سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس

مقدمه

اگر چه بهترین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از اهمیت بالای صبر و شکیبایی در حرفه خود آگاهی دارند، اما با اینحال کسب مهارت صبر و شکیبایی همواره برای معامله‌گران بسیار دشوار بوده است.

دِنیس گارتمَن از مدیران مالی و همچنین ناشر سابق «نامه‌های گارتمن» درباره ارزش صبر اینطور بیان می‌کند: «داشتن صبر در تمامی مراحل اجرای یک معامله، از نقطه ورود گرفته تا ماندن در معامله و خروج از آن، لازم است.» در این مقاله قدری عمیق‌تر به این موضوع می‌پردازیم که چگونه باید در بازار صبور باشید.

صبر کردن برای لحظه ورود به معامله

فرض کنید شما تحلیل‌های خود را انجام داده‌اید و یک نقطه ورود مناسب برای خرید یک سهم را شناسایی کرده‌اید. حالا به امید رسیدن قیمت به نقطه ورود مد نظر شما در انتظار هستید. اما قیمت در عوض برگشت به سطح قبلی (پولبک)، بطور ناگهانی و به شدت صعود می‌کند. در این لحظه وحشت‌زده می‌شوید و برای اینکه این فرصت معاملاتی را از دست ندهید، با عجله در قیمتی بالاتر از سطح مورد نظر خودتان به معامله ورود می‌کنید. با این کار، بخشی از سود بالقوه‌ای که در صورت ورود به معامله در نقطه اولیه عاید شما می‌شد را از دست می‌دهید، اما مهمتر از آن، شما با ورود زودهنگام به معامله روی قوانین خود پا گذاشته‌اید.

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس وربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس واکسپرت سود ده بورس ایران


خوب می‌دانید که اگر اجازه دهید احساسات به شما غلبه کنند، ممکن است در آخر روز نتایج ناامیدکننده‌ای بدست آورید. در واقع معامله‌گرانی که صبور نیستند و در انجام معاملات از نظم و اصول مشخصی پیروی نمی‌کنند، در مسیر تباهی قرار دارند. در صورتی که پیروی از مجموعه‌ای از قوانین باعث می‌شود جنبه احساساتی معامله‌گری و سرمایه‌گذاری بسیار کمرنگ شود.

صید فرصت‌ها

سرمایه‌گذاری صبورانه مانند ماهیگیری است. ماهی‌های زیادی در دریا وجود دارند، اما برای اینکه در این کار موفق شوید، لزومی ندارد تمام ماهی‌هایی که از کنار شما عبور می‌کنند را صید کنید. در واقع، تنها لازم است همان چند ماهی را صید کنید که طعمه را می‌گیرند و در تور ماهیگیری گرفتار می‌شوند (یا به زبان معامله‌گری، همان فرصت‌هایی که با معیارهای معامله‌گری شما مطابقت دارند).

بسیار مهم است به یاد داشته باشید که همیشه فرصت‌های معاملاتی بسیار زیادی در بازار وجود دارد، حتی در بدترین شرایط. بنابراین مشکل در پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی نیست، بلکه تشخیص اینکه آیا این فرصت‌های معاملاتی مطابق قوانین شما هستند یا خیر. لذا خیلی مهم است که همیشه در نقاط خوبی به معامله ورود کنید و همچنین نقاط خروج از معاملات را نیز تعیین کنید و برای آن‌ها حد ضرر مشخص کنید، بدون اینکه نیاز باشد تمام بازار را معامله کنید.

اگر ماهی به طعمه توجهی نکرد یا سهم مورد نظر شما هنوز تمامی شرایط و قوانین معاملاتی شما را احراز نکرده بود، هیچ جای نگرانی نیست. صبور باشید. به احتمال زیاد یک ماهی یا فرصت معاملاتی دیگر در همان نزدیکی‌ها وجود دارد.

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس

 

اگر متوجه شدید که کنترل خود را از دست داده‌اید و زودهنگام به معامله‌ای ورود کرده‌اید، معمولا بهتر است از آن معامله خارج شوید و صبر کنید تا شرایط براساس قوانین از پیش تعیین شده شما ایجاد شود، نه بر مبنای احساسات شما. ضرری که بابت این معامله متحمل شده‌اید را به عنوان یک درس در نظر بگیرید، نکات آموزنده‌ای از آن فرا بگیرید و به کار خود ادامه دهید.

صبر کردن برای یک نقطه ورود مناسب، ویژگی برجسته تمام معامله‌گران موفق است. اگر دیدید که برای ورود زودهنگام به یک معامله وسوسه می‌شوید، کمی عقب‌نشینی کنید و یک بار دیگر دلایل خود را برای نقطه ورودی که مشخص کرده‌اید را بررسی کنید. سپس به خود یادآوری کنید که پیروی از اصول و داشتن نظم در نهایت به موفقیت منتج می‌شود.

به معامله فرصت پیشرفت دهید

فرض کنید قیمت سهمی که آن را زیر نظر داشتید به سطح مورد نظر شما می‌رسد و شما هم به معامله ورود می‌کنید. پس از ورود به معامله، حد سود و حد ضرر آن را تعیین می‌کنید. حالا شما صبر می‌کنید تا حرکتی که از بازار انتظار داشتید اتفاق بیافتد. در حالی که معامله باز خود را دنبال می‌کنید، می‌بینید که فعلاً در وضعیت مثبتی قرار دارد.

