سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

مقدمه:

هر پدیده‌ای چرخه‌های مربوط به خود را دارد. این مطلب یافته جدیدی نیست. اگر به فلسفه یونانیان باستان رجوع کنید، بر این موضوع توافق نظر داشتند که دایره بیان و نمای دقیقی از کمال است، چرا که تمام پدیده‌ها دارای چرخه هستند.

در این میان، بازارهای مالی و فارکس که انعکاسی هستند از تغییر رفتار مردم در ارزش‌گذاری چیزهای مختلف، نیز چرخه‌های مختص به خود را دارند.

بعضی دارایی‌ها نسبت به بقیه احتمال بیشتری دارند که در الگوهای چرخه‌ای نوسان کنند. به ویژه بازار کالاها و فارکس بیشتر تمایل دارند در چرخه‌هایی به سمت بالا و پایین حرکت کنند. بنابراین درک چرخه‌های بازار و اطلاع از نحوه شناسایی آن‌ها،در آموزش فارکس برای سودآوری بلندمدت از طریق معامله‌گری ضروری هستند.

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


تجزیه چرخه

برخی از چرخه‌ها بطور ماهانه رخ می‌دهند، در حالیکه بعضی دیگر بقدری کوتاه هستند که حتی بر معاملات میان‌روزی نیز اثر می‌گذارند. اما تمام این چرخه‌ها از یک الگو پیروی می‌کنند و این امر یکی از جنبه‌های اساسی بازار فارکس محسوب می‌شود که تحلیل تکنیکال (فنی) بر پایه آن بنا می‌شود. بعلاوه، پیش‌بینی فرم حرکتی مارکت در آینده از طریق تشخیص الگوها و تصویرسازی آن‌ها میسر است.

با این اوصاف، چه چیز‌هایی باید در مورد چرخه‌ها بدانیم؟

ما می‌توانیم چرخه‌های بازار را صرفنظر از نوع دارایی یا کالای مورد بررسی، با چهار گام یا قسمت شناسایی کنیم.

از آنجاییکه ارزش ارزها در مقایسه با سهام شرکت‌ها نوسانات بیشتری دارد، مشاهده چرخه‌ها در آن‌ها ساده‌تر است. در ادامه چهار فاز یک چرخه بازار فارکس بیان می‌شوند

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

تراکم

چرخه از یک نقطه محوری مثلا کف شروع می‌شود، جاییکه بهترین ارزش‌گذاری‌ها رخ می‌دهد. در این نقطه دارایی مورد بررسی بسیار ارزان مبادله می‌شود. بطور کلی، در این نقطه مردم میلی به سرمایه‌گذاری ندارند، به این دلیل که بازار اخیرا یک روند نزولی را سپری کرده.

اگر صحبت از یک چرخه بلندمدت باشد، گزارش‌ مطبوعات اغلب بار منفی دارد و رسانه نیز در مورد رکود و کسادی فعلی صحبت می‌کند.

درست در این هنگام، مبتکران و معامله‌گران گوش به زنگ وارد می‌شوند. آن‌ها به سرعت این فرصت‌ها را شکار می‌کنند و قیمت این دارایی‌های ارزان را بالا می‌برند.

در مقیاس بالاتر، برای مثال در فارکس، مشابه همین اتفاق در خرید ارزهای کم‌ارزش رخ می‌دهد. از آنجاییکه در فارکس می‌توان از هر دو جهت بازار کسب سود کرد، معامله‌گری که در خلاف جهت چرخه کار می‌کند ممکن است در دوره صعودی بازار، یک موقعیت فروش تشخیص دهد

 

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

 

افزایش نرخ

فاز دوم زمانی است که مردم پی می‌برند بازار در حال تغییر است و فرصت‌های خوبی وجود دارد.

