سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

لات در فارکس چیست؟ لوریج در فارکس چیست؟

لات در فارکس چیست؟ لوریج در فارکس چیست؟

فارکس معمولاً در مقادیر مشخصی به نام “لات” معامله می شود. در واقع واحد اندازی گیری حجم معاملات در فارکس لات است. اندازه استاندارد برای یک لات ۱۰۰،۰۰۰ واحد از ارز پایه است و در حال حاضر ، اندازه های مینی ، میکرو و نانو نیز وجود دارند که به ترتیب بصورت واحدهای ۱۰،۰۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۱۰۰ تایی هستند.

برخی از بروکرهای فارکس مقدار و کمیت را به “لات” نشان می دهند و برخی دیگر از کارگزاران، خودِ واحدهای ارزی را نشان می دهند. سرفصل های این مقاله را میتوانید در جدول زیر ببینید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


در درس قبل توضیح دادیم پیپ در فارکس چیست  و دانستید که تغییرات ارزش یک ارز نسبت به ارز دیگر با “پیپ” اندازه گیری می شود، که درصد بسیار بسیار کمی از ارزش یک واحد از آن ارز است. برای سود بردن از این تغییر کوچک در ارزش، باید مقادیر زیادی از یک ارز خاص را معامله کرد تا سود یا زیان قابل قبول شود. چون به طور معمول نوسانات در بازار ارزهای خارجی بسیار کم است و انجام معامله با حجم کم توجیه ندارد.

قبلا در مورد نحوه محاسبه ارزش پیپ برای هر جفت ارز توضیح دادیم. فرض کنید قصد معامله بر روی EUR/USD را داریم:

  • اگر با یک لات استاندارد (۱۰۰،۰۰۰) معامله کنیم، هر پیپ تغییر ۱۰ دلار سود یا زیان در پی دارد.
  • اگر با یک مینی لات (۱۰،۰۰۰) معامله کنیم, هر پیپ تغییر ۱ دلار سود یا زیان دارد.
  • اگر یک میکرولات (۱،۰۰۰) معامله کنیم, هر پیپ ۰٫۱۰ سود یا زیان درپی دارد.
  • و اگر یک نانو لات (۱۰۰) معامله کنیم, هر پیپ نوسان تنها ۰٫۰۱ دلار سود یا زیان دارد.
لات در فارکس چیست؟ لوریج در فارکس چیست؟

لات در فارکس چیست؟ لوریج در فارکس چیست؟

با حرکت بازار و قیمت ها، ارزش پیپ نیز بسته به نوع ارزی که معامله می کنید ممکن است تغییر کند.

لوریج در فارکس (اهرم) چیست؟

مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ دلار و یا حتی ۱۰،۰۰۰ دلار برای خیلی ها مبلغ سنگینی است. شاید می پرسید چگونه یک سرمایه گذار کوچک همچون شما می تواند چنین مقدار زیادی از پول را معامله کند. بروکر خود را همچون بانکی در نظر بگیرید که ۱۰۰،۰۰۰ دلار برای خرید ارز در اختیار شما می گذارد. تنها چیزی که بانک از شما می خواهد این است که شما ۱۰۰۰ دلار به عنوان سپرده حسن نیت بدهید. این مبلغ برای شما نگهداری می شود اما لزوماً حفظ نمی شود. با سود و زیان شما در معاملات این مبلغ کم یا زیاد می شود.

زیادی خوب به نظر میرسد؟ معامله کردن در فارکس با استفاده از اهرم (لوریج) دقیقا به همین ترتیب است.

یک سوال اساسی: بروکرها چقدر آدمهای خوبی هستند. این مقدار سنگین را قرض می دهند بدون اینکه بهره ای بگیرند؟! جواب ساده است! بروکرها از معاملات شما کمیسیون (اسپرد) دریافت می کنند و هر چه حجم معاملات شما بیشتر باشد کمیسیون بیشتری خواهند گرفت، پس وقتی به شما قرض می دهند شما حجم معامله بالاتری خواهید داشت و در نتیجه سود بروکر بیشتر خواهد شد. به همین راحتی ! 🙂

مقدار لوریجی که استفاده می کنید بستگی به کارگزار و راحتی خودتان دارد. زیادی خوب به نظر میرسد؟ معامله کردن در فارکس با استفاده از اهرم (لوریج) دقیقا به همین ترتیب است.

به طور معمول بروکر فارکس سپرده ای از شما می خواهد که به آن “مارجین” می گویند.

نحوه استفاده از لوریج در متاتریدر

بمحض اینکه پول خود را واریز کردید، می توانید معامله کردن را شروع کنید. کارگزار همچنین تعیین می کند که برای هر موقعیت معامله شده (بر حسب لات) چه مقدار مارجین نیاز است. به عنوان مثال، فرض کنید لوریج مجاز ۱۰۰ است (یا ۱٪ معامله لازم است) و شما می خواهید معامله ای به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلار بگیرید، در حالیکه فقط ۵۰۰۰ دلار در حساب خود دارید.

