سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

سدهای حمایت و مقاومت

انواع حمایت و مقاومت ها در تحلیل تکنیکال

در مقالات پیشین با مفاهیمی چون شناسایی روند قیمتی در تحلیل تکنیکال، حرکت در امتداد روند، سطوح حمایت و مقاومت و نحوه ترکیب این سطوح با حرکت در طول روند آشنا شدید. با استفاده از این مفاهیم، توانستید بهترین نقاط ورود به معاملات را تشخیص دهید.

جالب است بدانید که بسیاری از مفاهیم تحلیل تکنیکال، همانند امواج الیوت، برگرفته از طبیعت ­است. رالف نلسون الیوت در دهه ۴۰ میلادی با مطالعه میانگین صنعتی داوجونز و با الهام از طبیعت، الگوهای منظمی از رفتار به ظاهر بی­نظم قیمت کشف کرد که منجر به کشف اصولی شد که وی آن را کلید رفتار قیمت می‌دانست.

اکنون قصد داریم با بهره جستن از این اصول، تکنیکی را با عنوان سدهای حمایت و مقاومت معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید به حرکات قیمت عمیق‌­تر نگریسته و نقاط ورود مناسب‌تری را شناسایی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


حرکات قیمت را مانند امواج خروشان آب در نظر بگیرید که با برخورد به سطوح اطراف خود، به این طرف و آن طرف رفته و در طول مسیر رودخانه به حرکت خود ادامه ­می­‌دهند تا جایی که قدرت روند جریان آب و انباشت آن در پشت سد آنقدر زیاد شود که بتواند سد را شکسته و در مسیر جدیدی به حرکت خود ادامه دهد. مسیری که راهگشای روند آتی امواج آب است.

در نمودار زیر متعلق به نماد خودرو در بازه زمانی هفتگی، توجه کنید که چگونه قیمت نسبت به سطوح حمایت

و مقاومت (که همانند سد در مقابل حرکات قیمت به ایفای نقش می‌پردازند) واکنش نشان می­‌دهد. سدهای حمایت و مقاومتی که یکی پس از دیگری تشکیل شده و در نهایت، پس از اشباع عرضه یا تقاضای سهم، شکسته شده

در نمودار زیر متعلق به نماد ارفع در بازه زمانی روزانه، ملاحظه می‌­کنید که پس از تشکیل یک سطح حمایت شاهد شکست سد مقاومت توسط قیمت هستیم. بنابراین، پس از دریافت اخطار توسط این دو سطح، می‌توانید بدون آنکه منتظر تشکیل abc صعودی و دریافت تأییدیه باشید، وارد معامله خرید شوید.

نکته­ قابل توجه در خصوص این روش این است که اگر چه ریسک این روش نسبت به روش‌­های پیشین بیشتر است، اما در بیشتر مواقع، محدوده ورود به معامله را زودتر به معامله‌گران نشان می‌دهد. بنابراین، به کارگیری این روش وابسته به میزان ریسک­‌پذیری افراد است.

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش تحلیل بنیادی از صفر تا صد

در نمودار زیر متعلق به نماد فولاد در بازه زمانی روزانه، ملاحظه می‌­کنید که پس از شکست سد حمایت داینامیکی و استاتیکی مشخص شده، بدون انتظار برای تشکیل abc نزولی و تأیید توسط شکست اصلاح کوتاه‌­مدت، وارد معامله فروش شده­ایم. زیرا شکست دو سد حمایت خود به منزله اخطار و تأییدی برای انجام معامله فروش است.

در نمودار زیر متعلق به نماد های‌وب در بازه زمانی روزانه، ملاحظه می­‌کنید که پس از تشکیل یک سطح حمایت و در پی آن، شکست سد مقاومت اول، می‌­توان وارد معامله خرید شد. لازم به ذکر است همان‌­طور که هر چه شیب خطوطی که جهت تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند (در اینجا سد مقاومت) کمتر باشد، ریسک کمتری جهت ورود به معامله وجود دارد. بنابراین، ورود به معامله خرید پس از شکست سد مقاومت دوم که دارای شیب کمتری است، ورود کم‌­ریسک­تری محسوب می‌شود.

 

در نمودار زیر متعلق به نماد ذوب در بازه زمانی روزانه، پس از شکست سدهای ۱، ۲ ، ۳ و یا پس از تشکیل abc صعودی و شکست سد مقاومت ۴ می‌توان محدوده‌های­ مناسبی برای ورود به معامله­ خرید یافت اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کدام محدوده از همه مناسب‌تر است؟ ورود به معامله خرید پس از شکست سد مقاومتی ۱ که شیب بیشتری نسبت به سد مقاومتی ۲ و ۳ دارد، دارای ریسک بیشتری است؛ اما قیمت پایین­تری جهت ورود به معامله خرید و در نتیجه بازدهی بیشتری را پس از ادامه روند در جهت صعودی به ما ارائه می‌دهد.

 

اما ورود پس از تشکیل abc صعودی و شکست سد مقاومتی که پس از اصلاح کوتاه مدت نزولی تشکیل شده، معامله‌­ای است که مطمئن‌­ترین ولی کم بازده‌­ترین ورود را به معامله‌گران ارائه می­‌دهد. بنابراین، انتخاب محدوده ورود از میان این ۴ گزینه، به میزان ریسک­‌پذیری افراد بستگی دارد. پیشنهاد ما ورود به معامله کم بازده ولی در عین حال مطمئن و یا ورود پله‌ای است.

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش بورس رایگان از صفر تا صد

در نمودار زیر متعلق به نماد رانفور در بازه زمانی روزانه، ملاحظه می­‌کنید که پس از بازگشت قیمت از سطوح مقاومت و شکست سد حمایت وارد معامله فروش شده‌­ایم.

در نمودار زیر متعلق به نماد خودرو در بازه زمانی روزانه، محدوده‌­های خرید و فروش را پس از واکنش نسبت به سطوح مقاومت و حمایت و نیز شکست سدهای­ حمایت و مقاومت مشخص کرده­ایم. ملاحظه می­کنید که برخی اوقات با انتخاب سدهای حمایت و مقاومت کم‌شیب‌­تر، می­توان محدوده‌­های کم‌ریسک­تر با بازدهی کمتر را برای ورود به معامله انتخاب کرد.

شایان ذکر است که در این روش برای کاهش ریسک می­‌توان پس از شکست، منتظر تأییدی در آن جهت باشیم به ­طوری که با شکست سطح حمایت یا مقاومت تشکیل شده پس از یک اصلاح، وارد معامله شویم.

در نمودار زیر متعلق به نماد مرقام در بازه زمانی هفتگی، ملاحظه می‌­کنید که پس از تشکیل سطوح حمایت استاتیکی و داینامیکی و واکنش قیمت نسبت به سطح حمایت استاتیکی به عنوان TST و سطح حمایت داینامیکی به عنوان BOF و شکست سد مقاومت در نقطه BO، می‌­توان وارد معامله خرید شد.

 

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

19 − 13 =

طراحی ربات سفارشی