سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

تکنیک هیچ کاری نکردن

تکنیک هیچ کاری نکردن

اجتماع از ما اینطور می‌طلبد که دائم به دنبال پول، قدرت و یک سبک زندگی سریع‌تر و دیوانه‌وار باشیم. “اصلاً آرام نگیر”این شعر اجتماع امروز است. محض رضای خدا به هیچ‌وجه متوقف نشو. مطلقاً تأمل نکن. فقط و فقط بدو، وگرنه عقب می‌مانی.

برنامه‌ریزی‌های سنگین، بیش از حد فکر کردن، بیش از اندازه کار کردن … این‌ تمام فکر و ذکر آن‌ها است. اصلاً پیشرفت و موفقیت را به این صورت می‌بینند. و ما خیلی زود یاد می‌گیریم که همه این‌ها کاملا عادی و طبیعی است و بالاخره به این سبک زندگی عادت می‌کنیم.

دیگر نمی‌توانیم برای چند لحظه آرام بنشینیم. مثل هر اعتیاد دیگری، اگر این عادت را ترک کنیم، یعنی آرام بشینیم و کاری انجام ندهیم، احساس بیکاری و عقب‌ماندگی به ما دست می‌دهد. احساس می‌کنیم زمان از دست ما می‌رود و چیزی نمی‌گذرد که آشفته و پریشان می‌شویم.

 

در آموزش فارکس و حرفه معامله‌گری، صبر و توانایی آرام نشستن نه تنها یک فضیلت است، بلکه حکم طلا را دارد. هیچ کاری نکردن می‌تواند یکی از سازنده‌ترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. اما همانطور که از یک معتاد انتظار می‌رود، به محض اینکه بازار باز می‌شود، ناگهان این فشار و ضرورت را در خود احساس می‌کنیم که حتما کاری انجام دهیم. درست مثل اینکه ذهن ما به ما اجازه نمی‌دهد از کاری نکردن لذت ببریم. ما حتما باید تحلیل کنیم، پیش‌بینی کنیم، نگران باشیم، استرس داشته باشیم، به ویژه در مواقعی که اصلا نیازی نیست.

تکنیک هیچ کاری نکردن


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


دلیل این طرز رفتار

افکاری در سر دارید؟ تا به حال توجه کرده‌اید که این افکار معمولا بطور مداوم به ذهن شما می‌رسند؟ تا به حال توجه کردید که بعضی از آن افکار تصویری هستند؟ شما خاطراتی دارید (گذشته)، برنامه‌هایی دارید (آینده) و تصوراتی دارید (رؤیا و خیال) که هر از چندگاهی در این فضایی که آن را ذهن می‌نامید ظاهر می‌شوند.

تا به حال توجه کرده‌اید که شما در سرتاسر بدن خود حس‌هایی دارید؟ بعضی خوشایند، بعضی ناخوشایند. بعضی از این حس‌ها فیزیکی، بعضی فقط احساسی.

تا به حال توجه کرده‌اید که تمام این تجربیات (افکار و حس‌ها)، بطور مداوم تکرار می‌شوند؟

شما دائماً به حالت‌های ذهنی و فیزیکی خود کشیده می‌شوید، و اکثر اوقات از این کشیده شدن هیچ آگاهی ندارید. شما بطور خودکار در داستان‌هایی هستید که آن‌ها را باور دارید و آن‌ها هستند که به شما فشار می‌آورند که به طریق خاصی عمل کنید و شما هم به همان صورت رفتار می‌کنید. آیا تا به حال متوجه این موضوع شده‌اید؟

سپس همانطور که می‌دانید، در یک زمان اشتباه وارد معامله می‌شوید یا در یک زمان اشتباه از معامله خارج می‌شوید، یا حد ضرر معاملات را حذف می‌کنید، یا حجم معاملات را کم و زیاد می‌کنید. یعنی بطور کلی برخلاف قوانین معاملاتی خود عمل می‌کنید.

تکنیک هیچ کاری نکردن

این عدم آگاهی از آنچه به شما فشار می‌آورد که همیشه رفتارهای خاصی انجام دهید، برای شما هزینه دارد. معامله‌گری یک بازی صبر است که در آن تنها باید در یک زمان درست و مناسب اقدامی صورت دهید. اگر می‌خواهید به دلخواه خود و هر زمانی که می‌خواهید وارد عمل شوید، پس اساساً معامله‌گری حرفه شما نیست. شما به عنوان یک معامله‌گر باید از احوال و اتفاقات درونی خود کاملا آگاه باشید.

بازار عجله ندارد و فقط با ریتم و آهنگ خودش و در زمان خودش حرکت می‌کند. و خودآگاهی به شما کمک می‌کند صبر و شکیبایی را در خود تقویت کنید. این توانایی که اجازه دهید بازار کار خودش را انجام دهد، زمان و انرژی شما را حفظ می‌کند. این توانایی باعث می‌شود فرصت‌های معاملاتی خودشان به سمت شما بیایند. باعث می‌شود این تمایل به دنبال کردن فرصت‌ها را متوقف کنید. این توانایی یعنی پذیرش نظم طبیعی و تکامل همه چیز در پیرامون ما.

خبر خوب اینکه این مهارت را می‌توانید یاد بگیرید. بیایید کمی تمرین کنیم ….

تکنیک هیچ کاری نکردن

تکنیک هیچ کاری نکردن

وضعیت: همانجایی که الان هستید.

زمان: وقتی منتظر سیگنال ورود به معامله هستید. یا وقتی منتظر سیگنال خروج از معامله هستید.

دستورالعمل: اجازه دهید ذهن شما کار خودش را انجام دهد. ذهن شما داستان‌هایی می‌سازد و در نتیجه آن بدن شما احساساتی ایجاد می‌کند و به این طریق به شما فشار می‌آورد که به طریق خاصی رفتار کنید. هدف شما این است که بودن با خودتان را تحمل کنید، بدون اینکه سعی کنید تغییری ایجاد کنید یا چیزی را تحت کنترل بگیرید. فقط همانجا و در همین حالت باشید.

اجازه دهید توجه شما به هر سمتی که می‌خواهد برود. می‌توانید در مورد یک معامله خیالی که ۱۰۰۰ درصد به شما سود می‌دهد، فکر کنید. می‌توانید در مورد از دست دادن یک موقعیت معاملاتی فوق‌العاده نگران باشید. می‌توانید از یک ضرر بترسید. در کل می‌توانید به هیچ‌چیز و همه‌چیز فکر کنید.

اما در طول این مدت ذهن خود را زیر نظر بگیرید. ببینید ذهن شما به کجاها می‌رود. به آن بخش از وجود خودتان که به تمام این افکار و احساسات توجه دارد و بطور خودکار درگیر و گرفتار آن حالات مختلف نمی‌شود، خیلی دقت کنید. ‌

آن بخش مشاهده‌گر ذهن شما، به همه چیز بطور طبیعی پی می‌برد. دقت کنید که این بخش ذهن شما تحت تأثیر هیچ‌یک از حالات فیزیکی و ذهنی و داستان‌هایی که ساخته و پرداخته ذهن شماست قرار نمی‌گیرد، نه درگیر می‌شود و نه آشفته و پریشان. این بخش فقط مشاهده می‌کند. کاملا پاک، خنثی و سبک‌بال …

و بله، تمام این تکنیک همین است!

این تکنیک هیچ‌ کاری نکردن مخصوصا برای معامله‌گران روزانه که مجبورند تمام معاملات خود را در طول روز دنبال کنند، به راحتی قابل انجام است. اما سایر معامله‌گران بلندمدت هم می‌توانند از این تکنیک بهره‌مند شوند. در واقع، می‌توانید این تکنیک را همیشه و همه‌جا، در بازار یا خارج از آن انجام دهید.

