سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن

 مقدمه

دیسیپلین و نظم و انضباط  از مبانی اصلی موفقیت در آموزش فارکس است که آن را اغلب به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بیان می‌کنند که یک معامله‌گر باید داشته باشد. گذشته از این‌ها، بدون داشتن دیسیپلین، فرد ممکن است تصمیمات احساسی بگیرد و اصلا به برنامه معاملاتی خود پایبند نباشد. چنین رویکردی معامله‌گری را به شکل بازی قمار در می‌آورد و در این صورت رسیدن به موفقیت بسیار مشکل خواهد شد.

اما یک معامله‌گر منظم اینگونه رفتار می‌کند: آن‌ها می‌توانند احساسات خود را کنترل کنند (حتی پس از یک روز ناموفق یا  ضررهای بزرگ)، آن‌‌ها برای خود یک برنامه تنظیم می‌کنند و بطور مستمر از آن پیروی می‌کنند و هرگز زمان خود را برای غصه خوردن درباره اشتباهات گذشته صرف نمی‌کنند. در عوض از اشتباهات خود درس می‌گیرند و به راه خود ادامه می‌دهند.

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


البته یک معامله‌گر منظم بودن در بیان ساده‌تر از عمل است. هر کسی که معامله‌ کرده باشد، به احتمال قوی فوران احساسات را تجربه کرده است. مثلا زمانی که رفتار بازار قابل پیش‌بینی نبوده، تصمیم گرفته از برنامه معاملاتی خود سرپیچی کند. یا حتی ممکن است بعضی از قوانینی که خود نوشته بودند را به کلی نادیده گرفته باشند. اگر شما هم چنین تجربیاتی در دوران معامله‌گری خود داشته‌اید، در این صورت با انجام اقداماتی می‌توانید به خود در حفظ نظم و دیسیپلین کمک کنید.

نکته #۱: تمرین

زمانی که پای پول به میان می‌آید، کنترل احساسات ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل باید تمرین کنید که در ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید تا اینکه در آینده بطور طبیعی این آرامش را احساس کنید. اوایل که تازه شروع به کار می‌کنید یا شاید وقتی تغییراتی در برنامه یا استراتژی معاملاتی خود ایجاد می‌کنید، کاملا طبیعی است که قدری مضطرب و نگران باشید. شما همیشه می‌توانید از طریق تمرین روی یک حساب دِمو (آزمایشی)، احساس اطمینان خود را نسبت به برنامه معاملاتی و توانایی‌های خود افزایش دهید. اما به خاطر داشته باشید که حساب دمو نمی‌تواند شما را برای مقابله با هجوم احساساتی که در زمان معامله‌ کردن تجربه می‌کنید، آماده کند. به این دلیل که در حساب دمو از پول واقعی استفاده نمی‌کنید. بنابراین اگرچه در حساب دمو ممکن است بتوانید به نقاط ضعف برنامه معاملاتی خود پی ببرید، اما برای تمرین روی کنترل احساسات، بهترین روش محسوب نمی‌شود. وقتی روی حساب ریِل (واقعی) کار می‌کنید، سعی کنید حجم و ریسک معاملات را پایین نگه دارید، چرا که در این صورت اگر ضرر کنید و پول خود را از دست بدهید، کمتر گرفتار احساسات ناخوشایند می‌شوید. به این ترتیب زمانی که احساس کردید که دیگر ضررها تاثیر روانی زیادی روی شما ندارند، می‌توانید به تدریج حجم معاملات خود را افزایش دهید.

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن

 

نکته #۲: خود را بررسی کنید

پس از مدتی که از معاملات شما گذشت، به گذشته رجوع کنید و نتایج خود را مورد بررسی قرار دهید. آیا سود کرده‌اید یا ضرر؟ بهترین راه برای بررسی گذشته این است که یک ژورنال معاملاتی تهیه کنید و گزارش کاری خود را در آن بنویسید. به این معنی که هر معامله‌ای که انجام می‌دهید و جزئیات مربوط به آن از قبیل اینکه چقدر سود یا ضرر کرده‌اید، دلایل ورود و خروج معامله و غیره را در آن ثبت کنید. این ژورنال به شما کمک می‌کند که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و همچنین نشان می‌دهد که استراتژی معاملاتی شما چه مواقعی به درستی کار می‌کند و در چه مواقعی کار نمی‌کند.

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن

 

نکته #۳: در صورت لزوم متوقف شوید

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد معامله‌ کردن را متوقف کنید. در دو صورت می‌توان از کار کردن دست کشید: مورد اول، شاید شرایط بازار برای معامله کردن مناسب نباشد. اینکه گفته می‌شود بهتر است تعداد معاملات خود را کاهش دهید، حتما دلیلی دارد. این جمله با این واقعیت ارتباط دارد که وقتی معامله‌گران بدانند چه موقع باید دست از معامله کردن بکشند، نتایج بهتری خواهند داشت. اگر بخواهید به هر ترتیبی که شده کاری انجام دهید و معاملات خود را به بازار تحمیل کنید، به نفع خود کاری انجام نداده‌اید. مورد دوم، این سناریو ممکن است زمانی اجرا شود که احساسات شما به شدت تحریک شده و نمی‌توانید خونسردی خود را حفظ کنید. در این شرایط معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که کاملا عادی است که از کامپیوتر خود فاصله بگیرند و نفس راحتی بکشند، به جای اینکه به معامله کردن ادامه دهند و تصمیمات مبهم و نامعلوم بگیرند. هر مدت زمانی که فکر می‌کنید لازم است، از بازار دوری کنید و هنگامی به کار خود برگردید که آرامش خود را بدست آورده باشید. این کار باعث می‌شود بدون ارتکاب اشتباهات زیان‌بار مانند انجام معاملات انتقام‌جویانه، راحت‌تر بتوانید به برنامه و استراتژی معاملاتی خود متعهد بمانید.

نکاتی برای حفظ دیسیپلین در هنگام معامله کردن

 

برای حفظ دیسیپلین در بسیاری از موارد باید از عامل صبر بهره بگیریم.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

پنج × پنج =

طراحی ربات سفارشی