سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

قیمت طلا با کاهش تنش‌های خاورمیانه کاهش یافت.

بانک‌های مرکزی کشورها با خرید ۳۷۴ تُن طلا در سال ۲۰۲۳ رکورد زدند

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه در رکود باقی می‌ماند و در بازه معاملاتی توکیو زیر سطح روانشناختی ۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو  درها را برای یک افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی خود باز نگه دارد، همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند. این به نوبه خود به احیای تقاضای دلار آمریکا (USD) کمک می‌کند و مشخص می‌شود که عاملی کلیدی بر فلز زرد غیر بازده است.بیشتر بخوانید: آموزش ۹ استراتژی معاملاتی طلا

جدای از این، رویکرد سنجیده‌تر اسرائیل برای تهاجم به غزه، نگرانی‌ها در مورد گسترش بحران در خاورمیانه را کاهش داده و قیمت امن طلا را تضعیف می‌کند. با این حال، خطر تشدید بیشتر در مناقشه اسرائیل و حماس وجود دارد که همراه با عدم اطمینان در مورد بهبود اقتصادی در چین، حمایت بیشتری از XAU/USD می کند. علاوه بر این، فقدان هر گونه فروش متعاقب، قبل از قرار دادن شرط‌های نزولی تهاجمی، احتیاط را تضمین می‌کند.

معامله گران همچنین ممکن است پیش از نشست دو روزه سیاست پولی FOMC که از این سه شنبه آغاز می شود، در حاشیه بمانند. فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه تصمیم خود را اعلام کند و به طور گسترده پیش بینی می شود که نرخ بهره را در محدوده ۵٫۲۵٪ -۵٫۵۰٪ ثابت نگه دارد. سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی در مورد مسیر افزایش نرخ در آینده خواهند بود، که نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت و انگیزه جهت گیری جدیدی برای قیمت طلا ایجاد می کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در حالت تدافعی باقی می‌ماند، زیر قله قیمت چند ماهه که جمعه گذشته لمس شد
قیمت طلا برای به دست آوردن هر گونه کشش معنی‌داری تلاش می‌کند و در پایین‌تر از قله چند ماهه هفته گذشته باقی می‌ماند، اگرچه فروش بعدی ندارد.
در پی تقاضای امن ناشی از بحران خاورمیانه، فلز گرانبها در مسیر رشد ۸ درصدی در این ماه -بیشترین افزایش از نوامبر ۲۰۲۲- باقی مانده است.
به نظر می رسد سرمایه گذاران تمایلی به ریسک پذیری های  تهاجمی ندارند و به چشم انداز سیاست پولی کوتاه مدت فدرال رزرو برای یک انگیزه جدید نگاه می کنند.
به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه سیاست پولی خود در تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۱ نوامبر، نرخ بهره را در قله ۲۲ سال گذشته ثابت نگه دارد.
اقتصاد آمریکا انعطاف پذیر است و تورم هنوز بالاتر از سطح هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، که باید به بانک مرکزی آمریکا اجازه دهد تا به سیاست انقباضی خود پایبند بماند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اوایل این ماه هشدار داده بود که تورم همچنان بسیار بالاست و در صورت گرم ماندن اقتصاد به طرز شگفت انگیزی امکان افزایش نرخ بیشتر وجود دارد.
بانک مرکزی ژاپن بار دیگر انتظارات بازار را برای تغییر سقف بازدهی ۱۰ ساله JGB از ۱% به ۱٫۲۵% یا ۱٫۵۰% کاهش داده و آن را نادیده می گیرد.
کاهش تنش ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن سنتی می‌شود و همچنین به ایجاد لحن ملایم در اطراف XAU/USD کمک می‌کند
شاخص PMI تولیدی چین کاهش یافت و رشد بخش خدمات در ماه اکتبر کاهش یافت و نگرانی ها در مورد بدتر شدن شرایط در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش یافت.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا می تواند برخی از خریداران را در نزدیکی نقطه شکست سطح مقاومت کلیدی ۱۹۸۵-۱۹۸۴ دلار جذب کند.
از منظر تکنیکال، اندیکاتور  (RSI) در نمودار روزانه از محدوده خرید بیش از حد کاهش یافته و از چشم انداز ظهور برخی خریدهای نزولی در اطراف قیمت طلا پشتیبانی می کند. از این رو، هر کاهش بعدی به احتمال زیاد حمایتی را در نزدیکی نقطه شکست مقاومت افقی ۱۹۸۶-۱۹۸۵ دلار پیدا می کند. با این حال، یک شکست متقاعد کننده ممکن است باعث برخی فروش های فنی شود و XAU/USD را بیشتر به سمت حمایت متوسط ۱۹۶۴ دلاری در مسیر رسیدن به کف سطح نوسان هفته گذشته،

خبرهایی که در این سایت مشاهده می کنید، از سایت های معتبر خبری جمع آوری شده اند. لذا تا جایی که امکان دارد از منابع اصلی استفاده می شود.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

19 + بیست =

طراحی ربات سفارشی