سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

شکست نامعتبر

شکست نامعتبر

به هنگام بررسی نمودارهای قیمت و انواع آن، ملاحظه می‌کنید که قیمت پس از شکست یک ناحیه حمایتی یا مقاومتی، عمدتاً به سمت آن محدوده بازمی­گردد. در چنین موقعیتی، دو حالت پیش روی قیمت قرار دارد: یا شکست تأیید شده و در امتداد روند قبلی به حرکت خود ادامه می‌دهد و یا اینکه به بالای سطح حمایت یا پایین سطح مقاومت قبلی خود بازگشته و در مقابل این سطوح همانند گذشته به عنوان ناحیه بازگشتی حمایت یا مقاومت رفتار می­‌کند (ناحیه حمایت یا مقاومت قبلی خود را پس می­‌گیرد).


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


بازگشت دوباره قیمت به بالای سطح حمایت یا پایین سطح مقاومت پس از شکست این سطوح، شکست نامعتبر (Break out fialur) خوانده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.

 

در شکل فوق ملاحظه می­‌کنید که ابتدا قیمت توانسته سطوح حمایتی را بشکند، اما این شکست معتبر نبوده و نتوانسته روند نزولی را طی کند؛ بنابراین، به بالای سطح حمایتی گذشته خود بازگشته‌است. به عبارت دیگر، قیمت توانسته سطح حمایت خود را مجدداً پس بگیرد و در امتداد روند صعودی با قدرت زیاد به حرکت خود ادامه دهد.

پرقدرت شدن حرکت قیمت در امتداد روند صعودی پس از بازگشت دوباره به بالای سطح حمایت، به دلیل فعال شدن حدضرر معامله­‌گرانی است که با شکست سطح حمایت، قبل از اخذ تأیید روند نزولی در دام افتاده و اقدام به فروش کرده بودند.

در شکل فوق ملاحظه می­‌کنید که ابتدا قیمت توانسته سطوح مقاومت را بشکند، اما این شکست معتبر نبوده و نتوانسته روند صعودی را طی کند؛ بنابراین، به پایین سطح مقاومت گذشته خود بازگشته‌است. به عبارت دیگر، قیمت توانسته سطح مقاومت خود را مجدداً پس بگیرد و در امتداد روند نزولی با قدرت زیاد به حرکت خود ادامه دهد.

پرقدرت شدن حرکت قیمت در امتداد روند نزولی پس از بازگشت دوباره به پایین سطح مقاومت، به دلیل فعال شدن حدضرر معامله­‌گرانی است که با شکست سطح مقاومت، قبل از اخذ تأیید روند صعودی در دام افتاده و اقدام به خرید کرده بودند.

در نمودار زیر متعلق به نماد دانا در بازه زمانی هفتگی، ملاحظه می‌­کنید که قیمت در یک روند صعودی قرار دارد که روی محدوده‌­های نشان داده ­شده، حمایت شده­‌است. در نقطه A شاهد شکسته شدن این سطح هستیم. اما همان­طور که ملاحظه می­‌کنید، قیمت پس از بازگشت دوباره به سطح حمایت گذشته خود، به بالای آن نفوذ کرده و به اصطلاح آن را پس گرفته است.

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش تحلیل بنیادی از صفر تا صد

 

بنابراین، یک شکست نامعتبر رخ داده‌است. همان­طور که ملاحظه می­‌کنید، پس از وقوع شکست نامعتبر، خریداران زیادی ترغیب به خرید سهم شده و سهم در روند صعودی با قدرت به حرکت خود ادامه می­‌دهد.

 

در نمودار زیر متعلق به نماد خودرو در بازه زمانی هفتگی، یک شکست نامعتبر را ملاحظه می­‌کنید که پس از دو بار برخورد با سطح مقاومت نزولی، شاهد خریدهای هیجانی معامله­‌گران غیرحرفه‌­ای در نقطه A هستیم به نحوی که قیمت توانسته سطح مقاومت خود را در این نقطه بشکند اما موفق به ادامه در جهت روند صعودی نشده و به سمت محدوده مقاومت خود بازگشته‌است.

ملاحظه می­‌کنید که قیمت توانسته سطح مقاومت قبلی خود را پس گرفته و مجدداً به زیر آن نفوذ کند. بنابراین، یک شکست نامعتبر و ناپایدار شکل می­گیرد. پس از بازگشت قیمت به محدوده زیر مقاومت و شکست خطوط روند صعودی کوتاه­‌مدت که پس از بازگشت‌های مکرر به ناحیه مقاومت آبی‌رنگ رخ داده­، می‌توان وارد معامله فروش شد.

 

همان‌­طور که تا به اینجا ملاحظه کردید، نواحی حمایت و مقاومت در برابر حرکت­‌های قیمت به صورت مانع عمل می‌­کنند. در بیشتر مواقع، این سطوح به صورت سطوح بازگشتی در بازار عمل می‌­کنند؛ به این صورت که قیمت پس از برخورد با این نواحی، در جهت مخالف حرکت قبلی تغییر مسیر می­دهد اما گاهی هم به دلیل قدرتمند بودن روند، ممکن است بتواند آن سطح را بشکند.

پس از شکست، ممکن است دو حالت اتفاق بیفتد: شکست تأیید شده و قیمت در امتداد روند قبلی به حرکت خود ادامه ­دهد و یا اینکه شکست ناموفق بوده و به بالای سطح حمایت یا به پایین سطح مقاومت بازگشته و منجر به تغییر روند ­شود.

جمع‌بندی

قیمت پس از شکست یک ناحیه حمایتی یا مقاومتی، عمدتاً به سمت آن محدوده بازمی­گردد. در نمودارهای قیمتی سهام، بازگشت دوباره قیمت به بالای سطح حمایت یا پایین سطح مقاومت پس از شکست این سطوح، شکست نامعتبر (Break out fialur) خوانده می­شود.

نواحی حمایت و مقاومت در برابر حرکت­های قیمت به صورت مانع عمل می­‌کنند. در بیشتر مواقع، این سطوح به صورت سطوح بازگشتی در بازار عمل می­‌کنند؛ به این صورت که قیمت پس از برخورد با این نواحی، در جهت مخالف حرکت قبلی تغییر مسیر می­‌دهد اما گاهی هم به دلیل قدرتمند بودن روند، ممکن است بتواند آن سطح را بشکند.

پس از شکست، ممکن است دو حالت اتفاق بیفتد: شکست تأیید شده و قیمت در امتداد روند قبلی به حرکت خود ادامه ­دهد و یا اینکه شکست ناموفق بوده و به بالای سطح حمایت یا به پایین سطح مقاومت بازگشته و منجر به تغییر روند ­شود.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

10 − 9 =

طراحی ربات سفارشی