سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

تکرار می‌تواند نتایج معاملات شما را متحول کند

تکرار می‌تواند نتایج معاملات شما را متحول کند

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا در رشته پزشکی، جراحان و پزشکان برتر اغلب در یک زمینه تخصص می‌گیرند؟ ما این را قبول داریم که راجِر فِدِرر هرگز نمی‌تواند در زمین فوتبال جای مِسی را بگیرد و همینطور مِسی هم نمی‌تواند به جای فِدرر تنیس بازی کند.

بعضی از موفق‌ترین افراد در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی، علم و دانش و حتی معامله‌گری، اغلب تنها در یک چیز متخصص می‌شوند. اینکه گفته می‌شود بیل گِراس استاد اوراق قرضه است، دلیلی دارد. وقتی به بازار سهام فکر می‌کنید، نام بافِت به ذهن شما خطور می‌کند. البته ممکن است هر دوی این افراد خارج از حیطه تخصصی خود نیز به موفقیت‌های دست یافته باشند. اما اگر بواسطه تخصص آن‌ها نبود، هرگز به این مقام و شهرت نمی‌رسیدند.

تکرار یک فرایند روانشناسی است که انسان‌ها از ابتدای تاریخ به آن پی برده‌اند. فرایند تکرار بقدری واضح و روشن است که اغلب تمایل داریم قدرت اثرگذاری آن را نادیده بگیریم. نه تنها تکرار باعث بهبود فرایند کاری شما می‌شود، بلکه بطور ناخودآگاه سبب می‌شود چیزهای آشنا را تشخیص دهید. تصور کنید در یک اتاق شلوغ حضور دارید و ناگهان صدای آشنایی از یک رادیو می‌شنوید. اولین فکری که در این لحظه به ذهن شما می‌رسد، نام برندی است که آهنگ این آگهی تبلیغاتی به آن تعلق دارد و شما قبلا این آگهی را بارها و بارها دیده یا شنیده‌اید.

تکرار می‌تواند نتایج معاملات شما را متحول کند

 

حال همین احساس آشنایی را در زمان مشاهده بازار تصور کنید. آشنایی با ستاپ معاملاتی که حاصل ساعت‌های بیشماری از تکرار است، نه تنها می‌تواند اعتماد به نفس شما را حین انجام معاملات افزایش دهد، بلکه احساسات شما را نیز تحت کنترل قرار می‌دهد.

تکرار چگونه می‌تواند در معاملات شما موثر باشد؟

بطور کلی معامله‌گران تنها در فواصل زمانی کوتاهی روی کار خود متمرکز هستند. انگیزه و اشتیاق زیاد برای کسب پول و درآمد باعث می‌شود بسیاری از معامله‌گران مدام از یک جفت‌ارز به جفت‌ارزی دیگر، از یک سیستم معاملاتی به سیستم معاملاتی دیگر، از یک دوره آموزشی به دوره آموزشی دیگر و غیره گرایش پیدا کنند. البته معامله‌گران تنها افرادی نیستند که از این لحاظ مورد سرزنش قرار می‌گیرند. در این روزگار و زمانه که انبوهی از اطلاعات وجود دارد، رسانه‌های مالی نیز از یک داستان بزرگ سراغ حکایتی دیگر می‌روند و به این ترتیب کار را برای کسانی که دیسیپلین کافی برای عدم توجه به سروصداهای رسانه‌ای ندارند، سخت و دشوار می‌کنند.

تکرار می‌تواند نتایج معاملات شما را متحول کند

 

در میان این سروصداها و مزاحمت‌ها، پایبندی به فرایند و انجام دادن چندین باره یک کار سبب می‌شود تمرکز خود را حفظ کنید. اگر این فرایند تکرار به درستی بکار گرفته شود و با ذهنیت خوبی همراه شود، می‌تواند باعث شود سیستم معاملاتی به بخش ناخودآگاه ذهن شما منتقل شود. در این صورت انجام معاملات دیگر زحمتی نخواهد داشت و متوجه خواهید شد که معامله‌گری بیشتر شبیه به یک پدیده طبیعی شده است. در این شرایط حتی معاملات ناموفق نیز خیلی بار روانی نخواهند داشت و اعتماد به نفس شما بسیار افزایش پیدا کرده است

شروع تکرار برای بهبود معاملات(تهیه ژورنال شخصی)

