سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

نکات ساده و اولیه مدیریت ریسک

نکات ساده و اولیه مدیریت ریسک

برای اینکه در بازارهای مالی به یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل شوید، باید تجربیات زیادی کسب کنید. باید از تجربیات استراتژیست ها و تحلیل‌گرهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم چکیده تجربیات حرفه‌های بازار در مواجه با ریسک را بررسی کنیم. مسلماً بخش زیادی از ریسک‌های موجود در بازار خارج از کنترل معامله‌گر است. یعنی معامله‌گر نقشی در ایجاد یا از بین رفتن چنین ریسک‌هایی ندارد. مثل ریسک‌های سیاسی، اقتصادی یا ریسک‌های ناشی از قانون و مقررات جدید. اما بخش دیگری از ریسک‌ها تحت کنترل معامله‌گر هستند و به خود او ربط دارند. به همین دلیل می‌توان چنین ریسک‌هایی را مدیریت و کنترل کرد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


همیشه جایی سرمایه‌گذاری کنید که از آن سر در می‌آورید

سرمایه‌گذار یا معامله‌گر باید پیش از ورود به بازار درک درستی از آن بازار داشته باشد. اگر از بورس سهام سر در نمی‌آورید، به طور مستقیم در بازار سهام سرمایه‌گذاری نکنید. یا اگر درک درستی از بازار فارکس ندارید، بهتر است اول آموزش ببینید و بعد از آن وارد بازار شوید. متأسفانه خیلی از تازه واردها بر این باورند که اگر سرمایه‌ای داشته باشند و سیگنالی از جایی بگیرند، می‌توانند خیلی ساده وارد بازار شوند و به سرمایه‌گذار تبدیل شوند. اما حقیقت چیز دیگری است. اگر از بازار سهام سر در نیاورید، به احتمال زیاد در دوره‌های حباب یا اواخر روند صعودی وارد بازار خواهید شد. اما اگر آموزش دیده باشید و با بازار مالی مربوطه آشنا باشید، می‌توانید از سرمایه خود در برابر نوسانات شدید بازار محافظت کنید و حتی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به موقع شکار کنید.
بدهی کمتر به معنی ریسک کمتری است

همیشه در سرمایه‌گذاری و حتی معاملات خرد و کوتاه‌مدت به میزان بدهی به وجود آمده توجه کنید. بدهی می‌تواند در قالب اعتبار یا اهرم باشد و یا می‌تواند بدهی یک شرکت سهامی باشد. شرکتی که بدهی زیادی داشته باشد، به احتمال زیاد در آینده به مشکل بر خواهد خورد. حتی رشد سودآوری شرکت هم تحت تأثیر بدهی می‌تواند از بین برود. پس در بازار سهام حتماً به میزان بدهی شرکت‌ها و تغییرات آن در دوره‌های مالی توجه کنید. علاوه بر این سعی کنید در سرمایه‌گذاری و معاملات خرد، سطح بدهی خود به دیگران را کنترل کنید. بیش از حد خود را بدهکار نکنید. در سرمایه‌گذاری شاید از وام بانکی یا قرض از آشنایان برای خرید سهام یا دارایی‌های مالی دیگر استفاده کنید. همیشه پیش از گرفتن وام یا قرض به این فکر کنید که در بدترین شرایط، آیا راهی برای بازپرداخت بدهی خواهید داشت؟ بدهی بالا نه تنها می‌تواند شرکت‌ها را ورشکسته کند، بلکه می‌تواند معامله‌گر را هم نابود کند. در حرفه معامله‌گری و در بازار فارکس، بدهی معامله‌گر می‌تواند اهرم بالا باشد. یا سرمایه‌ای را از یک جایی تهیه کند و در زمان باز پرداخت بدهی مجبور به بستن معاملات شود. همیشه در سرمایه‌گذاری و معامله‌گری به دنبال طرح‌ها و استراتژی‌هایی باشید که شما را بدهکار نمی‌کنند و یا میزان بدهی قابل تحمل باشد.
از سود پرداختی سهام برای تنوع بخشی به سبد دارایی و مدیریت ریسک استفاده کنید

اگر در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اید، به جای اینکه سهام موجود در سبد را برای خرید یا سرمایه‌گذاری جدید بفروشید، از سود پرداختی سهام استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که تنوع سبد سهامی شما حفظ شود و ریسک سبد پرتفوی یا دارایی شما هم به طور منطقی میان صنایع مختلف پخش شود.
در خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری دقت کنید

خرید یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری همیشه به معنی کاهش ریسک نیست. شاید صندوق‌هایی که خریداری کرده‌اید در سهام شرکت‌های مشابه سرمایه‌گذاری کرده باشند. همیشه پیش از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به دارایی‌های صندوق نگاه کنید و مطمئن شوید که صندوق سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و صنایع مشابه سرمایه‌گذاری نکرده باشد.
بازدهی دارایی‌ها را با میزان ریسکی که دارند مقایسه کنید

بازدهی ۲۰ درصدی برای همه دارایی‌ها مفهوم یکسانی ندارد. یعنی بازدهی ۲۰ درصدی یک دارایی می‌تواند با بازدهی ۲۰ درصدی دارایی دیگر تفاوت داشته باشد. به طور مثال شاید بازدهی سهام شرکتی به طور میانگین سالانه ۲۰ درصد باشد. در همین حال سود بانکی هم ۲۰ درصد است. آیا بازدهی این دو گزینه سرمایه‌گذاری یکی است؟
در چنین شرایطی باید به ریسک‌های موجود نگاه کنید. معمولاً ریسک سهام بیشتر از سودهای ثابت است. شاید اتفاقی برای شرکت بیفتد و نتواند چنین بازدهی را به دست آورد. حتی باید ریسک تقویت یا تضعیف ارزش پول ملی را هم در نظر گرفت. اگر در بازه زمانی مورد نظر ارزش پول ملی تقویت شود، به احتمال زیاد سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌هایی خواهند بود که با ریسک کمتر، بازدهی نقدی بیشتری دارند. پس سود ۲۰ درصدی بانک یا اوراق قرضه ریسک کمتری خواهد داشت.
اما اگر در همان بازه زمانی ارزش پول ملی تضعیف شود، سرمایه‌گذاران از نگه داشتن پول نقد خودداری خواهند کرد. در چنین شرایطی سود ۲۰ درصدی بانک یا اوراق ریسک بیشتری در مقایسه با سهام خواهند داشت. پس هیچ‌وقت تنها روی بازدهی تمرکز نکنید. بدبین باشید و به دنبال خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری بگردید.
همیشه مقداری پول نقد نگه دارید

پول نقد بازدهی ندارد. با این حال همیشه به داد سرمایه‌گذار می‌رسد. بازار همیشه طبق پیش‌بینی‌ها حرکت نمی‌کند و یک اتفاق غیر منتظره می‌تواند قیمت تمام دارایی‌های مالی مثل سهام، ارز یا طلا را به طور قابل توجهی کاهش دهد! در چنین شرایطی داشتن پول نقد می‌تواند به سرمایه‌گذار کمک کند تا با تخفیف‌های باور نکردنی سهام یا دارایی مورد نظر را خریداری کند.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

طراحی ربات سفارشی