سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

وارن بافت کیست؟ زندگی نامه وارن بافت؛ نابغه میلیاردر

وارن بافت کیست؟ زندگی نامه وارن بافت؛ نابغه میلیاردر
  • وارن بافت کیست؟
  • وارن بافت با چه روشی به این ثروت رسیده است؟
  • چه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است؟
  • چرا تا این حد معروف شده است؟

 

وارن بافت در زندگی شخصی

همسر فقید وارن بافت درباره او خاطره‌ای تعریف می‌کند که بسیار شنیدنی است. او می‌گوید: «روزی بیمار بودم و حالت تهوع شدید داشتم. حتی نمی‌توانستم تا دستشویی بروم. از وارن خواستم که از آشپزخانه برایم ظرفی بیاورد.

او به آشپزخانه رفت و بعد از کلی سر و صدا و گشتن به‌دنبال ظرف، یک آبکش برایم آورد! به او گفتم وارن به‌نظر خودت این ظرف برای کاری که من می‌خواهم انجام بدهم مناسب است؟ وارن با دستپاچگی گفت نه. به آشپزخانه برگشت و دوباره بعد از کلی سر و صدا یک سینی زیر آبکش گذاشت و آن را برای من آورد!»

اما وقتی از کسب‌وکار و شم اقتصادی صحبت می‌کنیم حتماً می‌دانید که با مردی کاملاً متفاوت مواجه هستیم. مردی که از صفر شروع کرد، بخش بزرگی از ثروتش را بخشید، ولی هنوز هم جزو ثروتمند‌ترین انسان‌های روی این سیاره است.

رسانه فوربس ثروت او را ۱۱۴ میلیارد دلار اعلام کرده است. این درحالی است که بافت در ۱۵ سال اخیر، نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار از ثروت خود را هم صرف امور خیریه کرده‌است. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این نابغه سرمایه‌گذاری بدانید با ره‌آورد همراه باشید.

زندگینامه وارن بافت

«وارن ادوارد بافت» متولد ۱۹۳۰ در شهر اوماهای ایالات متحده است. او دومین فرزند از ۳ فرزند و تنها پسر خانواده بافت است. پدرش هاوارد بافت، تاجر و سیاستمدار بود. وارن بافت در تمام مصاحبه‌ها پدرش را روی خود بسیار تأثیرگذار خوانده است. پدرش در سال ۱۹۴۲ در انتخابات کنگره آمریکا پیروز شد و آنها مجبور به نقل مکان به واشینگتن دی‌سی شدند. اتفاقی که برای وارن چندان خوشایند نبود و بعدها دوباره به شهر محل تولدش برگشت.

مثل بیشتر نابغه‌هایی که داستان زندگیشان را خوانده‌اید وارن بافت هم زودتر از چیزی که باید، از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. یعنی در شانزده سالگی. در همان سن سهام خرید و فروش می‌کرد و حس نمی‌کرد که رفتن به دانشگاه لزومی داشته باشد. ولی به اصرار پدرش وارد کالج نبراسکا شد.

سه ساله لیسانس گرفت و برای مصاحبه به دانشگاه هاروارد رفت تا در بهترین دانشگاه آمریکا ادامه تحصیل بدهد. ولی مصاحبه آنطور که خودش و احتمالاً شما فکر می‌کنید پیش نرفت. درواقع حتی بیش از ده دقیقه هم طول نکشید. مصاحبه‌کننده با یک جمله آب پاکی را روی دست وارن ریخت: «هاروارد رو فراموش کن پسر!».

تابستان همان سال خیلی اتفاقی کاتالوگی از دانشگاه کلمبیا به‌دست وارن بافت رسید که در لیست اساتید آن نام‌های «دیوید لی داد» و «بنجامین گراهام» مشاهده می‌شد. وارن قبلاً کتابی از این دو نفر خوانده بود و شیفته آن دو بود. نامه‌ای برای پروفسور «لی داد» فرستاد و در آن خیلی صادقانه نوشت که «فکر می‌کردم شما مرده‌اید!»

ولی حالا که زنده هستید و درس می‌دهید خیلی دوست دارم دانشجویتان باشم.» این نامه اثر کرد و وارن بافت برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راهی دانشگاه کلمبیا شد. اتفاقی که به زندگی حرفه‌ایش سر و شکل تازه‌ای داد. روش سرمایه‌گذاری وارن بافت که با بررسی دقیق صورت‌های مالی شرکت‌ها انجام می‌شود نتیجه آموزش‌های همین اساتید، به‌خصوص پروفسور گراهام است. وارن بافت می‌گوید: من دو قانون در سرمایه‌گذاری دارم که آنها را از بنجامین گراهام آموخته‌ام:

قانون اول : هرگز ضرر نکن

قانون دوم : قانون اول را فراموش نکن

به‌این ترتیب، وارن بافت از دانشگاه کلمبیا به‌عنوان یک تاجر تمام‌عیار فارغ‌التحصیل شد. وی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کلمبیا ازدواج کرد. او با پولی که از خرید و فروش سهام به‌دست آورده بود می‌توانست در هر جایی که دوست دارد زندگی کند. ولی به شهر محل تولدش یعنی اوماها برگشت. همانجا اولین شرکتش را راه‌اندازی کرد.

