سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

سیکل های زمانی فارکس و چرخه های زمانی

زمان‌های معاملاتی و مولتی‌تایم‌ها

همواره بیشتر توجه معامله گران برروی بررسی حرکات قیمت متمرکز بوده و به اهمیت زمان در حل معمای پیش بینی توجه زیادی ندارند. نکته اینجاست که زمان در همه مراحل تحلیل تکنیکال نقش دارد ولی عموما در مرحله دوم اهمیت و بررسی قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم به معرفی سیکل های زمانی فارکس و آشنایی با چرخه های زمانی در بازارهای مالی بپردازیم. بنابراین می توانیم از این به بعد با دید بازتری به معامله بپردازیم.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


در بررسی سیکل های زمانی به جای اینکه از خود بپرسیم بازار در کدام مسیر و به چه اندازه حرکت خواهد کرد می پرسیم که چه موقع به آنجا خواهد رسید یا حتی اینکه چه موقع حرکتش را شروع خواهد کرد. در نمودارهای استاندارد میله ای روزانه، محور عمودی مقیاس قیمت را نشان می دهد. اما این خط تنها نیمی از اطلاعات لازم را در بر می گیرد. محور افقی مقیاس زمان را نمایش می دهد. بنابراین نمودار میله ای در واقع نمودار قیمت و زمان است. با این حال بسیاری از معامله گران صرفا بر روی اطلاعات قیمت متمرکز شده و از بررسی زمان صرف نظر می کنند. حال بیایید ببینیم که اصلا چرخه های زمانی چیست و به چه دردی می خورد؟!

مثالی از چرخه های زمانی

موثرترین کتابی که تا به حال درباره چرخه ها نوشته شده است، توسط ادوارد دووی یکی از پیشگامان تحلیل چرخه ها به نام “چرخه ها، نیروهای شگفت انگیز آغازگر رخدادها” نوشته شده است. از میان چرخه های صدساله و گاها هزارساله هزاران چرخه مجزا از هم تفکیک شده اند. مثلا چرخه فراوانی ماهی قرل آلا در دریای آتلانتیک ۹۶ ساله است و چرخه جنگ های بین المللی از سال ۱۴۱۵ تا ۱۹۳۰ میلادی حدود ۲۲٫۲ سال می باشد.

دو نتیجه شگفت انگیز توسط دووی مطرح شده است. اول اینکه بسیاری از سیکلهای زمانی که به صورت پدیده های مجزا از هم ظاهر می شوند، دوره های زمانی یکسانی دارند. مثلا فراوانی هزارپا در نیوجرسی آمریکا، کرک صحرایی در کانادا، وسعت زمین های گندم در آمریکا و قیمت پارچه های کتان در آمریکا، همگی دارای سیکلهای ۹۶ ساله مشابه هستند.

کشف دوم این بود که این پدیده های دارای چرخه های یکسان هماهنگ نیز هستند یعنی اینکه همزمان با هم رخ می دهند. یکی کاربردهای این تحقیقات، استفاده از سیکلها برای بازار سرمایه، بازار کالا، بازار مسکل و اقتصاد است.

مفاهیم مقدماتی سیکل های زمانی

ابتدا به بررسی ظاهری سیکلها می پردازیم و سپس سه مشخصه اصلی آن را معرفی می کنیم. شکل زیر نشانگر دو سیکل متوالی قیمت است. چرخه ای که در زیر خط افقی قرار دارد را حفره و چرخه ای که در بالای آن قرار دارد را قله می نامند. تحلیل گران ترجیح می دهند که طول چرخه را از اندازه گیری فاصله بین دو حفره به دست آورند.

سه خصوصیت یک سیکل زمانی، دامنه، دوره و فاز آن است. دامنه همان ارتفا امواج است. دوره یک موج فاصله زمانی بین حفره هاست. فاز نیز از اندازه گیری محل زمانی حفره یک موج به دست می آید. از آن جا که چرخه های مختلف به صورت همزمان رخ می دهد تحلیل گر چرخه با استفاده از فازها می تواند رابطه بین طول چرخه های مختلف را بررسی کند.

اصول چرخه های زمانی

چهار اصل از مهمترین اصول چرخه های زمانی حاصل جمع، هماهنگی، همزمانی و تناسب می باشد.

اصل حاصل جمع به این معناست که حرکات قیمت، حاصل جمع تمام چرخه های فعال است. به عبارتی چرخه های زمانی مختلفی در بازار در حال تاثیر گذاری برروی قیمت هستند و نمودار قیمتی بازار، حاصل جمع تاثیرات تمام این امواج است.

اصل هارمونی به سادگی بیان می کند که موج های مجاور معمولا با اعداد کوچک رند به یکدیگر مربوط هستند. معمولا این عدد دو می باشد. برای مثال اگر چرخه ۲۰ روزه ای موجود باشد، چرخه کوتاه تر بعد از آن معمولا نصف طول آن را خواهد داشت یعنی ۱۰ روز و همچنین چرخه بزرگتر بعدی ۴۰ روزه خواهد بود.

اصل همزمانی اشاره دارد به تمایل شدید موج های دارای طول یکسان برای رسیدن به حفره به صورت همزمان. به عبارت دیگر امواج با طول موج یکسان، تمایل به رفتار هارمونیک دارند.

اصل تناسب رابطه بین دامنه و دوره را مطرح می کند. چرخه ها دوره های بلندتر قاعدتا بایستی دامنه های وسیع تری نیز داشته باشند. برای مثال دامنه یا ارتفاع یک چرخه ۴۰ روزه می بایست دو برابر یک چرخه ۲۰ روزه باشد.

احتمالا وقتی تا اینجای مقاله را مطالعه می کنید می خواهید بپرسید از چرخه های زمانی چطور می توان در معامله گری استفاده کرد؟ خب باید صریحا به شما بگوییم که جواب این سوال را کسی نمی داند! بحث سیکل های زمانی یکی از مواردی است که آنچنان که باید طبقه بندی نشده و متد خاصی از آن جهت معامله کردن وجود ندارد.

اما خبر خوشی که برای شما داریم این است که می توانید با کمی تحقیق برروی چارت و بررسی فاکتور زمان در کنار سایر ابزارها، به الگوهای تکرار شونده ای بر اثر تجربه دست پیدا کنید که قطعا میزان موفقیت شما را در تریدینگ بالا خواهد برد. امیدواریم در آینده یکی از شما خوانندگان سایت گروه بررسی فارکس به متد مدونی در این خصوص دست پیدا کند.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی