سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

سطوح حمایت

سطوح حمایت

همان‌طور که در مبحث قیمت تعادلی مطرح کردیم، شناخت سطوح مقاومت و حمایت کمک شایانی به تحلیلگران تکنیکال در جهت تشخیص نقاط ورود مناسب به و خروج مناسب از معاsملات نماید. اکنون ابتدا نقاط حمایت و سپس، سطوح حمایت را معرفی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.

نقاط حمایت

هنگامی که قیمت به حدی می­‌رسد که تمایل به خرید در میان معامله‌کنندگان قوی بوده و بیشتر آنها اعتقاد به افزایش قیمت دارند، در نزدیکی این محدوده فشار خرید افزایش یافته و بر فشار فروش غلبه می‌کند. فروشندگان، دیگر در زیر این سطوح تمایلی به عرضه سهام خود نداشته و خرید سهم در نزدیکی این نقاط ارزنده می‌­شود. در نتیجه، کنترل قیمت­‌ها به دست خریداران افتاده و قیمت­ از این نقاط پایین‌­تر نخواهد رفت. این نقاط، نقاط حمایت نام دارند.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


نقاط حمایت در شکل فوق نشان داده شده‌­است. همان‌­طور که ملاحظه می­‌کنید، به دلیل غلبه تقاضا بر عرضه، قیمت از نزدیکی این نقاط شروع به افزایش می‌کند.

در نمودار زیر متعلق به نماد ثنوسا در بازه زمانی روزانه نیز ملاحظه می‌کنید که قیمت از نزدیکی نقاط حمایت شروع به افزایش کرده‌­است. معامله‌گران در این محدوده انتظار افزایش قیمت دارند؛ بنابراین، فشار خریداران بیشتر شده و در نتیجه، قیمت افزایش می‌یابد.

سطوح حمایت

از به هم پیوستن نقاط حمایت در یک سطح قیمتی، سطوح حمایت پدید می‌­آید. نقاطی که قیمت به آن واکنش نشان می‌دهد، در حافظه معامله­‌گران ثبت شده و بر این اساس، به خرید و فروش سهام مورد نظر خود می‌پردازند. بدین ترتیب، پس از تشکیل یک سطح حمایت قیمتی و در صورت نزدیکی مجدد قیمت به این سطح، مانند یک سد عمل کرده و مانع کاهش بیشتر قیمت می‌شود.

بنابراین، قیمت پس از نزدیک شدن به این سطوح، بارها رشد می­‌کند. به همین دلیل، سطوح حمایت قبلی که روی قیمت اثر گذاشته‌­اند، می‌توانند در آینده نقش حمایت قوی ایفا کنند و مشخص کردن این سطوح به عنوان نقاط بازگشتی، در مشخص کردن محدوده‌­های خرید، کمک شایانی به معامله‌­گر می‌کند.

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش تحلیل بنیادی از صفر تا صد

 

در نمودار زیر متعلق به نماد خگستر در بازه زمانی ۴ساعته، سطوح حمایتی که قیمت بارها به آن واکنش داده­ را مشخص کرده­‌ایم. با توجه به حافظه معامله‌­گران، انتظار داریم که قیمت‌­ها پس از تشکیل اولین سطح حمایت، مجدداً به این سطوح قیمتی واکنش نشان داده و افزایش یابند.

همان­‌طور که ملاحظه می­‌کنید، قیمت‌­ها در بیشتر مواقع در صورت نزدیک شدن به این سطوح، افزایش یافته‌اند. بنابراین، مشخص کردن این سطوح، محدوده‌­های مستعد خرید را به معامله‌­گران نشان می‌­دهد.

 

نکته: همان­‌طور که در مبحث بازگشت قیمت بیان شد، برای ورود به معامله، علاوه بر مشخص کردن نقاط بازگشتی، به صدور تأییدیه نیز احتیاج داریم؛ به این صورت که پس از مشخص شدن نقاط بازگشتی، ابتدا می‌بایست توجه داشته باشیم که در جهت روند قرار داریم و سپس، منتظر شکست یک محدوده مقاومتی یا محدوده حمایتی دیگر باشیم تا بتوانیم وارد معامله شویم.