شرکای این شرکت، خانواده بافت بودند و مبلغ اولیه سرمایه‌گذاریشان، رقمی نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار بود. وارن شش سال به‌تنهایی آن را اداره می‌کرد. کار این شرکت پیدا کردن سهم‌های ارزشمند ارزان و خرید آنها بود. در پایان این شش سال وارن بافت توانسته بود دارایی این شرکت را به ۷ میلیون دلار برساند.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران

 

شرکت برکشایر هاتاوی

برکشایر هاتاوی یک شرکت نساجی درحال ورشکستگی بود که سال ۱۹۶۲ وارن بافت بخشی از سهام آن را خرید. برکشایر یکی بعد از دیگری کارخانه‌های خود را تعطیل می‌کرد و با این تعطیلی‌ها سهامش را هم می‌فروخت. وارن بافت این سهم‌ها را می‌خرید و با مقدار کمی سود آن را به دیگران می‌فروخت. یک اختلاف یک‌هشتم دلاری در قیمت هر سهم بین بافت و مدیریت شرکت وارن بافت را به‌شدت خشمگین کرد.

او شروع کرد به خریدن سهام شرکت. تا جایی‌که در سال ۱۹۶۵ وارن بافت مالک این شرکت شد و مدیریت آن را تغییر داد. این شروع شرکت «برکشایر هاتاوی» بود که وارن بافت آن را از یک شرکت نساجی به یک شرکت سرمایه‌گذاری تغییر داد و هنوز هم سرمایه‌گذاری‌هایش را از طریق آن انجام می‌دهد. دارایی خالص برکشایر هاتاوی درحال‌حاضر ۵۳۰ میلیارد است. حتماً تعجب می‌کنید که بدانید سال‌هاست که این شرکت فقط ۲۵ نفر کارمند دارد.

وارن بافت و بیل گیتس

وارن بافت و بیل گیتس سال‌هاست که دوستان صمیمی هستند. بافت اعلام کرد که بیشتر ثروتش را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس خواهد بخشید. او در سال ۲۰۰۶ نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار از داراییش را به این بنیاد اهدا کرد. این احتمالاً سخاوتمندانه‌ترین کار خیر در تاریخ بشر است! همینطور او ۱۵٪ از دارایی خود را به سه بنیاد خیریه فرزندان و همسر فقیدش واگذار کرد.

وارن بافت و ارزهای دیجیتال

وارن بافت هیچ‌وقت رابطه خوبی با سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نداشته است. او بارها تذکر داده که از ورود به عرصه ارز دیجیتال حذر کنید. چون ارز‌های دیجیتال ارزش ذاتی ندارند و چیزی را تولید نمی‌کنند.

در سال ۲۰۱۷ بافت بیت کوین را مرگ موش خطاب کرد و گفت که هرگز در این ارز‌ها سرمایه‌گذاری نکرده و در آینده هم در آنها سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

ولی ژوئن ۲۰۲۱ شرکت وارن بافت، یعنی برکشایر هاتاوی، ۵۰۰ میلیون دلار در بانک دیجیتال نوبانک (Nubank) سرمایه‌گذاری کرد. البته این لزوماً به‌معنای تغییر دیدگاه وارن بافت نسبت به بیت‌کوین نیست، ولی می‌تواند نشانه‌ای از تغییر در رویکرد او به موضوع ارزهای دیجیتال باشد.

نهار با وارن بافت

وارن بافت سالی یک روز را به خوردن نهار با فردی اختصاص می‌دهد که بالاترین پیشنهاد قیمت را برای این کار داده باشد. بافت همه پولی که از این راه نصیبش می‌شود را به خیریه اختصاص می‌دهد. جالب است بدانید که سال ۲۰۱۹ «جاستین سان» مؤسس ارز دیجیتال ترون برنده این مزایده شام با بافت شد و بابت آن ۴.۵۷ میلیون دلار به بنیاد خیریه گلاید پرداخت کرد.

وارن بافت و دایره شایستگی‌ها

دایره شایستگی اصطلاحی است که اولین بار توسط وارن بافت مطرح شد. وقتی او دعوت به یک سخنرانی گران‌قیمت را نپذیرفت، توضیح داد که موفقیت خود را در این می‌داند که دایره شایستگیش را به‌خوبی می‌شناسد و از آن بیرون نمی‌رود. این دایره شایستگی شامل کارهایی می‌شود که در آنها مهارت یا دانش کافی دارید.

این کارها تحت‌کنترل شما هستند و یا به‌راحتی می‌توانید آنها را به کنترل خود درآورید. بقیه کارها در خارج از دایره شایستگی شما قرار دارند و نباید وقت خود را در آنها تلف کنید. البته دایره شایستگی خود را می‌توانید بزرگ کنید. اما به همان اندازه از تمرکز و کنترلتان کم می‌شود.

جمع‌بندی

وارن بافت، سرمایه‌گذار آمریکایی درحال‌حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او تمام این ثروت را از طریق خرید سهم‌هایی به‌دست آورده است که مستعد رشد بوده‌اند. تاکتیک او در بازار بورس بررسی دقیق صورت‌های مالی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که می‌توانند سوددهی بالایی داشته باشند. او همینطور در فعالیت‌های خیرخواهانه هم دستی بر آتش دارد و تا کنون بخش بزرگی از ثروتش را به امور خیریه اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

2 × چهار =

طراحی ربات سفارشی