مشکلی نیست زیرا کارگزار شما ۱۰۰۰ دلار به عنوان سپرده کنار می گذارد و به شما اجازه می دهد مابقی را “قرض” بگیرید. قطعا هرگونه سود، به مانده پول نقد موجود در حساب شما اضافه یا در صورت ضرر از آن کسر می شود. حداقل مارجین مورد نیاز برای هر لات در هر کارگزاری متفاوت است. لوریجی که شما انتخاب می کنید نیز تاثیر مستقیم در مارجین مورد نیاز دارد.

در مثال بالا ، کارگزار به ۱٪  مارجین نیاز داشت. این بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰،۰۰۰ دلار معامله ، کارگزار ۱۰۰۰ دلار به عنوان سپرده برای هر معامله طلب می کند. فرض کنید شما می خواهید ۱ لات استاندارد (۱۰۰،۰۰۰) USD / JPY  بخرید. اگر حساب شما لوریج (اهرم) ۱۰۰ داشته باشد ، باید ۱۰۰۰ دلار به عنوان مارجین در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که ۱،۰۰۰ دلار هزینه نیست، بلکه سپرده است.

بنابراین وقتی معامله خود را ببندید آن را به شما پس می دهند. دلیل این که کارگزار از شما سپرده می خواهد این است که تا زمانی که معامله باز است ، این ریسک وجود دارد که در طول باز بودن این معامله شما ضرر کنید! کارگزار این سپرده را برای جبران ضرر احتمالی شما نگه می دارد.

با فرض اینکه این معامله ی USD / JPY تنها معامله بازی است که در حساب خود دارید،  تا زمانی که این معامله باز است باید ۱۰۰۰ دلار در حساب شما موجود باشد و اجازه برداشت آن را ندارید. اگر USD / JPY ریزش کند و ضررهای معاملاتی شما باعث شود موجودی حساب شما به زیر ۱۰۰۰ دلار سقوط کند ، سیستم کارگزاری معامله شما را به طور خودکار قبل از اینکه ضررهای شما به ۱۰۰۰ دلار برسد می بندد تا از ضررهای بیشتر جلوگیری شود.

این یک سازوکار ایمن برای جلوگیری از منفی شدن مانده حساب شما است. درک صحیح نحوه معامله کردن با مارجین بسیار مهم بوده و بعداً در بخش کاملی به آن خواهیم پرداخت. اگر نمی خواهید حساب شما نابود شود، توصیه اکید به خواندن آن بخش داریم!

چگونه سود و زیان را محاسبه می کنیم؟

حال که می دانید چگونه ارزش پیپ و لوریج را محاسبه کنید ، بهتر است با نحوه محاسبه سود یا زیان آشنا شوید.

به طور کلی، تعداد پیپ نوسان * ارزش هر پیپ = سود یا زیان شما

بیایید دلار آمریکا بخریم و فرانک سوئیس بفروشیم.

  1. نرخ مظنه ای که به شما ارایه می شود عبارتست از: ۱٫۴۵۲۵ / ۱٫۴۵۳۰ از آنجا که در حال خرید دلار آمریكا هستید ، روی قیمت پیشنهادی فروش۴۵۳۰ كار میکنید. این نرخ نرخی است که بروکر به شما می فروشد.
  2. خلاصه شما ۱ لات استاندارد (۱۰۰،۰۰۰ واحد) را در ۱٫۴۵۳۰ خرید می کنید.
  3. چند ساعت بعد ، قیمت به ۱٫۴۵۵۰ می رسد و شما تصمیم می گیرید معامله خود را ببندید.
  4. نرخ جدید USD / CHF برابر است با۴۵۵۰ / ۱٫۴۵۵۵ . از آنجا که در ابتدا برای باز کردن معاملات ، خرید انجام داده اید اکنون برای بستن معاملات باید بفروشید. بنابراین باید از قیمت “BID”که نرخ ۱٫۴۵۵۰ است استفاده کنید. نرخی که بروکر برای فروش به شما می دهد.
  5. تفاوت بین ۱٫۴۵۳۰ و ۱٫۴۵۵۰ ، ۰٫۰۰۲۰ یا ۲۰ پیپ است.
  6. ارزش هر پیپ را طبق فرمول درس قبل محاسبه کردیم و برابراست با ۶٫۸۷ دلار.
  7. با استفاده از فرمول بالا ، اکنون داریم:

۲۰ * ۶٫۸۷ = $۱۳۷٫۴۰

سود شما از این معامله ۱۳۷٫۴۰ دلار است.

اسپرد و نرخهای Bid / Ask

کاربرد لات در متاتریدر

قبلا توضیح دادیم و با توجه به اهمیت مطلب یک بار دیگر یاد آوری می کنیم. اسپرد اختلاف قیمت خرید یا فروش است. این همان کمیسیون بروکرهای فارکس از معاملات شماست. هنگامی که یک جفت ارز را می خرید ، از قیمت ASK استفاده می کنید. و هنگام فروش ، از قیمت BID استفاده خواهید کرد. اینها را دقیق در ذهنتان داشته باشید چون برای محاسبه حد سود و حد ضرر بسیار مهم هستند.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

طراحی ربات سفارشی