سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد

مقدمه:

 در صورتیکه از صد تریدر موفق جهان بپرسید مهمترین عامل موفقیت درآموزش فارکس چیست قطعا به شما خواهند گفت : روانشناسی فردی. اگر در آموزش بورس در بخش روانشناسی ترید،تمامی احساساتی که یک معامله گر را به نحو منفی تحت تاثیر قرار می دهد، در نظر بگیریم، ترس در صدر این لیست قرار میگیرد.

 

از خود بپرسید:

-آیا تا به حال پیش آمده که وقتی میتوانستید بر اساس سیستم معاملاتی خودتان پوزیشن بگیرید، اقدام به معامله نکرده باشید؟

-آیا تاکنون به خاطر مجموعه ای از ضررها (یا یک ضرر بزرگ) مستأصل و عاجز شده اید به نحوی که شما را از معامله کردن بازدارد؟

-آیا تاکنون به دلیل افکارتان در مورد ضررهای اخیر خود، تصمیم گیری نامناسبی داشته اید؟

-آیا ترس از دست دادن پول, شما را به نحوی تحت تاثیر قرار داده است که از آن چه می دانید به شما در معامله گری کمک می نماید, نتوانید استفاده کنید؟

چنانچه هریک از موارد بالا برایتان اتفاق افتاده است نگران نباشید شما تنها نیستید, بلکه در میان معامله گران افراد بسیاری با این مشکلات روبه رو هستند.

ترس یک احساس بسیار قوی می باشد که اشخاص بسیاری را در موقعیت های مختلف مستأصل و عاجز نموده است. ترس شما را گیج و سردرگم می نماید، شما را از هوش و خردتان دور کرده و از توانایی شما برای تصمیم گیری خوب و مناسب می کاهد. این مسئله نه تنها در خصوص معامله گری بلکه در تمامی ابعاد زندگی صدق میکند. تقریبا در تمامی مسائل ذهنی, احساسی و روانشناسی که در برخورد با معامله گران با آن ها مواجه شده ام، عامل ترس همیشه ریشه مسائل بوده است.

ترس از دست دادن پول، ترس از دست دادن مقدار زیادی از سرمایه، ترس از شکست، ترس از اشتباه کردن و ترس از تمام چیزهایی که بتوان تصور نمود. در حقیقت سه مرحله از ترس برای فرد وجود دارد, به ویژه در معامله گری, که به طور اجمالی و مختصر به آن ها پرداخته و در مورد چگونگی برطرف ساختن آن ها صحبت خواهم نمود

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد.

مرحله ی اول: استیصال و سردرگمی

ترس به عنوان یک احساس بسیار قوی، در مرحله اول بر قوه ی قضاوت و تصمیم گیری ما تاثیرات منفی بر جای گذارد. چنانچه ما از این امر آگاه نباشیم یا ندانیم چگونه با آن مقابله کنیم ما را آشفته و ناتوان می سازد. این امر در واقع منابع ذهنی و شناختی ما را کاهش داده و ما را مجبور می نماید تا از بخش ابتدایی تر و عمومی تر مغزمان ( که با نام لیمبیک سیستم شناخته میشود) استفاده نماییم. هنگامی که ترس ما را در بر میگیرد, دقیقا زمانی که به هوش و نبوغ طبیعی خود نیازمندیم ما را از آن جدا میسازد و اجازه دسترسی به آن را نمیدهد. مانند یک گوزن که وقتی نور چراغ ماشین را میبیند و خشکش میزند, دقیقا در زمانی که باید عمل کنیم ناتوان خواهیم شد و این باعث سردرگمی ما میشود.

با عدم آگاهی و هوشیاری از ترس، یا به طور کامل تحت تاثیر قرار گرفتن توسط این حس، ما در مسیر سردرگمی و آشفتگی قرار گرفته و همین امر باعث می شود تا در معامله گری تصمیم گیری های نادرستی داشته باشیم.

شاید حتی در زمانی که سیستم به ما سیگنال میدهد اقدام به گرفتن پوزیشن نکنیم! دلیل آن هرچه باشد، واضح است که ترس نه تنها هیچ فایده و سودمندی برای ما ندارد بلکه برای زندگی و عملکرد معامله گری ما بسیار مضر هم خواهد بود.

