سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

تمایل روانی دیرپذیری در سرمایه گذاران

تمایل روانی دیرپذیری در سرمایه گذاران

سوگیری دیرپذیری نوعی فرآیند ذهنی است که موجب می شود افراد به دیدگاهها یا پیش بینی های قبلی خود متمسک شده و اطلاعات جدید را نادیده بگیرند و یا کمتر از حد لازم به آن ها واکنش دهند. به عنوان مثال فرض کنید یک سرمایه گذار اخبار نامطلوبی در مورد سود یک شرکت دریافت می کند که با پیش بینی سودی که در ماه قبل اعلام شده است، تناقص دارد.

سوگیری دیرپذیری می تواند موجب شود سرمایه گذار به اطلاعات جدید کمتر از حد لازم واکنش نشان داده و به جای اقدام بر اساس اطلاعات به روز شده، تصورات و ذهنیت های قبلی خود را حفظ کند. توجه به این موضوع اهمیت دارد که سوگیری دیر پذیری ممکن است در تعارض با سوگیری نماگری باشد که در مقالات قبلی مورد بحث قرار گرفت، در سوگیری نماگری افراد به اطلاعات جدید عکس العمل افراط آمیز نشان می دهند.

در عمل افراد می توانند در معرض هر دو سوگیری باشند: در صورتی که داده های جدید با یک مدل اساسی و زیر بنایی در تطابق بوده و یا نمونه و معرفی از آن مدل باشد، افراد ممکن است بر اساس سوگیری نماگری، اهمیت بیش از اندازه ای برای آن داده ها قائل شوند. به هر حال اگر رابطه نمونه و نماگری مشهود نباشد، سوگیری دیرپذیری می تواند حاکم شود که به موجب آن افراد کمتر از حد لازم به داده های جدید توجه می کنند.

پیشنهادات برای برطرف کردن سوگیری دیر پذیری

از آن جا که دیر پذیری یک سوگیری شناختی است، توصیه و اطلاعات اغلب می تواند تاثیر آن را تصحیح کرده یا کاهش دهد. مخصوصا لازم است سرمایه گذاران نخست از اتکا (بیش از حد) به پیش بینی ها اجتناب ورزند، ضمنا آن ها باید مطمئن باشند که قاطعانه به اطلاعات جدید پاسخ می دهند. این حرکت به این معنی نیست که سرمایه گذاران باید به رویدادها بدون تجزیه و تحلیل دقیق پاسخ دهند. اما وقتی که خردمندانه ترین روش انجام یک عمل روشن است، آن را باید قاطعانه و بدون تردید به مرحله اجرا درآورد. بنابراین سرمایه گذاران باید هنگام تلاش برای تعبیر و تفسیر اطلاعاتی که درک و فهم آن ها مشکل است به دنبال مشاوره های حرفه ای باشند. در غیر اینصورت، ممکن است در زمان مناسب اقدام نکنند.

هنگامی که اطلاعات جدیدی ارائه می شود از خود بپرسید: این اطلاعات چگونه پیش بینی من را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا این اطلاعات واقعا پیش بینی قبلی را به مخاطره می افکند؟ اگر سرمایه گذاران بتوانند صادقانه به این سوالات پاسخ دهند، می توانند سوگیری دیر پذیری را خیلی خوب مهار کنند. دیرپذیری می تواند مانع از اتخاذ تصمیمات خوب شود و لازم است سرمایه گذاران هر گرایش طبیعی که ممکن است باعث شود آن ها به نظرات قبلی خود متکی شده و نسبت به تحولات جدید به کندی عکس العمل نشان می دهند را به ذهن بسپارند. گرفتن مشاوره های با کیفیت و حرفه ای احتمالا بهترین راه برای کمک به سرمایه گذار است تا حد امکان از مخاطرات و دام های این سوگیری رایج مصون بماند.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی