سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

مقدمه

در میدان جنگ، اسنایپرها (تک‌تیراندازها) نسبت به دشمنان خود برتری ویژه‌ای دارند. برتری این افراد از صبر زیاد آن‌‌ها، تسلط بالا روی سلاحی که در اختیار دارند و همچنین توانایی آن‌ها برای حفظ کنترل روی ذهن و جسم خود برای مدت‌زمان طولانی در شرایط پراسترس، نشأت می‌گیرد. ما هم می‌توانیم همین ویژگی‌ها را در معامله‌گری و آموزش فارکس بکار بگیریم.

معامله‌گری فارکس هم شباهت زیادی به تیراندازی دارد. شما به یک روش محتمل معاملاتی نیاز دارید (همان سلاح)، سپس باید به این روش مسلط شوید، و بعد باید این روش معاملاتی را بدون عیب و نقص اجرا کنید و در برابر وسوسه‌هایی از قبیل انجام معاملات بیش‌ از حد و استفاده از اهرم‌های سنگین، مقاومت کنید. معامله‌گری خیلی با شرایط پراسترس جنگ فاصله دارد، اما باز هم به داشتن کنترل خودآگاه روی جسم و ذهن نیاز دارد.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


معامله‌گرانی که یاد گرفته‌اند که معاملات خود را آگاهانه و عاقلانه انتخاب کنند، مانند یک اسنایپر در بازار فارکس معامله می‌کنند و این دسته از افراد معمولا در بلندمدت موفق می‌شوند. بالعکس، افرادی که مانند مسلسل‌چی عمل می‌کنند و به سمت هر چیزی که می‌بینند شلیک می‌کنند (معاملات بیش از اندازه)، معمولا خیلی زود مهمات (سرمایه) خود را تمام می‌کنند و نمی‌توانند به اهداف خود در بازار دست پیدا کنند. اما بیایید ببینیم چطور می‌توانیم در بازار مانند یک اسنایپر عمل کنیم، نه یک مسلسل‌چی (یعنی گزینشی معامله کنیم، نه اینکه در هر شرایط و موقعیتی به بازار ورود کنیم).

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

قبول کنید که در فارکس «هرچه کمتر، بهتر»

یکی از درس‌هایی که ما به عنوان معامله‌گر می‌توانیم از اسنایپرها یاد بگیریم این است که در بعضی شرایط و موقعیت‌ها، واقعا عبارت «هرچه کمتر، بهتر» صادق است. قطعا معامله‌گری فارکس یکی از مواردی است که در آن «هرچه کمتر، بهتر» صدق می‌کند. اما ممکن است بسیاری از معامله‌گران مبتدی اینطور احساس کنند که «هرچه بیشتر، بهتر». یعنی احساس کنند که داشتن اندیکاتورهای بیشتر، انجام معاملات بیشتر، تحلیل‌های بیشتر، دادن پول بیشتر به روبات‌های معامله‌گر و … بهتر است.

اما نتیجه داشتن چنین باورها و اطلاعات اشتباهی چه می‌تواند باشد؟ در اغلب موارد نتیجه داشتن این طرز تفکر بصورت انجام معاملات بیش از اندازه نمود پیدا می‌کند. اکثر معامله‌گران مبتدی مثل مسلسل‌چی‌ها عمل می‌کنند. یعنی فشنگ‌های (پول) خود را به سمت هر موقعیتی که ظاهر می‌شود شلیک می‌کنند و به احتمال زیاد به حساب معاملاتی خود آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند. اما اگر می‌خواهید در حوزه معامله‌گری فارکس مانند یک اسنایپر عمل کنید و نه مثل یک مسلسل‌چی، بایستی در وهله اول بپذیرید که «در معامله‌گری فارس، هرچه کمتر، بهتر».

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

درست مانند یک اسنایپر یا تک‌تیرانداز که صبورانه انتظار می‌کشد تا هدفی که از پیش برای خود تعیین کرده، مقابل دیدگان او ظاهر شود، شما هم باید صبر کنید تا موقعیت معاملاتی محتملی که از قبل برای خود تعریف کرده‌اید، در بازار مشاهده شود. ما به عنوان کسانی که با توجه به پرایس اکشن معامله می‌کنند، روش‌های محتمل و کارآمدی داریم که موقعیت‌های بسیار خوبی را به ما نشان می‌دهند تا بتوانیم با دقت یک اسنایپر به بازار ورود کنیم.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

تایم‌فریم‌های بالاتر

بهتر است به نمودار روزانه به عنوان «میدان نبرد» نگاه کنید. شاید بپرسید چرا؟ چون این تایم‌فریم روزانه است که اهداف «با ارزش‌تر» یا «محتمل‌تر» بازار را در قیاس با سایر تایم‌فریم‌های پایین‌تر، به ما نشان می‌دهد. البته تایم‌فریم هفتگی هم دقت بالایی دارد، اما این تایم‌فریم در هر ماه اهداف کمی را به ما نشان می‌دهد و لذا نسبت به تایم‌فریم روزانه کارکرد کمتری دارد.

این اهداف همان ستاپ‌های پرایس اکشن هستند و باید اینطور در نظر بگیرید که هرچه تایم‌فریم بالاتر باشد، ارزش آن ستاپ بیشتر می‌شود. چون در واقعیت اینطور است که هر چه تایم‌فریم بالاتر باشد، احتمال موفقیت ستاپ معاملاتی بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که معامله کردن با توجه به تایم‌فریم‌های بالاتر، موفقیت معاملات را به شدت افزایش می‌دهد. اجازه بدهید این مطلب را با یک مثال توضیح دهم. اسنایپری را در نظر بگیرید که در یک مأموریت حضور دارد و باید اهداف خیلی ارزشمندی را که تعیین‌کننده نتیجه جنگ هستند، از بین ببرد. شما هم در زمینه معامله‌گری باید به دنبال ستاپ‌های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت باشید که می‌تواند تأثیر زیادی روی حساب شما داشته باشد.

