سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

معامله‌گران حرفه‌ای چگونه فکر می‌کنند؟

ایجاد ذهنیت منحصر بفرد در آموزش فارکس عامل اساسی موفقیت است که در بخش روانشناسی مارکت قرار می گیرد.دربین معامله‌گران موفق و معامله‌گران ناموفق یک تفاوت بزرگ وجود دارد، و این تفاوت به اینکه آن‌ها از چه اندیکاتورهایی استفاده می‌کنند یا سیگنال ورود به معاملات خود را چگونه تعریف می‌کنند، مربوط نمی‌شود. معامله‌گران حرفه‌ای که سودآوری مستمری از بازار دارند، ذهنیت منحصر‌به‌فردی دارند که به ‌آن‌ها امکان می‌دهد بتوانند عملکرد خود را به بهترین نحو مورد ارزیابی قرار دهند. از طرف دیگر، معامله‌گرانی که مدام دچار ضرر و زیان می‌شوند، همگی ذهنیت یکسانی دارند. دیدگاه معامله‌گران آماتور به نمودارها و نحوه قضاوت عملکرد معاملاتی آن‌ها به کل با معامله‌گران حرفه‌ای متفاوت است. در این مقاله تفاوت بین طرز تفکر معامله‌گران حرفه‌ای و تازه‌کار را توضیح می‌دهیم و اینکه چطور می‌توانید ذهنیت بَرَنده و فرایندگرایی داشته باشید.

ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟


 

تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


آماتورها و تفکر نتیجه‌گرای آن‌ها

معامله‌گران تازه‌کار کل عملکرد خود را تنها با یک خط‌کش اندازه‌گیری می‌کنند: پول. تا زمانی که عملکرد مثبتی داشته باشند، همه چیز خوب است. ذهنیت معامله‌گران آماتور دو حالت بیشتر ندارد: اگر معامله آن‌ها با سود خاتمه یابد، فکر می‌کنند که معامله خوبی انجام داده‌اند و اگر معامله آن‌ها با ضرر بسته شود، یعنی قطعا مرتکب اشتباهی شده‌اند.
ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

 

نگران پول نباشید

برای معامله‌گرانی که توانایی‌های خود را صرفاً براساس نتایج معاملات خود قضاوت می‌کنند، تقریباً غیرممکن است که بتوانند ذهنیت بازنده خود را کنار بگذارند و به سودآوری برسند. اگر بعد از یک معامله ناموفق اینطور فکر می‌کنید که معامله بدی داشتید یا اینکه سیستم معاملاتی شما به درستی کار نمی‌کند، به احتمال زیاد دائماً تغییراتی در سیستم و روش معاملاتی خود ایجاد می‌کنید. علیرغم اینکه اکثر معامله‌گران می‌دانند که در ابتدای کار نمی‌توانند همیشه در تمام معاملات نتیجه مثبتی داشته باشند، اما آماتورها همچنان ضررهای خود را به «وجود اشکالاتی در سیستم معاملاتی» نسبت می‌دهند و لذا روش کار خود را مدام تغییر می‌دهند و سیستم‌های مختلف را امتحان می‌کنند. این افراد همان معامله‌گرانی هستند که بعد از چندین سال تجربه هنوز به تازه‌کارها شباهت دارند و همچنان مشغول جستجو و کندوکار برای یافتن راز و رمز بازار هستند.

ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

 

معامله‌گران موفق چگونه فکر و معامله می‌کنند

معامله‌گران حرفه‌ای به خوبی درک می‌کنند که نتیجه یک معامله را چک لیست آنها تعیین می کند. وقتی کار خود را انجام دادند، برنامه معاملاتی خود را طراحی کردند، تحلیل‌های خود را انجام دادند و صبورانه برای دریافت تمام سیگنال‌های معاملاتی انتظار کشیدند، دیگر می‌دانند که نیاز به انجام کار دیگری نیست،نه امید به گرفتن سود بدون برنامه دارند و نه ترس از دست دادن سرمایه.

معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که اگر از اصول و قوانین خود پیروی کنند، در کوتاه‌مدت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما در بلندمدت نتایج به نفع آن‌ها خواهد بود. بنابراین آن‌ها در ابتدا ضررها را بصورت یک اتفاق ناخوشایند یا چیزی که بابت آن نگران شوند، نمی‌بینند بلکه تجاربی گرانبها از دوستی صمیمی بنام مارکت می دانند. معامله‌گران حرفه‌ای اگر خود مرتکب اشتباهی نشده باشند، تفاوتی بین یک معامله‌ با نتیجه مثبت و معامله‌ای با نتیجه منفی نمی‌بینند.

طرز تفکر فرایندگرا یعنی توانایی عمل کردن و معامله کردن بدون در نظر گرفتن نتیجه پایانی. معامله‌گران حرفه‌ای اعمال و رفتار خود را فقط براساس نحوه اجرای معاملات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

 

ویژگی‌های افراد با طرز تفکر فرایندگرا

معامله‌گران حرفه‌ای مشخصه‌هایی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد بتوانند بدون درگیر شدن با احساسات و تقریبا بدون اینکه تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار بگیرند، معامله کنند:

  • احتمال بالای موفقیت معاملاتم باعث می‌شود در بلندمدت نتایج مثبتی داشته باشم.
  • ممکن است در کوتاه‌مدت متحمل قدری ضرر و زیان بشوم که می تواند در ابتدای مسیر امری کاملا عادی باشد. اما مطمئن هستم که بتدریج معاملاتم نتایج مثبتی خواهند داشت بنابراین بجای تغییر سیستم، تغییراتی سازنده در سیستم معاملاتی و چک لیست خود ایجاد می‌کنم.
  • من به عنوان یک معامله‌گر فقط باید از قوانین و اصول خودم پیروی کنم و معاملاتم را بدون نقص اجرا کنم.
  • اینکه نتیجه یک معامله چگونه رقم می‌خورد در حیطه کنترل احساست من نیست.بلکه به قواعد و چک لیست من مربوط می شود.
  • بصورت احساسی و بیش‌ازحد روی معاملات منفی تمرکز نمی‌کنم و خیلی هم بابت معاملات مثبت خوشحال و سرخوش نمی‌شوم.
  • ذهنیت و تفکر معامله گران موفق در بازار چگونه است؟

فرایند فکر کردن خود را زیر نظر بگیرید و تصمیمات خود را تحلیل کنید

خرد و دانایی تنها زمانی ارزش پیدا می‌کند که با عمل همراه باشد. برای اینکه عملکرد و رویکرد معاملاتی خود را بهبود بخشید، بایستی همواره خود را زیر نظر بگیرید. با دقت بررسی کنید که چطور در برابر سودها و ضررها واکنش نشان می‌دهید. آیا یک معامله منفی باعث می‌شود بخواهید تغییری در چیزی ایجاد کنید؟ آیا همیشه بعد از یک معامله ناموفق به دنبال دلایل آن هستید؟ و آیا معاملات مثبت خیلی شما را هیجان‌زده می‌کنند، حتی اگر خلاف قوانین خود عمل کرده باشید؟

آگاهی همیشه گام اول است. زمانی که به اشکالات فرایند فکر کردن خود پی بردید، باید آن‌ها را اصلاح کنید. دنبال کردن و زیر نظر گرفتن عملکرد و نحوه انجام معاملات برای تحقق پیشرفت‌های آینده بسیار ضروری است. شما باید از تغییر مدام سیستم‌های معاملاتی پرهیز کنید و عملکرد خود را براساس اعمال خود مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهید، نه صرفا برمبنای سود و ضرر معاملات. پول زمانی به سمت شما می‌آید که ذهنیت آماتوری خود را کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

10 − دو =

طراحی ربات سفارشی