تکنیک هیچ کاری نکردن

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا هر آنچه بدن و ذهن شما انجام می‌دهد را تحمل کنید و در نتیجه بتوانید بر عجول بودن غلبه کنید. عجله کردن یعنی شما سعی دارید با زیادی فکر کردن، به زور اتفاقات را رقم بزنید، بدون اینکه خیلی توجه داشته باشید که در حال حاضر شرایط چگونه است.

از طرف دیگر، وقتی صبور هستید، با اشتیاق اتفاقات را مشاهده می‌کنید. به خوبی متوجه می‌شوید که چه زمانی فرصت مناسبی برای وقوع یک اتفاق است و چه زمانی مناسب نیست. همچنین متوجه می‌شوید که همه چیز برای رشد و تکامل، چرخه‌های مختلفی را تجربه می‌کند. و در هر لحظه از این چرخه، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد. به عبارتی دیگر، شما این الزام به ایجاد یک کنش را متوقف می‌کنید و در عوض بطور خودکار، تنها به اتفاقات در هر زمانی که رخ دهند، واکنش نشان می‌دهید.

اما چند نکته …

نکته ۱  تمرین

اگر می‌بینید در ابتدا انجام این تکنیک هیچ کاری نکردن کمی مشکل است، هیچ ایرادی ندارد. جالب است بدانید که آقای تام باسو از مدیران صندوق‌های مالی هم از روشی بسیار مشابه این تکنیک استفاده می‌کند.

نکته ۲- شما از قصد هیچ کاری انجام نمی‌دهید

لزومی ندارد این تکنیک را مثل یک روش مدیتیشن ببینید، اگر چه می‌توانید آن را اینطور هم ببینید. دقت کنید که نگرش و حالات شما چگونه است و اصلا در برابر هیچ چیز حالت تدافعی نگیرید. اگر کسل هستید، خوشحال هستید، خسته، هیجان‌زده، مضطرب، هراسناک، حریص یا بی‌قرار هستید، تمام این حالت‌ها را بپذیرید. هدف شما این است که فقط و فقط خودتان را در حال تجربه کردن این حالت‌های مختلف مشاهده کنید.

نکته ۳- به احساس فشار برای یک کاری انجام دادن دقت کنید

اگر سروصداهای زیادی در سر دارید، ممکن است بخواهید هر طور شده یک کاری انجام دهید. مثلاً قبل از اینکه سیگنالی دریافت کرده باشید، به یک معامله ورود کنید یا از یک معامله خارج شوید. همانطور که گفته شد، تمام این سروصداها هیچ ایرادی ندارند و نباید در برابر آن‌ها مقاومت کنید. وقتی در برابر آن‌ها مقاومت کنید، بلندتر و شدیدتر می‌شوند.

همین توجه کردن به این سروصداها بسیار مؤثر است، چرا که باعث می‌شود از زاویه نگاه یک ناظر بیرونی، ببینید چه چیزی در ذهن و بدن شما می‌گذرد. در این هنگام همه چیز را شفاف می‌بینید و با خود می‌گویید «خیلی خوب، این فکر یا احساس یا اصرار با قوانین معاملاتی من هماهنگ نیست، پس مطابق آن‌ها اقدامی نمی‌کنم».

تکنیک هیچ کاری نکردن

 

حرف آخر

تکنیک هیچ کاری نکردن یعنی متوقف کردن رفتارهای بدون برنامه و از روی هوس. این روش باعث می‌شود با خونسردی و آرامش بپذیرید که بعضی چیزها در زندگی شاید یا قطعا به آن صورتی که شما در ذهن خود طراحی کرده‌اید، اتفاق نیافتند. این روش یعنی رویکرد و نگرش خوبی داشته باشید و در عین حال تا زمان رسیدن زمان مناسب برای اقدام کردن، صبر کنید. نقطه شروع همه این‌ها آگاهی است.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

11 + 1 =

طراحی ربات سفارشی