تنها راه و روش گذر از این مرحله در خصوص ترس این است که اول باید نسبت به آن هوشیار و آگاه باشیم, سپس بفهمیم که چگونه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که این کار را انجام دهید، شما این توانایی را کسب میکنید تا از ترس استفاده نمایید. که این حالت برای شما همانند یک انرژی بالقوه بسیار قوی خواهد بود.

چنانچه شما در آگاهی و شناخت از ترس با مشکل مواجه هستید، میتوانید از گزینه هایی مانند یوگا، تمرینات مدیتیشن قبل از معامله گری،استفاده کنید. هر یک از موارد گفته شده به نوبه خود کارساز و موثر بوده و شما را قادر می سازند تا از ترس آگاهی پیدا کرده واز مرحله اول عبور نمایید. بدون انجام این کارها شما برای همیشه بنده ترس های خود خواهید بود. اما پس از این که از مرحله ای اول عبور کردید شما میتوانید از ترس در جهت منفعت خود استفاده نمایید(مرحله دوم).

مرحله ی دوم: به کارگیری ترس در جهت منفعت خود

تصور کنید که شما از ترسی که از شکست خوردن دارید آگاه هستید. این امر مشابه مرحله اول می تواند شما را از اتخاذ تصمیم مهم ناتوان و عاجز نماید. اما… این امر همچنین می تواند در جهت ارتقا و افزایش عملکرد شما مورد استفاده قرار گیرد و حتی میتوان از آن در جهت منفعت خود و برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق استفاده کرد.

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد

 

چگونه میتوان از ترس در معامله گری بهره برد؟

تصور کنید که شما از شکست خوردن هراس دارید، که بر اساس مرحله اول به معنای استیصال و ناتوانی میباشد. اما اگر شما از این ترس آگاه باشید و ترسهای خود را بشناسید، شما میتوانید این انرژی (که تماما ترس و حس هستند)  را برای عملکرد بهتر مورد استفاده قرار دهید. شما میتوانید از آن برای سختکوشی بیشتر, برای انجام کارهایی که مهارت های شما را میسازند، برای تمرین بیشتر بر روی سیستم معاملاتی, برای اختصاص دادن ساعات بیشتری برای چارت بهره ببرید.

ترس میتواند باعث سوق دادن شما به مرحله بعد شود و اغلب این ترس است که عامل اصلی پشت یک فرد پر تلاش میباشد. این افراد از نتیجه شکست واهمه و هراس دارند و همین امر باعث میشود تا برای حصول اطمینان از عدم وقوع آن نتیجه ناخوشایند، سخت تر کار و تلاش نمایند. در مرحله ی دوم، از ترس به عنوان یک انرژی در جهت افزایش عملکرد استفاده میشود تا فرد بتواند از افراد دیگر سخت تر تلاش کرده و به سطح متوسط بسنده نکند، همانگونه که خود شما واقف هستید که این بسنده کردن به سطح معمول و متوسط چگونه می تواند عامل به عقب راندن شما باشد. به جای این که ترس باعث سردرگمی و آشفتگی شما شود، شما از آن به عنوان یک وسیله در جهت موفقیت تان بهره می برید.

اگر این موارد به نحو صحیحی انجام شود، افزایش بسیار چشمگیری در تلاش های شما صورت میپذیرد که میتواند منجر به موفقیت شود و اگرچه این امر میتواند یک پیروزی تلقی شود اما همچنان محدود است و مرحله ی بعدی اهمیت بسیاری دارد. عموما، معامله گران موفق حس ترس را دارند اما این ترس را در جهت منفعت خود به کار میگیرند و یک ذهنیت موفق معامله گری را برای خود درست می نمایند.

