سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

پرایس اکشن و ساختار

پرایس اکشن و ساختار

اگر فکر می‌کنید این مقاله درباره آموزش یک ستاپ پرایس اکشن است، سخت در اشتباه هستید. این مقاله درباره مطلبی بسیار مهم‌تر است که در آموزش فارکس (اموزش فارکس)به آن درک ساختار می گویند. اگر هنوز بطور مداوم سودآور نیستید، به خاطر آینده، فرایند آموزشی و طرز تفکرتان، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

در بین تمام مقالات ، محبوب‌ترین آن‌ها که نظرات خوانندگان بیشتری در زیر آن‌ها نوشته شده، به سیستم‌ها یا ستاپ‌های معاملاتی مربوط می‌شوند.

اما چرا؟

به این دلیل که تقریبا همه شما مدام به دنبال یک سیستم بودید که از آن پس با در اختیار داشتن آن، معاملات شما متحول شوند. سیستمی که هر روز و هر هفته بدون هیچ تلاش و کوششی برای شما پول چاپ کند. احتمالا تا کنون چندین و چند سیستم و الگوی معاملاتی را جمع‌آوری کرده‌اید، اما هنوز خبری از پول نیست.

آشنا به نظر می‌رسد؟

اگر پاسخ شما مثبت است، نگران نباشید. ۱۰ سال پیش من هم همینطور بودم.(امینو)

تمام تمرکز و انرژی شما متوجه کشف یک “سیستم” یا “ستاپ پرایس اکشن” برای کسب درآمد است. چیزی که با یک علامت دینگ بگوید بخر و با یک دانگ بگوید بفروش…

البته که هرکسی آرزوی داشتن یک دستگاه خودپرداز را دارد، چه کسی نمی‌خواهد؟ اما آنچه در ذهن شما می‌گذرد این است که شما می‌خواهید معامله‌ کردن برای شما بدون زحمت و ساده باشد، به این معنی که فکر می‌کنید سه ستاپ ساده تمام مشکلات معاملاتی شما را به یکباره حل می‌کند و به شما در فهم و درک بازار کمک می‌کند.

 

علت اصلی این موضوع دو مساله است که شما را در معاملات دچار مشکل می‌کند:

۱) این اشتباه رایج که اگر مدیریت سرمایه به خوبی رعایت شود، با داشتن سه ستاپ ساده پرایس اکشن می‌توان بطور مداوم سودآور بود.

۲) ناراحت بودن از این مساله که چرا بازار مدام در حال تغییر است و خیلی مرتب در ستاپ معاملاتی شما حرکت نمی کند.

در این مقاله به مورد اول می‌پردازیم.

 

سه ستاپ ساده؟ واقعا؟

این تفکر کاملا اشتباه است که اگر در مورد پین‌ بارها و کندل‌های داخلی و سیستم حرکات جعلی مطالبی یاد بگیرید و مدیریت سرمایه را رعایت کنید، قطعا به درآمد می‌رسید.این اشتباه است که فکر کنید براحتی چهار پترن پرایس اکشن را متوجه می‌شوید و می‌توانید با آن معامله کنید.

چطور ممکن است در بازاری که معامله‌گران بسیاری را با گرفتن سرمایه آن‌ها به زانو درآورده و به گریه و زاری واداشته، بتوان با سه ستاپ ساده و مدیریت سرمایه مناسب به درآمد مستمر رسید.

اگر اینطور است، چرا همه مردم دنیا همین کار را انجام نمی‌دهند؟

اگر چنین راه‌حل‌های ساده‌ای در دسترس هستند، چرا بانک‌ها هزاران دلار پول و ماه‌ها و  سال‌ها زمان برای آموزش و تربیت معامله‌گران سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

برنامه‌نویس تیم ما اخیرا در یک کنفرانس الگوریتم شرکت کرده بود که در آنجا چند نفر از سرمایه‌گذاران صندوق‌های پوشش ریسک حضور داشتند. او گفت آن‌ها صدها هزار دلار هزینه می‌کنند تا الگوریتم‌های خود را هر ۱۲-۲۴ ماه یکبار مجددا برنامه‌نویسی کنند تا به این طریق بتوانند در بازار رقابت کنند.

چرا باید این کار را انجام دهند وقتی می‌توانند تنها با اطلاع از پین بارها و کندل‌های داخلی و سیستم حرکات جعلی موفق شوند؟ آیا همین راه حل موجود راحت‌تر نیست؟

معامله‌گران مبتدی دوست دارند بشنوند که بازار را می‌توان تا حد سه ستاپ پرایس اکشن ساده‌سازی کرد و اینکه تنها لازم است در جهت روند معامله کنید و مدیریت سرمایه را رعایت کنید. این همه فقط باعث می‌شود همچنان در رویا و آرزو باقی بمانید، اما واقعیت هیچ وقت به این شکل نیست.

به این خاطر است که همیشه تاکید داشتم که باید یاد بگیرید که رفتار قیمت (پرایس اکشن) را در لحظه بخوانید، و اینکه نمی‌توان به یک سیستم به تنهایی تکیه کرد. بله، کندل پین بار می‌تواند روش بسیار خوبی در موقعیت‌های مختلفی از پرایس اکشن باشد. اما همواره باید از آن در “ساختار” استفاده کرد.

بازار را بصورت پترن پترن و تکه تکه مشاهده نکنید.بلکه باید ساختار حرکتی آنرا درک کرده و از اصول پیروی کنید.

 

دو سناریو

برای اینکه این مطلب را خوب روشن کنم، دو سناریوی زیر را در نظر بگیرید:

۱) یک پین بار صعودی پس از یک روند طولانی  شکل می‌گیرد. در پایان این روند یک کندل کامل ایجاد می‌شود و در ادامه در یک سطح حمایتی کلیدی و مهم، الگوی کف W شکل را تشکیل می‌دهد. این پین بار که به صورت صعودی بسته شده و در کف دوم این الگو شکل گرفته، به اندازه ۳ پیپ به داخل این دو کف نیز نفوذ کرده است. آیا اگر یک حرکت اصلاحی به سمت کف دو قلو ایجاد شود، من وارد معامله خرید می‌شوم؟

قطعا!

موقعیت را می‌بینم و وارد معامله خرید می‌شوم. پین بار یک ستاپ خیلی خوب و نشانه مناسبی از پرایس اکشن برای من بود. اما به یاد داشته باشید که پین بارها می‌توانند علت و معلول جریان سفارشات باشند.

حال سناریوی دیگری از پین بار داریم …

۲) از دید پرایس اکشنی، نمودار قیمت در طول دو روز گذشته به اندازه ۱۰۰۰ پیپ نزول کرده است. سپس در وسط بازار توکیو یک پین بار کوچک در تایم فریم ۴ ساعته شکل می‌گیرد مانند همان پین باری که در مثال قبل با آن وارد خرید می شدیم و به صورت صعودی بسته می‌شود. حال آیا من در این نقطه به انتظار برگشت و تغییر جهت قیمت وارد معامله خرید می‌شوم؟ خیر!

چرا؟؟؟؟

 

ساختار!

شما باید به این درک برسید که مشکل از پین بار نیست. این کندل در عین حال که می‌تواند سیگنال بسیار قدرتمندی باشد، ممکن است منجر به ضرر و زیان نیز بشود.

اما تفاوت این دو در چیست؟

این مطلب ربطی به مدیریت سرمایه، معامله در جهت روند یا روانشناسی شما ندارد.

بلکه به ساختاری مربوط است که این کندل در آن شکل می‌گیرد. اما به منظور درک این اختلافات، باید یاد بگیرید رفتار قیمت را در لحظه بخوانید و اینکه در گذشته در نزدیکی این سطوح چه واکنش‌هایی داشته است. این ساختاری است که شما باید نحوه خواندن و فهمیدن آن را بیاموزید.

مهمترین مساله این است که شما باید یاد بگیرید اصالت منطقه پرایس اکشنی که در آن هستید را بدرستی درک کنید.این موضوع بسیار مهمی است که در دوره پرایس اکشن به شما یاد می دهم (امینو)

چرا تریدرها باید از حساب ECN استفاده کنند؟


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


یادگیری غیرفعال در برابر یادگیری فعال

منفعلانه نشستن و روزها را به انتظار ظهور سه ستاپ ساده پرایس اکشن سپری کردن، معامله کردنی غیر فعال و کسل کننده است. و این کسالت در روند یادگیری شما اختلال ایجاد می‌کند.

اگر در طول هفته تنها می‌توانید یک ستاپ معاملاتی پیدا کنید، در این صورت به خوبی جستجو نمی‌کنید، چرا که ستاپ‌های خیلی بیشتری وجود دارند.

شما به صورت پویا و فعال یاد نمی‌گیرید، در حالیکه شما نیاز به یادگیری فعال دارید. در شرایط یادگیری فعال، شما با منابع آموزشی و سطح دانش فعلی خود درگیر می‌شوید و آن را اجرا می‌کنید. در حالت یادگیری غیر فعال، شما با آموخته‌های خود درگیر نمی‌شوید و نمی‌بینید در لحظه به چه صورت عمل می‌کنند. باید از بازار که مانند چرخه بازخورد عمل می‌کند یاد بگیرید.

اگر در گوشه‌ای به انتظار سه ستاپ ساده خود می‌نشینید، وقت خود را تلف می‌کنید. شما می‌توانید تلاش کنید، مطالعه کنید و در بازار شرکت کنید و به این طریق است که فرایند یادگیری تسهیل می‌شود.

من تنها به یادگیری کندل‌ها و سپس معامله کردن با آن‌ها نپرداختم. بلکه ده‌ها ساعت برای مطالعه انواع کندل‌ها وقت صرف کردم تا اختلافات بین آن‌ها را متوجه شوم و ببینم قیمت پس از هر یک از آن‌ها به چه صورت رفتار کرده است.