در سه نمودار بعدی متعلق به نماد خگستر در بازه زمانی روزانه، محدوده‌­های مناسب خرید مربوط به نمودار قبل را مشخص کرده‌­ایم.

همان­‌طور که در نمودار زیر ملاحظه می­‌کنید، پس از تشخیص یک سطح حمایت برای وارد شدن به معامله خرید، طبق آنچه در مبحث خطوط روند ذکر شد، می‌بایست یک abc صعودی اخطار آغاز روند صعودی را صادر کند. پس از تشکیل abc صعودی، هنگامی می‌­توان وارد معامله خرید شد که تأییدیه روند صعودی صادر شود؛ به این صورت که قیمت، خط مقاومت نزولی آبی‌رنگ که نشان‌دهنده یک اصلاح کوتاه‌­مدت ریزشی است را بشکند و یک کندل نیز در بالای آن بسته شود.

 

در نمودار زیر پس از تشخیص سطوح حمایت قرمز‌رنگ، می‌بایست منتظر تأییدیه برای ورود به معامله خرید باشیم. بنابراین، پس از شکست سطوح نزولی آبی‌رنگ و با تثبیت کندل در بالای آن، می­‌توان وارد معامله خرید شد.

 

به خاطر داشته باشید که بازار سرمایه رفتاری مبتنی بر روان معامله‌­گران داشته و بر پایه قوانین مکانیکی غیرمنعطف بنا نشده‌است؛ به گونه‌­ای که دقیقاً روی یک خط یا یک نقطه واکنش نشان نداده و به یک محدوده واکنش نشان می­دهد. بنابراین، بهتر است به جای یک خط، یک محدوده را به عنوان سطوح مقاومت و حمایت در نظر بگیریم. برای مشخص کردن محدوده­‌های حمایت، اغلب کف‌های قیمتی کندل­ها را به عنوان ناحیه حمایتی در نظر می‌گیریم.

 

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش پرایس اکشن از صفر تا صد رایگان

 

در نمودار زیر متعلق به نماد اپرداز در بازه زمانی ۴ساعته، محدوده‌‌­های حمایت را با رنگ قرمز مشخص کرده‌­ایم. بنابراین، پس از تشکیل یک abc صعودی که اخطاری برای آغاز روند صعودی محسوب می‌شود، هنگامی می‌­توان وارد معامله خرید شد که قیمت، خطوط مقاومتی ریزشی آبی‌رنگ که اصلاح کوتاه‌مدت هستند را بشکند و یک کندل نیز در بالای آن بسته شود.

 

در نمودار زیر متعلق به نماد رکیش در بازه زمانی هفتگی، محدوده­­ حمایت را با رنگ قرمز مشخص کرده‌­ایم. در این نمودار، پس از تشکیل یک abc صعودی که اخطاری برای آغاز روند صعودی محسوب می‌شود، هنگامی می‌­توان وارد معامله خرید شد که قیمت، خطوط مقاومتی نزولی آبی‌رنگ را بشکند و یک کندل نیز در بالای آن بسته شود.

 

در نمودار زیر مربوط به نماد حفاری، محدوده‌­­های حمایت را با رنگ قرمز مشخص کرده‌­ایم. در این نمودار، پس از تشکیل یک abc صعودی که اخطاری برای آغاز روند صعودی محسوب می‌شود، هنگامی می‌­توان وارد معامله خرید شد که قیمت، خطوط مقاومتی نزولی آبی‌رنگ را بشکند و یک کندل نیز در بالای آن بسته شود.

 

جمع‌بندی

از به هم پیوستن نقاط حمایت (که تمایل به خرید سهم در این نقاط افزایش می‌یابد) در یک سطح قیمتی، سطوح حمایت به وجود می­آیند. شناخت سطوح حمایت و سطوح مقاومت می‌تواند کمک شایانی به تحلیلگران تکنیکال در جهت تشخیص نقاط ورود مناسب به معاملات و خروج مناسب از معاملات کند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

دو × سه =

طراحی ربات سفارشی