در این موقع معامله‌گران متوسط در تلاش برای بهره‌ بردن از این فرصت، به سرعت بر این ارابه‌ای که به سمت بالا سفر می‌کند سوار می‌شوند. در این هنگام هنوز فرصت‌های مناسب وجود دارند، اما با هجوم مردم خیلی زود به پایان می‌رسند.

این قسمت از بازار با احساسات و تمایلات صعودی مشخص می‌شود. در چرخه‌های کوچک، این حرکت ممکن است صرفا تفسیر و تعبیر شخصی معامله‌گر باشد. در چرخه‌های بلندمدت، گزارش مطبوعات بار مثبت پیدا می‌کند و از اتمام دوره رکود و بحران و ورود دوباره به بازار صحبت می‌شود.

حجم معاملات افزایش می‌یابد و مردم از ترس جا ماندن، به سرعت برای ورود به بازار اقدام می‌کنند.

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

توزیع

زمانی که اکثریت مردم برای خرید به بازار هجوم می‌آورند، در نهایت تمام پول‌های خرید در بازار جمع می‌شود. در این شرایط، تعادل بین خریداران و فروشندگان از بین می‌رود.

این نقطه ممکن است تحت عنوان “قله بازار” شناخته شود. روند صعودی متوقف می‌شود و قیمت به بالا و پایین نوسان می‌کند. معامله‌گرانی که با تاخیر وارد بازار شده‌اند، ممکن است برای مدتی بازار را در حالت روند افقی نگه دارند.

بطور کلی سرمایه‌گذاران تمایلات بالایی دارند. معامله‌گران فارکس سود زیادی بدست آورده‌اند و به دنبال سود بیشتر هستند. مطبوعات به جنبه‌های مثبت بازار و داستان‌های موفقیت‌آمیز می‌پردازند.

اما در این بحبوحه، عدی کمی از تحلیلگران و معامله‌گران درباره رکودی قریب‌الوقوع صحبت می‌کنند. ولی معمولا توجهی به این افراد نمی‌شود.

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

کاهش نرخ

بالاخره با غلبه فروشندگان بر خریداران، حرکت نزولی چرخه آغاز می‌شود و قیمت کاهش می‌یابد.

بازار اغلب سریعتر از دوره صعود، نزول می‌کند، چرا که بسیاری از خریداران، به دلیل خوشبینی بی‌مورد و ترس از ضرر از معاملات فروش اجتناب می‌کنند. به ویژه معامله‌گرانی که دیر به بازار ورود کردند، با فعال شدن حد ضرر معاملات از بازار خارج می‌شوند و بازار به سقوط خود ادامه می‌دهد.

معمولا رسانه تا زمانی که سقوط بازار تکمیل می‌شود، از آن خبری ندارد. داده‌ها و اطلاعات رسمی نیز تا هنگامی که رکود کاملا برقرار نشده، منتشر نمی‌شوند.

در چرخه‌های کوچک مانند چرخه‌هایی که در طول روز شکل می‌گیرند، اکثر اوقات رسانه‌ها اصلا متوجه نزول بازار نمی‌شوند.

مفهوم چرخه‌های بازار و تحلیل تکنیکال

بخش تکنیکال

معامله‌گرانی که در جهت روند کار می‌کنند، تنها در گام‌های ۲ و ۴ چرخه از بازار  سود می‌برند.

روش تحلیل تکنیکال شما هر چه باشد، از طریق تشخیص بخشی از چرخه فعلی عمل می‌کند. چرخه‌های کوچک بخشی از چرخه‌های بزرگ هستند و آن‌ها را تشکیل می‌دهند. صرفنظر از فعالیت کوتاه‌مدت یا بلندمدتی که دارید، الگوهای بازار مشابه یکدیگر هستند، حتی اگر بعضی اندیکاتورها نسبت به برخی دیگر راحت‌تر باشند. برای یادگیری این اصول و استفاده عملی از مفهوم چرخه ها و تشخیص کف ها و سقف هایی که بخشی از شروع یا ادامه یک روند هستند

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

17 + 10 =

طراحی ربات سفارشی