سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

نقطه سربه‌سر (Breakeven) در فارکس چیست؟

نقطه سربه‌سر (Breakeven) در فارکس چیست؟

 اهمیت محاسبه نقطه سربه سر برای معامله گر

 زمانی که یک شخص معامله گری را به عنوان حرفه اصلی خود در نظر می گیرد باید بر تمامی مفاهیم معامله گری مسلط باشد.در مباحث آموزش فارکس تنها حفظ کردن اصطلاحات کافی نیست و باید تک به تک مفاهیم درک شده و از آنها برای سود بیشتر استفاده کنیم.مفاهیم آموزش بورس یک علم نظری نیست.باید کاربرد آنها در معامله گری درک شود.نقطه سربه‌سر (Breakeven) مفهوم مهمی در فارکس دارد.

این مطلب در معاملات انواع کالاها و جفت‌ارزها اهمیت دارد. حتی استراتژی‌های معاملاتی در این خصوص نیز وجود دارند.اگر صرفا به معنی لغوی آن اکتفا کنیم، ممکن است بسیار ساده به نظر برسد. اما از این مفهوم می‌توان برای معاملات فارکس برداشت مهم دیگری نیز داشت.

منظور از نقطه سربه‌سری (BEP) چیست؟ به لحاظ پرایس اکشن، به نقطه‌ای گفته می‌شود که در آن مقدار سود و ضرر با هم برابر هستند. ساده بود؟

نقطه سربه‌سر (Breakeven) در فارکس چیست؟


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


یک لحظه صبر کنید

فارکس برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، فقط به سود و ضرر محدود نمی‌شود، بلکه مفاهیم و مطالب بسیار دیگری در خود نهفته دارد. بایستی ریسک معاملات در نظر گرفته شوند، چرا که ریسک معاملات در واقع قسمتی از بخش ضرر این معادله است که بسیاری از افراد آن را فراموش می‌کنند. حال چطور عمل می‌کند؟

پیش از هر چیز، احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که در پلتفرم (بستر) معاملاتی دو نرخ قیمت درج می‌شود: قیمت خرید و قیمت فروش. زمانی که شما وارد بازار می‌شوید، با اختلاف این دو قیمت مواجه می‌شوید که در واقع همان اسپرد (شکاف قیمتی) است.

یک نمونه معامله

فرض کنید یک دهم لات EURUSD خریداری کرده‌اید و بروکر (کارگزار) شما مقدار اسپرد را ۲ پیپ اعلام کرده است.

اگر بازار اکنون نرخ ۱٫۱۱۲۰ را نشان دهد و شما وارد معامله خرید شده باشید، متوجه می‌شوید که به اندازه ۲ دلار ضرر کرده‌اید. این امر به این جهت است که اکنون که شما این جفت‌ارز را خریداری کرده‌اید، برای اینکه از معامله خارج شوید باید آن را به فروش برسانید. و قیمت فروش ۲ پیپ کمتر است که معادل همان مقدار اسپرد است.

نقطه سربه‌سر (Breakeven) در فارکس چیست؟

وقتی بازار به اندازه ۲ پیپ صعود می‌کند، می‌بینید که عایدی شما دقیقا برابر صفر می‌شود. مطابق مباحث حسابداری، این نقطه به عنوان نقطه ‌سربه‌سری شناخته می‌شود. به این دلیل که اگر در این نقطه معامله را خاتمه دهید، نه سودی بدست آورده‌اید و نه ضرری متحمل شده‌اید. اما در زمان ورود به آن معامله، شما ریسک آن را پذیرفته‌اید، چرا که اگر نمودار قیمت صعود نمی‌کرد، ممکن بود آنقدر نزول کند که در نهایت حد ضرر معامله را لمس کند.

نقطه سربه‌سری کجاست؟

هیچ عدد و رقم مشخصی وجود ندارد. بلکه به استراتژی معاملاتی و میزان ریسکی که قبول می‌کنید بستگی دارد. اما به عنوان یک قانون کلی، باید احتمال شکست خوردن در هر معامله را محاسبه کنید.

برای مثال، فرض کنید حد ضرر را در فاصله ۱۰۰ پیپی از نقطه ورود قرار داده‌اید و نسبت سود به ضرر استراتژی شما برابر ۷۰ درصد است. این حالت به این معنی است که اگر به این معامله ورود کنید، ۳۰ درصد احتمال دارد که به اندازه ۱۰۰ پیپ ضرر کنید. به عبارت دیگر، اگر در بلندمدت به این سبک معامله کنید، بطور میانگین در هر معامله به اندازه ۳۰ پیپ ضرر می‌کنید و به اندازه ۷۰ پیپ سود می‌کنید.

 

مقدار ۳۰ پیپ در واقع هزینه‌ای است که بابت ریسک معاملات می‌پردازید.

بنابراین برای اینکه نقطه سربه‌سری معاملات خود را محاسبه کنید، باید میزان اسپرد (مثلا ۲ پیپ) و هزینه ریسک معاملات (۳۰ پیپ) را با هم جمع کنید. در این صورت برای این مثال نقطه سربه‌سری در نرخ ۱٫۱۱۵۲ قرار می‌گیرد.

نقطه سربه‌سر (Breakeven) در فارکس چیست؟

با در نظرگیری این مفهوم، راحت‌تر می‌توانید نسبت سود به ضرر معاملات خود را در محاسبات دخیل کنید و در نتیجه با استفاده از استراتژی خود بطور مستمر کسب درآمد کنید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

چهار × سه =

طراحی ربات سفارشی