اما می‌بینید که هنوز قیمت فاصله زیادی با حد سود معامله دارد. اما پیش از اینکه سود کنید، قیمت برمی‌گردد و حتی از نقطه ورود به معامله نیز پایین‌تر می‌رود، اما با حد ضرر معامله برخورد نمی‌کند. در این لحظه وحشت‌زده می‌شوید و به سرعت سهام خود را می‌فروشید و به این ترتیب با ضرر از معامله خارج می‌شوید. اما همینکه از معامله خارج می‌شوید، قیمت دوباره به سمت بالا حرکت می‌کند و به حد سود معامله شما می‌رسد، اما دیگر کار از کار گذشته و شما از معامله خارج شده‌اید.

این سناریو آشنا نیست؟ به نظر می‌رسد در بعضی مواقع برنامه شما درست عمل می‌کند، اما این شما هستید که اجازه می‌دهید ترس از ضرر کردن مانع پیشرفت معامله شود.

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس

 

این رفتار متداولی در بین اکثر معامله‌گران است. اینکه در یک موقعیت معاملاتی خود صبر داشته باشید، کار سختی است. برای این منظور باید نسبت به تحلیل‌ها و سیستم خود اعتماد داشته باشید. هیچکس مصون از خطا نیست، اما معامله‌گران موفق همیشه از برنامه خود پیروی می‌کنند. آن‌ها در مورد روش تعیین حد ضرر معاملات خود شک و تردید نمی‌کنند. اگر ضرری به آن‌ها وارد شود، مجددا تمام اطلاعات موجود را بررسی می‌کنند تا ببینند مشکل از کجا بوده است. اگر نیاز باشد برنامه خود را تغییر دهند، در این صورت این کار را انجام می‌دهند.

اما هر کاری که انجام می‌دهید، هرگز اجازه ندهید احساسات شما کنترل اعمال شما را بدست بگیرند، چرا که در این صورت قطعا گرفتار ضرر و زیان خواهید شد.

در عین حال فراموش نکنید که ضرر و زیان بخشی از حرفه معامله‌گری است. این نظم و برنامه معاملاتی، نقطه ورود مناسب، حد ضررهای متحرک و تعیین حد سود معاملات است که باعث می‌شود نه تنها از ضررهای ناخواسته جلوگیری کنید، بلکه بطور مستمر از بازار سود بگیرید. بنابراین صبور باشید و اجازه دهید برنامه شما فرایند خود را طی کند.

اگر وسوسه شدید که زودتر از موعد مقرر از یک معامله خارج شوید، قدری صبر کنید و مجددا منطق اولیه تعیین حدود سود و ضرر معامله را بررسی کنید. سپس به خود یادآوری کنید که این دیسیپلین و پایبندی به نظم است که موفقیت به همراه دارد.

اطلاع از زمان خروج از معامله

مواقعی هستند که شما از برنامه خود تبعیت می‌کنید، اما علیرغم اینکه صبور هستید، قیمت خیلی به کندی حرکت می‌کند. شما صبر کرده‌اید و مطابق قوانین خود وارد معامله شده‌اید، اما در این موقعیت چه کاری انجام می‌دهید؟

در اکثر مواقع بهتر است به گذشته برگردید و مجدداً موقعیت معاملاتی را تحلیل کنید. نگاهی دوباره به معامله بیاندازید و سعی کنید ببینید آیا تغییری ایجاد شده است. اگر می‌بینید شرایط قدری تغییر کرده، آیا فکر می‌کنید با تحلیل جدیدی که انجام دادید باز هم نقطه ورود اولیه صحیح بوده است؟ اگر منطق و استدلال پشت معامله تغییر کرده، آیا فکر می‌کنید بهتر است در این قیمت از بازار خارج شوید؟ اگر نباید در معامله باقی بمانید، در این صورت هر چه زودتر از آن خارج شوید.

صبر عامل اصلی موفقیت در فارکس

 

از طرف دیگر، اگر تحلیل‌های شما حاکی از این است که معامله کاملا مطابق قوانین شما انجام شده و نقطه ورود هم به درستی انتخاب شده، در این صورت بهتر است همچنان صبر کنید و معامله را باز نگهدارید.

در بسیاری از مواقع، صبر کردن نتیجه مثبتی دارد و قیمت بالاخره به سمت حد سود معامله حرکت می‌کند. حال زمانی می‌رسد که باید از معامله خارج شوید. در این موقع، شما می‌توانید همچنان صبر کنید تا قیمت به حد سود یا حد ضرر معامله برخورد کند، یا اینکه می‌تواند حد ضرر را قدری کوچک‌تر کنید تا مطمئن شوید که در بدترین حالت، با قدری سود از معامله خارج می‌شوید.

اما حتما سعی کنید براساس معیارهای مشخصی حدود سود و ضرر معاملات را جابجا کنید. مثلاً با خود بگویید اگر قیمت نصف فاصله بین نقطه ورود و حد سود را طی کند، در این صورت حد ضرر را به نقطه ورود به معامله منتقل می‌کنم.

خلاصه

بخش بزرگی از معامله‌گری را روانشناسی تشکیل می‌دهد و صبر یک فضیلت بزرگ برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. صبر کردن برای ورود در زمان مناسب به معامله و همچنین صبر کردن در زمان پیشرفت معامله، از ضروریات موفقیت در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری است. اما نباید اجازه دهید صبر به لجاجت تبدیل شود.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

19 − چهار =

طراحی ربات سفارشی