سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

مدیریت ریسک در روزهای جمعه

مدیریت ریسک در روزهای جمعه

یادگیری تحلیل و درک بازار

مدیریت ریسک در آموزش فارکس برای بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار مطلب پیچیده‌ای است. یادگیری نحوه مدیریت ریسک در فضای پویای بازار، نیازمند سپری کردن مدت زمان طولانی در برابر نمودارها برای درک چگونگی حرکات قیمت، کارکرد استراتژی معاملاتی و مهمتر از همه، عملکرد ذهن شما است. تمام معامله‌گران موفق یک جمله را به شما می‌گویند و آن اینکه، حفظ سرمایه در اولویت اول قرار دارد.

ممکن است معامله‌گران مبتدی فکر‌کنند که اگر دائما در بازار فعالیت نداشته باشند، قادر به کسب سود نخواهند بود. اما در بسیاری اوقات، بهترین کار عدم ورود به بازار است. جِسی لیوِرمور یکی از اسطوره‌های دنیای معامله‌گری، در این زمینه گفته است: “هرگز آنچه باعث شد پول‌های کلانی بدست آورم فکر کردن نبود، بلکه کاری نکردن و نشستن  بود.”

کلید اصلی مدیریت ریسک، پذیرش چشم‌انداز دائما متغیر بازار است. مخصوصا یکی از جنبه‌های مهمی که معامله‌گران مبتدی بایستی به مرور آن را قبول کنند، مساله معامله کردن در روزهای جمعه است. آخرین روز هفته مانند یک تیغ دو لبه است. ممکن است در این روز موفقیت غرورآفرینی بدست آورید، یا دچار پشیمانی دردناکی شوید. یادگیری مدیریت صحیح ریسک در روزهای جمعه، می‌تواند به سرعت عملکرد کلی شما را بهبود بخشد.

اما چه ریسک‌ها و خطراتی مخصوصا برای معاملات روزهای جمعه وجود دارند و چگونه می‌توان در برابر آن‌ها از خود محافظت نمود؟

 مدیریت ریسک در روزهای جمعه


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


با تغییرات مقابله نکنید

بسیاری از معامله‌گران در روزهای جمعه، در بخش‌هایی از بازار گرفتار می‌شوند. اغلب به واسطه کاهش فعالیت‌ها و حجم معاملات در روز پایانی هفته، معاملات سبک‌تری انجام می‌شود. اما معمولا در نتیجه معاملات بازیگران بزرگی که با حجم‌های سنگین وارد بازار می‌شوند، شاهد حرکت‌های شدید و پرقدرتی در روزهای جمعه هستیم. این امر می‌تواند منجر به حرکات بزرگی شود که مانند آنچه در طول هفته شاهد آن هستیم، تمایلی به اصلاح و برگشت نداشته باشد.

به جز حرکات شدیدی که در واکنش به انتشار اخباری مانند NFP (گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده) صورت می‌گیرد، ممکن است دیگر حرکات قوی بازار در روزهای جمعه بسیار طولانی و بزرگ باشند.

 مدیریت ریسک در روزهای جمعه

اوضاع را وخیم‌تر نکنید

این مورد مختص افرادی است که به تازگی مشغول شده‌اند و سعی دارند بطور مستمر درآمد کسب کنند. اگر هفته بدی را پشت سر گذاشته‌ باشید، شاید به نظر برسد روز جمعه بهترین فرصت برای جبران ضررها است. اما، در روز جمعه شرایط ممکن است بدتر شود. اگر در روز جمعه به امید جبران ضررهایی که در طول هفته متحمل شده‌اید، معاملاتی از روی احساسات انجام دهید، ممکن است به راحتی دچار اشتباه شوید و از برنامه معاملاتی خود فاصله بگیرید. این همه باعث  می‌شود پایان هفته را با احساس حسرت و افسوس بابت تصمیمات خود سپری کنید، و با روحیه‌ای منفی هفته معاملاتی بعدی را آغاز کنید.

اگرچه مشکلی ندارد که به معامله‌ای ورود کنید که با تمام معیارهای برنامه شما مطابقت دارد، اما در روز جمعه نباید هرگز صرفا به دلیل «جبران» ضرر چنین اقدامی انجام دهید. چرا که اغلب چنین عملی منجر به ارتکاب اشتباه می‌شود.

 مدیریت ریسک در روزهای جمعه

مراقب شکاف‌های قیمتی باشید

احتمالا بزرگترین خطر معامله کردن در روز جمعه این است که خود را در معرض ریسک بازگشایی بازار در روز دوشنبه قرار می‌دهید. یک پدیده متداول در بازار فارکس وجود دارد و آن باز شدن بازار با یک شکاف قیمتی (Gap) در روز دوشنبه است. به این خاطر بازار در نقطه‌ای متفاوت از قیمت بسته شدن آن در روز جمعه باز می‌شود. این امر ممکن است گاهی اوقات به نفع شما باشد، اما احتمال دارد بعضی مواقع هم به ضرر شما تمام شود. شکاف‌های قیمتی  به دلیل ماهیت الکترونیکی بازار فارکس رخ می‌دهند. به این معنی که سفارشاتی که در روز جمعه تکمیل نشده‌اند، در روز اول هفته بعد باید اجرا شوند و لذا منجر به ایجاد شکاف‌های قیمتی می‌شوند. اگرچه ممکن است لازم شود در طول هفته معامله بلندمدتی صورت دهید، به ویژه اگر در اوایل هفته به آن ورود کرده باشید، اما توصیه می‌شود (به خصوص به معامله‌گران مبتدی) که از ورود به معاملات در آخرین ساعات روز جمعه اجتناب کنید.

امیدواریم حالا درک بهتری از ماهیت معاملات روز جمعه و ریسک و خطرات مربوط به آن داشته باشید. مثل همیشه، باید روی حفاظت در برابر ریسک‌ها و پایبندی به برنامه معاملاتی متمرکز باشید. اگر تمرکز داشته باشید و زمان کافی برای آن صرف کنید، معامله کردن در روز جمعه می‌تواند آغاز خوبی برای هفته آینده رقم بزند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

5 + یک =

طراحی ربات سفارشی