  • یک سیستم معاملاتی انتخاب کنید که به آن علاقه یا باور دارید. حتی یک سیستم معاملاتی بسیار ساده مثل سیستم دو مووینگ اورج (میانگین متحرک) نیز خوب است.
  • یک ژورنال در قالب وبلاگ شخصی راه‌اندازی کنید. برای این منظور از تمام منابع رایگان مانند  سرویس های ارائه وبلاگ یا حتی فضاهای Google استفاده کنید.
  • برای شروع، هر روز در ساعت مشخصی، قالب (تمپلیت) معاملاتی خود را روی یک جفت‌ارز اجرا کنید (ساعات پیش از شروع بازار یا ساعات اولیه بازار آسیایی ایده‌آل هستند).
  • بنویسید که بازار در حال حاضر به چه صورت است، وضعیت اندیکاتورها چگونه است و اینکه فکر می‌کنید بازار در طول روز چه رفتاری خواهد داشت.
  • اگر تازه‌کار هستید، از تایم‌فریم‌های میان‌روزی استفاده کنید و تدریجا این روش را روی تایم‌فریم‌ روزانه نیز پیاده کنید.
  • سطوح هدف قیمتی را یادداشت کنید و بنویسید که چرا فکر می‌کنید بازار آنگونه که شما بیان نمودید، رفتار خواهد کرد.
  • یک برنامه جایگزین هم بنویسید.
  • این فرایند را هر روز تکرار کنید و یک داستان ادامه‌دار بنویسید. تحلیل‌های روز گذشته را پیگیری کنید. صحت و سقم تحلیل‌های خود را براساس واقعیات بررسی کنید. برای مثال، «در جفت‌ارز EURUSD علیرغم اینکه EMA-10 از EMA-20 عبور کرده بود، قیمت تا ۱٫۱۲۰ صعود نکرد و در عوض قیمت تا سطح ۱٫۱۰ کاهش پیدا کرد. سخنرانی ماریو دراگی باعث شد ارزش یورو کاهش یابد.» یا اینکه «قیمت در جفت‌ارز EURUSD مطابق انتظارات تا ۱٫۱۲۰ صعود کرد. سخنرانی ماریو دراگی باعث افزایش ارزش یورو شد». ممکن است با گذشت چند روز متوجه شوید که چرا رفتار قیمت با انتظارات شما اختلاف داشته است.
  • در عرض چند هفته متوجه خواهید شد که یک سیستم معاملاتی ساده مانند استفاده از دو مووینگ اورج، می‌تواند بطور خودکار به یک سیستم قابل اعتماد تبدیل شود.
  • تکرار می‌تواند نتایج معاملات شما را متحول کند

نمونه جدول ژورنال

جدول زیر به شما کمک می‌کند تا برای نحوه نوشتن ژورنال روزانه خود یک ایده داشته باشید. اطلاعات زیر براساس استفاده از سیستم کراس مووینگ اورج‌ها و ترکیب آن با اخبار و تحلیل فاندامنتال نوشته شده است.

تاریخ ۲۰۱۶/۰۵/۰۱
جفت‌ارز (EURUSD(D1
قیمت ۱٫۱۲۰
سیگنال صعودی (روز گذشته EMA‌های ۱۰ و ۲۰ کراس کردند)
هدف امروز ۱٫۱۲۵
هدف جایگزین ۱٫۱۱۸۵
اخبار امروز انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آلمان به اندازه ۰٫۳۰ درصد افزایش یابد
اخبار دیروز CPI منطقه یورو بیشتر از رقم پیش‌بینی شده بود. ۰٫۵% در برابر ۰٫۳۰%
دیدگاه من قیمت در جفت‌ارز EURUSD بایستی تا ۱٫۱۲۵ افزایش یابد، چرا که این سطح یک حمایت بوده و شکسته شده و بعلاوه کراس صعودی مووینگ اورج‌ها نیز این هدف قیمتی را نشان می‌دهد
دیدگاه دیروز انتظار می‌رفت قیمت در جفت‌ارز EURUSD تا سطح ۱٫۱۰ کاهش یابد، اما اینطور نشد. در عوض، مووینگ اورج‌ها یک کراس صعودی تشکیل دادند. همچنین CPI منطقه یورو از رقم پیش‌بینی شده بیشتر بود.

 

جنبه روانشناسی پشت روش تکرار بسیار ساده است. زمانی که تحلیل‌های معاملاتی روز گذشته خود را مشاهده می‌کنید، در واقع بطور ناخودآگاه سعی می‌کنید ذهن خود را آموزش دهید تا برخی از الگوها یا علائم مشخص بازار را فیلتر کند. با گذشت زمان و شناخت نقاط ضعف و قوت خود، نتیجه این خواهد بود که اعتماد به نفس بسیار زیادی پیدا می‌کنید و به درک بالایی از خود می‌رسید. در این شرایط ذهن شما بطور خودکار ستاپ‌های سودآور را به شما نشان می‌دهد و همچنین شما را از ورود به موقعیت‌های مشکوک یا ضعیف بازار دور نگه می‌دارد.

در پایان به یاد داشته باشید که مِسی، فِدرر، گراس و بافِت در عرض یک سال یا حتی دو سال به اوج موفقیت خود نرسیدند.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

سه + بیست =

طراحی ربات سفارشی