معامله کردن مثل یک مسلسل‌چی در تایم‌فریم‌های پایین فقط باعث می‌شود خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید، سرمایه و مهمات خود را از دست بدهید. شما باید تا حد ممکن به ستاپ‌های محتمل‌تر تایم‌فریم‌های بالاتر دقت داشته باشید، به ویژه اگر هنوز در ابتدای راه و در حال یادگیری هستید.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

صبر

اگر بخواهیم یک اسنایپر را تنها با یک لغت تعریف کنیم، آن واژه «صبر» است. صبر یک عامل جادویی است که باعث موفقیت اسنایپر می‌شود. و اگر شما هم می‌خواهید که در بازار فارکس مانند یک اسنایپر عمل کنید، باید صبور و شکیبا باشید. بیشتر معامله‌گران پول و سرمایه خود را از دست می‌دهند و از طرفی اکثر معامله‌گران عجول هستند. متوجه رابطه بین عجول بودن و از دست دادن سرمایه شدید؟

معامله‌گران معمولا می‌خواهند به زور سیگنال‌هایی از بازار دریافت کنند که در واقع اصلا وجود ندارند یا هنوز تکمیل نشده‌اند. وقتی پای پول به میان می‌آید، انسان بطور طبیعی صبر و کنترل خود را از دست می‌دهد و عجولانه رفتار می‌کند و گرفتار طمع می‌شود. اما اگر یاد نگیرید که در بازار صبورانه رفتار کنید، هرگز نمی‌توانید توانایی کنترل نفس را که لازمه موفقیت در فارکس و اسنایپری عمل کردن است، در خود ایجاد کنید.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

تسلط به استراتژی

یک اسنایپر سال‌ها تلاش می‌کند و آموزش می‌بیند تا مهارت‌های تیراندازی خود را ارتقاء دهد. بعلاوه یک اسنایپر دقیقا می‌داند که به دنبال چه اهدافی است و وقتی هدف ظاهر شد، بدون هیچ شک و تردیدی ماشه را می‌کشد. بطور مشابه، شما هم باید با استراتژی معاملاتی انتخابی خودتان بقدری تمرین کنید تا بدانید هر بار که پای سیستم و نمودارها می‌نشینید، دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. شما باید واقعا روی استراتژی که انتخاب کرده‌اید مسلط شوید، چرا که در صورت عدم تسلط، هرگز به حد اعلای پتانسیل خودتان به عنوان یک اسنایپر فارکس، دست پیدا نمی‌کنید.

تسلط به یک استراتژی معاملاتی با آموزش صحیح شروع می‌شود. اگر می‌خواهید استراتژی‌های محتمل پرایس اکشن را بکار بگیرید، من می‌توانم تمام مباحث و مطالبی که به آن‌ها نیاز دارید را به شما آموزش دهم. اما شما هم باید وقت و انرژی صرف کنید و تلاش کنید و روی مطالب گفته شده مسلط شوید. این قسمت کاملا به عهده خود شماست و از من کاری ساخته نیست. تسلط روی هر چیزی زمان می‌برد و معامله‌گری فارکس هم از این قاعده مستثنا نیست. اما اگر زمان بگذارید و نکات گفته شده در این مقاله را بکار بگیرید، خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید به یک اسنایپر فارکسی تبدیل می‌شوید.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

ایجاد ذهنیت معامله کردن به سبک اسنایپری

معامله کردن به سبک اسنایپری، اعتماد به نفس و نظم و دیسیپلین می‌طلبد. هرچه تلاش کنید که بیشتر مانند یک اسنایپر معامله کنید و کمتر مثل یک مسلسل‌چی عمل کنید، اعتماد به نفس و دیسیپلین کاری شما در حوزه معامله‌گری بهتر و بهتر می‌شود. به این دلیل که شما پاداش صبر خود را دریافت می‌کنید و وقتی می‌بینید که صبر کردن در بلندمدت نتیجه‌بخش است، سعی می‌کنید که این ویژگی را هرچه بیشتر در خود پرورش دهید.

تمرین صبر از مراحل ابتدایی رسیدن به سطح معامله کردن به سبک اسنایپری است و بسیاری از معامله‌گران در همین مراحل شکست می‌خورند، چرا که هنوز به درک درستی از قدرت صبر و دیسیپلین نرسیده‌اند. معمولا وقتی مثل یک مسلسل‌چی عمل می‌کنید، احساس خوبی دارید، چون فکر می‌کنید قدرتمند هستید و همه چیز تحت کنترل شماست.

مثل یک تک‌تیرانداز معامله کنید، نه یک مسلسل‌چی

 

اما مشکل اینجاست که شما هیچ وقت نمی‌توانید بازار را کنترل کنید و برعکس، هرچه سعی کنید که بازار فارکس را تحت کنترل خود درآورید، بازار بیشتر شما را کنترل می‌کند. شما فقط می‌توانید خودتان را از طریق یادگیری و معامله کردن به سبک اسنایپری، کنترل کنید. با انجام این اقدامات، قطعا شانس موفقیت شما در حوزه معامله‌گری فارکس به شدت افزایش پیدا می‌کند.در بسیاری از موارد ما در بکارگیری اصول گفته شده دچار وسواس شدید می شویم و این وسواس از عمل کردن طبق اصول،جلوگیری می کند و در حقیقت ذهن شما فلج شده و نمی تواند تصمیم بگیرد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

15 − 2 =

طراحی ربات سفارشی