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد

 

مرحله ی سوم: دگرگونی و تغییرشکل ترس

شما همواره در خصوص ترس و حرص در معامله گری می شنوید، اما این ها از اعتقاد و باوری نشأت میگیرند که حاکی از آن است که قابلیت غلبه بر این دو عامل وجود ندارد. این باور حاصل عدم شناخت صحیح ذهن و مغز می باشد. ترس قابلیت دگرگون شدن را داراست و میتوان از آن خلاصی یافت. تصور کنید که بدون ترس از مرگ، بدون ترس از شکست خوردن و ضرر کردن، چگونه میتوانستید به معامله گری و زندگی بپردازید؟

تصور کنید که اگر تا به حال هرگز مجبور نمی بودید تا با آن انرژی ها مواجه شوید, که تمام هوش و نبوغ  شما فقط معطوف مشکلی میشد که داشتید، وضع چگونه می بود؟ در این صورت شما هرگز از ترس حتی در جهت منفعت خودتان نیز استفاده نمی کردید. شما تنها میتوانستید آزادانه، بی تردید و بدون هیچگونه مانعی عمل نمایید. هیچ چیزی برای محافظت کردن باقی نمی ماند، آینده ای که برای آن نگران باشید نمی بود و هیچ چیزی برای از دست دادن وجود نداشت.

ضرورتی ندارد که ترس بخشی از زندگی و بالاخص معامله گری شما باشد.

فقط تصور نمایید که بدون ترس چه کارهایی میتوانستید بکنید؟ تصور کنید که اگر منابع شما در جهت ارتقا و پیشرفت معامله گری و زندگیتان استفاده میشد.چه تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد می شد.

ژورنال معامله گری خود را بررسی کرده و نگاهی بیاندازید که چند مرتبه دچار شک و شبهه شده اید, در مورد پوزیشن هایی که اگر گرفته میشدند سودهای عالی میدادند؟ من حاضرم شرط ببندم که اگر شما فرصت های معملاتی که به خاطر ترس از دست داده اید را تبدیل به معاملات سوده میکردید، حساب معاملاتی متفاوتی از حساب حال حاضر خود میداشتید.

نکته ی مثبت این جاست که برای غلبه بر ترس نیازی نیست که شما جنگجوی شائولین یا راهب بودایی باشید. با کمی تمرین  و اراده و خواستن از جانب شما، ترس میتواند دگرگون شود. شبکه ها عصبی شما میتواند دوباره به سمت و سوی موفقیت, هوش و خرد ذاتی برنامه ریزی شوند. در واقع این امر فقط نیازمند اراده, تلاش و خواستن شما برای سوق دادن امور به مرحله بعدی در معامله گری و زندگی می باشد.

ترس چگونه میتواند بر معاملات شما اثر بگذارد

 

سخن پایانی:

از خود بپرسید، که شما در تجربه تان از ترس و معامله گری در کجا قرار دارید، و سپس از خود بپرسید که شما درباره  آن چه اقدامی کرده اید و برای تغییر آن چه میخواهید بکنید. از خود بپرسید برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق قصد دارید چه اقداماتی نمایید.

من از بسیاری از شاگردانم پیامهایی دریافت میکنم که بیان میکنن آماده انجام هرکاری برای غلبه بر ترس هستند اما همین که به مرحله عمل میرسند بازهم مسیر ترس را انتخاب میکنند. آن ها انتخاب میکنند تا ریسک نکنند در حالی که تمامی این بازی حول ریسک (از نظر مالی و روان شناسی) میباشد.

 

تصمیمات و تمرکز ماست که مشخص میکند ما در معامله گری و زندگیمان چه چیزهایی را بوجود می آوریم. جواب این سوال که چه نتایجی بدست می آید همیشه در درون شماست. در واقع، معامله گری قرار دادن خود در مقابل آینه ای است که به ما دو انتخاب میدهد:

-اینکه قربانی و دستخوش ضعف ها, سردرگمی ها و ترسهایمان شویم.

-یا در جهت غلبه کردن بر آن ها و نیرومند کردن خودتان برای ایجاد یک زندگی متفاوت تلاش کنید.

صرف نظر از اینکه شما کدام مسیر را انتخاب میکنید، امیدوارم این مقاله روانشناسی فارکس شما را به چالش کشیده باشد و به شما انگیزه لازم را بدهد تا نسبت به ترس دیدگاه متفاوتی داشته باشید و به شما راهکارهایی برای ارتقاء معامله گری تان به مرحله بعد نشان بدهد

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

سه × دو =

طراحی ربات سفارشی