله گری خود را محدود کنید، بهتر است برتری خود نسبت به بازار را نیز تعریف کنید و ستاپ های معاملاتی محدودی را در بازار مدنظر قراردهید. هرچقدر ستاپ های معاملاتیتان بیشتر باشد پول در آوردن مستمر از بازار نیز دشوار تر می شود.

حتما حدضرر تعیین کنید

حدضرر یا استاپ لاس چیز منفی و بدی نیست. استاپ لاس چیزی است که در بلند مدت شما را زنده نگاه می دارد. استاپ لاس من حداکثر ۱ درصد از سرمایه ام می باشد. اما ممکن است این مقدار برای متد معاملاتی شما مناسب نباشد بنابراین بررسی کنید و بهترین مقدار حدضرر را متناسب با خود پیدا کنید.

زمان خروج از معامله

تا به حال حتما از تریدرهای موفق این مورد را شنیده اید که اجازه دهید سودهایتان رشد کنند. هر وقت متوجه شدید منظورشان از این جمله چیست من را هم در جریان بگذارید!

ماجرا از این قرار است که طمع در معامله گر اجازه نمی دهد انسان به موقع موقعیت معاملاتی خود را ببندد. بنابراین یک استراتژی مشخص و شفاف برای خروج از معامله لازم است. این استراتژی حتما می بایست منطبق بر متد معاملاتی شخصی هر معامله گر باشد تا بتواند با آن به راحتی ارتباط برقرارکند.

مثالی از پلن معاملاتی Trading plan

اکنون که چند نکته اساسی در مورد پلن معاملاتی Trading plan را با هم مرور کردیم زمان آن رسیده که با یک مثال فرضی تمامی مباحث را برایتان روشن کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

پلن معاملاتی من
چند موقعیت معاملاتی لازم است تا من عملکرد خودم را بررسی کنم؟ ۲۰ تا
چه زمانی از روز موقعیت های معاملاتی جدید اخذ می کنم؟ ۸ صبح تا ۱۲ شب
چه زمانی می بایست تمام موقعیت های معاملاتی من بسته شوند؟ ۱۲ شب
در هر معامله چه مقدار ریسک می کنم؟ ۱ درصد
حداکثر چه مقدار از سرمایه ام را به طور همزمان درگیر معامله می کنم؟ ۱۰%
چه زمانی از پوزیشن معاملاتی ام خارج می شوم؟ زمانی که قیمت مووینگ ۵ خود را بشکند.
عملکرد معاملاتی خود را چگونه بررسی می کنم؟ به کمک نسبت سود به ضرر عملی و حداکثر افت سرمایه

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی