سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

پترو ارز دیجیتال ونزوئلا

پترو ارز دیجیتال ونزوئلا

درباره پترو چقدر اطلاعات دارید؟ ونزوئلا اولین کشوری است که تصمیم گرفت ارز دیجیتال ملی خود را داشته باشد. بسیاری از افراد با وضع اقتصادی ونزوئلا و اقتصاد مریض آن آشنا هستند.

آیا این توکن ملی توانست آنها را از وضعیت بد اقتصادی نجات دهد؟ پیشنهاد ساخت چنین توکنی برای اولین ­بار توسط رییس جمهوری وقت این کشور مطرح شد. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره ارز دیجیتال پترو به‌­دست بیاورید.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


رمز ارز پترو چیست؟

Petromoneda یا پتروموندا که با نام اختصاری خود یعنی PTR در بازار شناخته می­‌شود، ارز ملی کشور ونزوئلاست. این ارز در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. پیشنهاد ایجاد آن توسط رییس‌جمهور این کشور «نیکلاس مادورو» داده شد.

این ارز دیجیتال درنهایت به‌­وسیله بانک مرکزی ونزوئلا ایجاد و در اختیار مردم قرار گرفت. پترو اولین ارز دیجیتال ملی در جهان است.

البته هر اولینی لزوماً محبوب‌ترین هم نیست! ‌Petro زیاد مورد استقبال واقع نشد و به‌­همین دلیل نتوانست الگوی خوبی برای دیگر کشور­های جهان باشد.

نام پترو از واژه Petroleum یعنی «نفت» گرفته شده‌است. پشتوانه این رمز ارز منابع طبیعی مانند گاز، طلا، الماس، منابع معدنی و به‌­خصوص نفت است. ونزوئلا از جمله کشور­های ثروتمند جهان به‌­لحاظ منابع طبیعی است و منطقی است که از این منابع به‌عنوان پشتوانه ارز خود استفاده کند.

 

تاریخچه ایجاد رمز ارز پترو

ایده ایجاد چنین ارزی را برای اولین بار «هوگو چاوز» چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور ونزوئلا به‌ میان آورد. به اعتقاد او منابع ملی می­توانستند پشتوانه خوبی برای این رمز ارز باشند.

بحران­‌های سنگین مالی ونزوئلا در سال­های ۲۰۰۶ و پس آن، چاوز را متقاعد کرد که برای فرار از بحران، چنین راهکاری را عملی کند.

بحران‌­های مالی در این کشور در سال­های۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به اوج رسید. با این حال چاوز نتوانست ایده خود را در زمان حیاتش عملی کند. او در سال ۲۰۱۳ فوت کرد.

 

در ابتدای سال ۲۰۱۸ «مادورو» رییس‌جمهور موقت ونزوئلا و جانشین چاوز اعلام کرد که این کشور قصد دارد ۱۰۰ میلیون توکن Petro عرضه کند که در آن زمان ارزشی معادل ۵.۹ میلیون دلار داشت.

پیش‌فروش این توکن در ماه فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد و درست یک ماه بعد هم خاتمه پیدا کرد. منابع دولتی در آن زمان اعلام کردند که این توکن توانسته است ۳.۳ میلیارد دلار تأمین سرمایه کند.

در همان زمان مردم آن را یک پروپاگاندای دولتی خطاب کردند و سپس مشخص شد در وایت­‌پیپر این رمزارز نیز تناقضاتی دیده می­شود. درنهایت با مشکلات بسیاری که وجود داشت مجلس ملی ونزوئلا این دارایی را غیررسمی و غیرقانونی خواند.

 

پترو چگونه کار می­کند؟

اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد پترو در دست نیست. دانسته­‌های ما در این مورد تنها به نکاتی محدود است و تنها مواردی را شامل می­شود که در وایت پیپر توکن منتشر شده است. به‌­همین دلیل سخت می­شود راجع‌به مسائل فنی این رمز ارز نظر داد.

پترو به عملکرد نود­ها، ماینر­ها و مستمرنود­ها وابسته است. جزئیات شبکه و عملکرد آن نیز مشخص نیست. این رمز ارز براساس بلاکچین مخصوصی کار می­‌کند که اطلاعات فنی آن در دسترس همگان قرار ندارد. براساس اطلاعات موجود، سازوکار Petro ترکیبی از الگوریتم‌­های اثبات کار و اثبات سهام است.

براساس این الگوریتم در هر دقیقه یک بلاک تولید می­شود که ۴ مگابایت حجم دارد. مسترنود­ها می­توانند از تراکنش­‌ها پاداش ۰.۰۰۱ درصدی بگیرند. البته که هویت آنها هنوز ابهام‌برانگیز است. در بلاکچین این شبکه ۱۰۰ میلیون توکن بیشتر در دسترس نیست و ساختار آن نیز براساس نرم­‌افزار دش شکل گرفته است.

 

آیا پترو معیار­های یک ارز دیجیتال را داراست؟

جواب این سؤال منفی است. با اینکه این ارز رسماً یک ارز دیجیتال محسوب می­شود، اما ملاک­‌هایی که یک ارز دیجیتال باید داشته باشد را دارا نیست. به­‌همین دلیل اولین مشکل برای پترو در همین نکته پدید می‌­آید که آیا اصلاً هویت ارز دیجیتال را دارد یا خیر.

دخالت کامل دولت در توسعه و گسترش آن و نبود ظرفیت برای ورود دیگر افراد به مراحل توسعه باعث شده یکی از ارکان مهم رمز ارز یعنی غیرمتمرکز بودن آن در Petro حضور نداشته باشد. کد منبع این پروژه توسط یک شرکت دولتی برنامه­‌نویسی شده و در اختیار عموم و حتی ناظران قرار نگرفته است.

این شرکت که «سان­کریپ» نام دارد، حتی به لحاظ حقوقی و قضایی نیز دارای ابهاماتی است. مشکلات ساختاری نیز در این رمز ارز به چشم می­خورد. برای نمونه در ساختار آن سازنده دارایی، تیم توسعه‌­دهنده و نقشه مسیر مشخص نیست و اطلاعاتی درباره آن وجود ندارد.

در وایت‌پیپر این ارز آمده که می­توان آن را استخراج کرد، درحالی‌که کاربران عادی حتی نمی‌­توانند ماینر این شبکه باشند. وب‌سایت و مرورگر شبکه تنها با آی­پی ونزوئلا کار می­کند و کاربران بار­ها باگ­‌هایی را در شبکه گزارش داده‌­اند.

این توکن بر‌اساس گزارش صرافی­‌های جهانی درحال‌حاضر با مشکل شدید نقدینگی روبروست. تبعیت­ نکردن از قوانین شناخت مشتری و ضدپول‌شویی یکی دیگر از موانعی است که اجازه نمی‌­دهد Petro به­‌عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی‌­های بین‌­المللی فعالیت کند.

 

چه موانعی پیش روی پترو است؟

Petro قرار بود یک واسطه برای پرداخت باشد که در پرداخت‌­های بین‌­المللی مشکل تورم ونزوئلا را حل کند. برای آن، کاربرد­های داخلی نیز مشخص شده‌بود و بسیاری از پرداخت‌­ها مانند مالیات، بدهی دولتی و دیگر پرداخت­‌ها قرار بود توسط آن انجام شود.

دولت برای گسترش این رمز ارز بسیار هزینه کرد و تسهیلاتی برای کاربران آن قرار داد. دولت بسیاری از ارکان کشور را مجبور به استفاده از Petro کرد تا این ارز کاربردی باشد.

این ارز می­توانست با شفاف‌­سازی، مشخص‌­کردن مسیر خود و قانون­‌گذاری صحیح تا حد زیادی به اقتصاد شکست­‌خورده ونزوئلا کمک کند. اما حتی کشور­های متحد اقتصادی این کشور نیز از پترو استقبال نکردند و آن را پس زدند. Petro پس از گذشت ۴ سال نتوانست به هدف اصلی خود برسد. به لحاظ قانونی نیز نه تنها Petro، بلکه هیچ دارایی نمی­تواند منابع طبیعی کشور را پشتوانه خود قرار دهد.

جمع ­بندی

در این مقاله با پترو و ویژگی­‌های آن آشنا شدیم. این رمز ارز، ارز دیجیتال ملی کشور ونزوئلاست که برای سالیان متوالی درگیر مشکلات شدید اقتصادی بوده است.

ونزوئلا با تورم سنگین روبرو است و طبیعی است که برای فرار از این وضع بد اقتصادی دست به کار­های مختلفی بزند.

یکی از اقدامات ونزوئلا برای فرار از بحرانِ خود استفاده از رمزارز­ها بود. آنها می‌­خواستند با ساخت یک توکن ملی و استفاده از آن به­‌جای پول ملی از تورم فرار کنند. پشتوانه این ارز منابع طبیعی است. ارز دیجیتال ملی ونزوئلا به‌­دلیل مشکلات فراوان و عدم شفافیت نتوانست به هدف خود برسد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

پنج + پانزده =

طراحی ربات سفارشی