اینکه چطور هر یک از آن‌ها تشکیل می‌شوند، اندازه آن‌ها در مقایسه با کندل قبلی چقدر است، نسبت به کندل قبلی، در طول روند، نزدیک میانگین متحرک نمایی (EMA) با دوره ۲۰، نسبت به رفتار قیمت در آن محدوده، سطوح حمایت و مقاومت وغیره، در چه موقعیتی شکل گرفته است.

من مثل یک ربات به محض مشاهده پین بارها وارد معامله نمی‌شوم. بلکه با آن‌ها داخل یک ساختار معامله می‌کنم و همین باعث موفقیت من می‌شود. اینکه بتوانم رفتار قیمت را در لحظه بخوانم و ببینم بازار در گذشته به سطوح فعلی چگونه واکنش نشان داده است.

 

یکی از شاگردان

چند وقت پیش یکی از شاگردان من مطلبی در این زمینه برای من نوشت:

اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ام که می‌دانم می‌خواهم معامله‌گری تمام‌وقت شوم. کاملا معتقدم که استراتژی‌ها، مدل‌ها و روش‌هایی که در طول این دوره آموزشی به ما آموزش داده شد، می‌توانند باعث سودآوری ما شوند. چرا که من هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنم و سبب معاملات سودآور و موفقی می‌شوند.

در حال حاضر دیگر فقط به محض دیدن یک پین بار یا بعضی سیگنال‌های دیگر وارد معامله نمی‌شوم، چرا که دیگر همانطور که استاد در دوره‌های خود در این مورد صحبت می‌کند، رفتار قیمت را درک می‌کنم. دقیقا مانند آنچه او در زمان شکست سطوح، تحلیل پرایس اکشن چارتها و تریدهای لایو و غیره انجام می‌داد.

باور دارم که می‌توانیم از این استراتژی‌ها استفاده کنیم و درآمد داشته باشیم. اما در صورتیکه شروع به خوانش و درک رفتار قیمت حول این ستاپ‌های معاملاتی متفاوت نکنیم، هیچگاه معامله‌گر نخواهیم شد.

وقتی این نوشته را خواندم، فقط لبخند زدم. این شخص کاملا متوجه مطالبی که سعی در آموزش و انتقال آن‌ها داشتم شده است. او متوجه شده است که پترنها، کندل‌های داخلی و سایر روش‌های دیگر همگی هدفی دارند. اما هیچکدام مسیر و وسیله رسیدن به معاملات سودآور نیستند.

اگرچه هر یک از این پترنها و تکنیکها اطلاعات زیادی درباره جریان سفارشات پرایس اکشن در اختیار قرار می‌دهند، اما او پی برده است که هر دو مورد علت و معلول یکدیگر هستند. به این معنی که متوجه است گاهی اوقات آن‌ها علت ایجاد جریان سفارشات، و بعضی اوقات معلول و نتیجه جریان سفارشات هستند. نمی‌توان به سادگی گفت این دو مستقل از یکدیگر هستند.

این نوشته همچنین نشان می‌دهد که او زمان خود را صرف خواندن رفتار قیمت در لحظه می‌کند تا به این طریق متوجه شود چه نوع از جریان سفارشات می‌توانند منجر به چنین رفتاری از قیمت شوند. او بطور منفعلانه در انتظار ستاپ‌ها نمی‌ماند که بعد مانند یک سیستم خودکار به معامله ورود کند. او به این درک و فهم رسیده است که این ستاپ‌ها باید در ساختار حرکت قیمت مورد بررسی قرار گیرند.

 

خلاصه

روزهای خود را به انتظار شکل‌گیری ستاپ‌ها تلف نکنید. متوجه باشید که یک ستاپ ساده نمی‌تواند برای شما سودآور باشد و همچنین باعث درک شما از پرایس اکشن نمی‌شود. اگر اینطور بود، همه مردم وارد این حرفه می‌شدند و تمام بانک‌ها و صندوق‌های مالی صرفا به آموزش همین مطالب مختصر می‌پرداختند.

بدانید که معامله کردن با پرایس اکشن به معنای یادگیری خوانش رفتار قیمت در لحظه است. یعنی باید بطور فعال و مصمم یاد بگیرید.

بدانید که ستاپ‌های پرایس اکشن، ابزار بسیار ارزشمندی هستند، اما باید در داخل ساختار مورد بررسی قرار گیرند. بایستی یاد بگیرید که هر نوع از جریان سفارشات، منجر به چه رفتار قیمتی می‌شود و اینکه چطور با آن جریان سفارشات معامله کنید.

امیدوارم این مقاله که تا حدود زیادی بیانگر نوع آموزش در دوره پرایس اکشن امینو است برای شما مفید بوده باشد و در دیدگاه شما نسبت به درک پرایس اکشن و فرایند یادگیری شما تغییراتی ایجاد کند.

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

9 + 13 =

طراحی ربات سفارشی