سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

روانشناسی معامله گری

روانشناسی در بورس

همواره در مورد اهمیت روانشناسی معامله گری از افراد مختلف شنیده اید. اینکه بخش اعظمی از شغل معامله گری را روانشناسی خویشتن و کنترل نفس در هنگام معامله گری تشکیل می دهند یکی از موضوعاتی است که تعجب خیلی ها را برمی انگیزد. در این نوشتار سعی شده به طور خلاصه اشاره ای به این موضوع شود. با ما همراه باشید.

ديدگاه بازار در مورد روانشناسی معامله گری

عموما درك معامله گران نسبت به ريسك موقعیت ھاي متنوع بازار كه تريدر با آن مواجه است، تابعي از نتیجه دو يا سه معامله اخیر(بسته به شخصیت فرد ) وي  است. در طرف مقابل، معامله گران موفق تحت تاثیر نتايج آخرين معامله(تريد) ھاي خود چه به صورت منفي و چه به صورت مثبت، قرار نمي گیرند و به همین خاطر برداشت و درك آنھا از موقعیت ھاي مختلف تريد (معامله) و ريسك اين موقعیت ھا، بي تاثیر از متغیرھاي شخصي و رواني است . اين فاصله زياد بین  حالات رواني تريدرھای موفق و ديگران ممكن است اين باور را به ذھن متبادر كند كه معامله گران موفق دارای نوعي طرز فكر ذاتی و خدادادی ھستند كه باعث ايجاد اين تفاوت بزرگ میشود اما من به شما اطمینان می دھم كه اينگونه نیست.

تمام تريدرھایی كه طي سالیان گذشته با آنھا كار كرده ام به خوبی آموخته اند كه چگونه ذھن خود را بدرستی روی “موقعیت ھای لحظه جاری ” متمركز نمايند(منظور عدم توجه به گذشته است ). البته اين يك مشكل ھمگانی است و زاده ماھیت ذھن و ساختار اجتماعی و تربیتی ماست و مختص فرد خاصی نیست. عوامل ديگری مرتبط با خود باوری و اعتماد به نفس نیز وجود دارند كه مي توانند به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت مستمر شما قرار بگیرند، اما آنچه كه می خواھیم در مورد آن صحبت كنیم مھم ترين و بنیادی ترين جزء سازنده موفقیت شما (به لحاظ روانی ) به عنوان یک معامله گر میباشد: اصل “عدم قطعیت”!

اگر رازي در مورد ماھیت موفقیت بعضی معامله گران وجود داشته باشد، بدون قطع اين است كه آنھا دارای توانايیھاي زير در زمینه روانشناسی معامله گری ھستند:

١- معامله بدون حس ترس و ھمچنین بدون اطمینان بیش از حد به خود
٢- درك موقعیتي كه بازار از نظر خود بازار(و نه از ديدگاه انتظارات تريدر) به او پیشنھاد میدھد
٣- تمركز كامل بر “جريان موقعیت ھاي حال بازار ”
۴- خود به خود در “منطقه موفقیت” بودن”

موفقترين معامله گران از لحاظ روانشناسی معامله گری به جايي رسیده اند كه ھمگي بدون كوچكترين شك يا تضاد دروني معتقدند كه: “امكان وقوع ھر چیزي وجود دارد”. آنھا تنھا مظنون به احتمال وقوع ھرچیزي نیستند و فقط شعارنمیدھند بلكه اعتقاد دروني آنھا به عدم قطعیت به حدي قوي است كه باعث میشود ذھن آنھا از ارتباط دادن نتايج معاملات اخیر با موقعیت ” لحظه حال” و شرايط موجود جلوگیري نمايد. آنھا به وسیله قطع اين ارتباط قادر میگردند تا ذھن خود را از انتظارات غیرواقعي و خشك در مورد آينده بازار (پیش بیني نحوه حركت بازار در آينده) خالي نمايند . آنھا بجا اينكه انتظارات غیر واقعي (كه اغلب باعث ضررمادي و حس اندوه میگردد ) در خود بوجود بیاورند آموخته اند تا خود را براي استفاده از تمام فرصتھايي كه بازار در لحظات مختلف به آنھا میدھد “آماده كنند”. “آماده كردن خود ” به معني داشتن ديدگاھیست كه از منظر آن متوجه اين امر بشويد كه چارچوبي كه از طريق آن قادر به درك اطلاعات ھستید محدود و وابسته به چیزيست كه به شما پیشنھاد میگردد (منظور شرايط لحظه حال بازار است).


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی