در درس قبل حتما به خاطر دارید که گفتیم برای خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بورس چهار روش وجود دارد. روش مراجعه حضوری به کارگزار، خرید و فروش سهام به صورت تلفنی ، روش خرید و فروش سهام به صورت اینترنتی و در نهایت روش معامله آنلاین در بورس. امروز می خواهیم در مورد روش دوم یعنی خرید و فروش سهام به صورت تلفنی صحبت کنیم.
تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷
برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس
اغلب شما از خدمات تلنفی و اینترنتی که امروزه در بیشتر بانک ها برای پرداخت قبوض ، نقل و انتقال وجوه و موارد دیگر ارائه می شود، استفاده می کنید. کارگزاران بورس هم اینگونه خدمات را بر اساس ضوابط و مقررات خاصی که از سوی سازمان بورس بورس تعیین و ابلاغ شده است به سرمایه گذاران ارائه می دهند تا فرآیند سرمایه گذاری را برای آن ها راحت تر کنند. یکی از این خدمات، امکان خرید و فروش سهام به صورت تلفنی است. یعنی سرمایه گذاری می تواند بدون نیاز به مراجعه به کارگزاری صرفا از طریق استفاده از سامانه مرکز تماس کارگزاری به صورتی تلنفی سفارش خود را برای خرید و فروش سهام و سایر انواع اوراق بهادار به کارگزار ارائه کند.
برای فعال کردن امکان ارائه سفارش تلفنی از طریق مرکز تماس کارگزاری، کافی است که سرمایه گذار یکبار به شرکت کارگزاری مراجعه نماید و قرارداد مربوطه را امضا کند. حداکثر ظرف مدت یکهفته پس از امضای این قرارداد، کارگزاری نام کاربری و رمز عبور اختصاص داده شده را به صورت محرمانه به مشتری ارائه می دهد. پس از دریافت نام کاربری و رمزعبور، سرمایه گذار می تواند به صورت تلفنی با سامانه مربوطه تماس بگیرد و سفارش های خود را برای خرید یا فروش اوراق بهاداروارد سامانه کند. توجه داشته باشید که ارائه سفارش به صورت تلفنی هیچ تفاوتی با ارائه سفارش به صورت حضوری ندارد و شرکت کارگزاری سفارش های ارائه شده از طریق مرکز تماس را هم دقیقا مثل سفارش های حضوری پیگیری می کند. همچنین سامانه مرکز تماس کارگزاری به صورت خودکار به مشتری شماره پیگیری می دهد تا در هر لحظه بتواند از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شود.
برای استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری توجه به این نکات ضروری است:
۱- فعال سازی امکان خرید و فروش سهام به صورت تلفنی برای مشتریان رایگان است و کارگزاران بورس به جز کارمزد خرید و فروش وجهی در این خصوص از مشتریان دریافت نمی کنند.
۲- مشتری فقط از طریق شماره تلفن هایی که در قرارداد به کارگزاری اعلام می کند می تواند با مرکز تماس کارگزاری ارتباط برقرار کند و سفارش های خود را برای خرید و فروش سهام به صورت تلفنی ارائه کند. در صورت تماس از سایر شماره تلفن ها به سفارش های مشتری ترتیب اثر داده نمی شود. بنابراین لازم است در صورت تغییر شماره تلفن مشتری مراتب به صورت رسمی به شرکت کارگزاری مربوطه اعلام شود.
۳- مشتری باید مبلغ مورد نیاز برای خرید اوراق بهادار به علاوه کارمزد مربوطه را به حساب بانکی کارگزاری واریز و اطلاعات مربوطه را از طریق مرکز تماس به کارگزاری اطلاع دهد. درمورد فروش اوراق بهادار هم کارگزاری پس از واریز مبلغ حاصل از فروش به حساب بانکی مشتری که در قرارداد مشتری مشخص شده، اطلاعات واریزی را از طریق مرکز تماس به مشتری اطلاع می دهد.
۴- با توجه به اینکه ورود به سامانه مرکز تماس کارگزاری با ارائه نام کاربری و رمز عبور مشتری امکان پذیر است، حفظ و نگهداری رمز عبور و خودداری از افشای آن نزد دیگران بسیار حائز اهمیت است.
۵- در صورتی که رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس، سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، خدمات مرکز تماس برای مشتری غیر فعال می گردد و ارائه خدمات مجدد مشروط به مراجعه دوباره مشتری به کارگزاری است.
۶- هنگام امضای قرارداد بین مشتری و کارگزاری برای فعال سازی امکان خرید و فروش سهام به صورت تلفنی، ساعت های دریافت سفارش از طریق سامانه مرکز تماس کارگزاری درقرارداد مشخص می شود. بنابراین مشتری باید سفارش های خرید و فروش خود را صرفا در ساعت هایی که در قرارداد مشخص شده است در سامانه وارد کند چون در غیر اینصورت کارگزار مسئولیتی برای انجام سفارش های مربوطه نخواهد داشت.
این نکته را هم اضافه کنم که استفاده از مرکز تماس کارگزاری ها برای خرید و فروش سهام به صورت تلفنی علاوه برکمک به سرمایه گذاران برای صرفه جویی در وقت و هزینه، از نظر دقت در انجام سفارش های مشتری هم کاملا مطمئن است. به خاطر اینکه از هنگام تماس تلفنی مشتری با مرکز تماس کارگزاری تا پایان تماس و ارائه سفارش، کلیه سفارش هایی که مشتری به صورت تلفنی وارد سامانه معاملات می کند به همراه زمان دقیق سفارش ها در سامانه ضبط و نگهداری و به طور کامل توسط کارگزاری اجرا می شود. بنابراین احتمال انجام سفارشی خارج از آن چیزی که مشتری درخواست کرده است به حداقل ممکن می رسد و حتی در صورت بروز چنین مشکلی که البته احتمالش بسیار اندک است موضوع به راحتی قابل پیگیری و رسیدگی است.
تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷
برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس
دیدگاهها (0)