سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی که ثبات و امنیت بیشتری دارند، باعث شد تا افراد، سرمایه‌های خود را از سایر بازارها به سمت این بازار سوق دهند. اما این بازار در سال ۲۰۲۲ چندان جذاب نبوده و ارزهای دیجیتال در این سال، سقوط شدیدی را تجربه کردند. به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران بنیادی و کسانی که در طول این سال وارد بازار ارزهای دیجیتال شده بودند، خسارات سنگینی را تجربه کردند. با این وجود، بسیاری از کارشناسان معتقدند، با شروع سال ۲۰۲۳، روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده و شاهد شروع یک فصل مثبت برای این بازار خواهیم بود. برای یادگیری کامل این مفاهیم پیشنخاد میکنیم در دوره ارز دیجیتال آکادمی ره‌آورد شرکت نمایید.

با مطالبی که گفته شد، این سوال مطرح می‌شود که کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ مناسب هستند؟ در ادامه تلاش می‌کنیم با بررسی دلایل ریزش بازار کریپتو،  ارزهای دیجیتالی که پتانسیل رشد بالایی در سال ۲۰۲۳ دارند را معرفی کنیم.

 

علت سقوط بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲، قیمت ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافت و منجر به کاهش ۶۰ درصدی مارکت کپ کل بازار رمزارزها شد. دلایل زیادی در این اتفاق دخیل بودند. از جمله این دلایل می‌توان به روند نزولی بیت‌کوین در اثر فروپاشی صرافی FTX، چهارمین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، اشاره کرد. درواقع علت اصلی فروپاشی صرافی FTX، سقوط شبکه ترا و استیبل‌ کوین الگوریتمی این شبکه، یعنی UST بود. همانطور که می‌دانید، قیمت آلت‌کوین‌ها متأثر از قیمت بیت‌ کوین است؛ به همین دلیل ریزش بیت‌کوین، کل بازار رمزارزها را تحت‌تأثیر خود قرار داد و بازار سقوط قابل توجهی را تجربه کرد.

علاوه بر این، عوامل سیاسی و اقتصادی در سطح کلان هم این بازار را تحت‌تأثیر خود قرار داد و باعث ریزش بازار شد. از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضع قوانین و ممنوعیت‌های جدید توسط برخی از دولت‌ها به منظور کنترل بازار ارزهای دیجیتال، مانند ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در چین یا تعلق گرفتن مالیات به ارزهای دیجیتال در هند.
  • جنگ روسیه و اوکراین
  • به وجود آمدن تورم در اروپا و آمریکا و تعیین سیاست‌های انقباضی

با در نظر گرفتن این قوانین و محدودیت‌های ایجادشده، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال با حریم خصوصی بیشتر تمایل پیدا کنند تا در صورت تداوم این محدودیت‌ها، خطری متوجه سرمایه آنها نشود. ازطرفی توکن‌های بومی صرافی‌ها هم به دلیل اُفت کمتر نسبت به سایر رمزارزها، می‌توانند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران باشند.

محتوای این مقاله به هیچ عنوان نباید ملاک تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. باید قبل از هر سرمایه گذاری نسبت به تحقیق و کسب اطلاعات در آن زمینه اقدام نمایید. وبسایت ره‌آورد هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان های احتمالی شما نخواهد داشت.

 

 

 

بیت کوین

 

 

شاید بسیاری از سرمایه‌گذاران پس از سقوط شدید بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۲، در بنیادی بودن آن دچار تردید شده باشند. اما شک نکنید که بیت‌کوین به‌عنوان پادشاه رمزارزها، طی سال‌های اخیر دارای بیشترین ثبات و امنیت بوده است. با نگاهی به گذشته بیت‌کوین، متوجه می‌شوید که این رمزارز، کاملاً توانایی جبران ارزش ازدست‌رفته خود را دارد. به همین دلیل می‌توان به آینده این رمزارز در سال ۲۰۲۳ خوش‌بین بود. توجه کنید که لازمه داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، داشتن سبدی متنوع از دارایی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

 این مطلب را حتماً بخوانید: آموزش ارز دیجیتال رایگان از صفر تا صد

با قطعیت می‌توان گفت که بیت‌کوین یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت است که می‌تواند ارزش از‌دست‌رفته خود را در این فاصله جبران کند. ازطرفی می‌توان گفت تقریباً تمام سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها در سراسر جهان، به بیت‌کوین توجه ویژه‌ای دارند. پس بیت‌کوین یک رمزارز آینده‌دار و با پشتوانه قوی است که احتمال سقوط آن نسبت به سایر رمزارزها، بسیار کم است. اگر روزی رمزارزها برای پرداخت‌های روزمره در سراسر جهان، فراگیر شوند، قطعاً بیت‌کوین جزء اولین گزینه‌ها است.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


اتریوم

 

 

اتریوم دومین ارز دیجیتال بازار رمزارزها است که پس از بیت کوین بالاترین ارزش بازار را دارد. این شبکه به‌عنوان میزبان اصلی پروژه‌های حوزه دیفای، متاورس و سایر قراردادهای هوشمند شناخته می‌شود. درواقع اتریوم اولین شبکه بلاکچینی بود که قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم کرد.

نکته قابل‌توجه دیگر در رابطه با اتریوم، به‌روزرسانی این رمزارز به نسخه اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ است. این طرح که به آن مرج اتریوم نیز گفته می‌شود، با تغییر الگوریتم اجماع اثبات کار به اثبات سهام، درصدد رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم برآمد. افزایش مقیاس‌پذیری شبکه، منجر به افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها و در نتیجه کاهش کارمزد شبکه شده‌است. با افزایش سرعت شبکه، انتظار می‌رود که برنامه‌های غیرمتمرکز بیشتری در این شبکه اجرا شوند. درواقع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شبکه اتریوم افزایش خواهد یافت و این موضوع منجر به افزایش ارزش این رمزارز خواهد شد.

 این مطلب را حتماً بخوانید: چگونه ارز دیجیتال رایگان به‌دست آوریم؟

استفاده از الگوریتم اثبات سهام ، مصرف انرژی در شبکه و اثرات مخرب آن را کاهش داده‌است.. ازطرفی، در پی این به‌روز‌رسانی، عرضه کوین «اِتر» در شبکه به‌طور قابل‌توجهی، کاهش یافته است و به احتمال زیاد با افزایش تقاضا، قیمت این رمزارز افزایش خواهد یافت.

 

بایننس کوین

 

 

بایننس کوین، توکن اختصاصی صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال است که برای پرداخت کارمزدها در این صرافی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، عملکرد این رمزارز شدیداً تحت‌تأثیر وضعیت این صرافی است. درصورت بروز هرگونه مشکل برای این صرافی، قیمت این توکن کاهش خواهد یافت. اما با توجه به اینکه این صرافی همچنان در رتبه اول صرافی‌های ارز دیجیتال قرار گرفته است، بایننس کوین به راه خود ادامه خواهد داد.

همانطور که می‌دانید، بایننس اسمارت چین، یک شبکه جایگزین اتریوم برای میزبانی از پروژه‌های حوزه دیفای است که توسط صرافی بایننس راه‌اندازی شده‌است. برای اجرای قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه از توکن BNB استفاده می‌شود. سرعت بالا و کارمزد کم این شبکه، باعث شده به یکی از برجسته‌ترین شبکه‌های امروزی تبدیل شود.

اجرای سیاست توکن‌سوزی خودکار در صرافی بایننس، باعث شده تا هر سه ماه یک بار، تعدادی از توکن‌های BNB، معادل مقدار مشخصی از سود صرافی بایننس، سوزانده شود. با گذشت زمان، کاهش تعداد توکن‌ها می‌تواند در قیمت آنها تأثیرگذار باشد.

 این مطلب را حتماً بخوانید: بهترین کیف پول‌ ارزهای دیجیتال برای ایران ۲۰۲۲

تخفیف در پرداخت کارمزدهای صرافی بایننس با استفاده از توکن BNB، مقرون‌به‌صرفه بودن به‌کارگیری از شبکه اسمارت بایننس چین برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، از دیگر عوامل تأثیرگذار در رشد قیمت این رمزارز است.

آمارها نشان می‌دهد در زمستان کریپتو، این رمزارز مقاومت خوبی نشان داده و از جمله رمزارزهایی بوده که دچار اُفت شدید نشده‌است. بنابراین می‌توان گفت که BNB یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ است.

 

کاردانو

 

 

کاردانو به‌عنوان یک رمزارز نسل سوم، از سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این رمزارز از الگوریتم اثبات سهام برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند و قابلیت مقیاس‌پذیری بالایی دارد. به همین دلیل به‌عنوان رقیب اصلی شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم، که توان پردازشی محدودی دارند، شناخته می‌شود.

سرعت بالای تراکنش‌ها در این شبکه، امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال را در سراسر دنیا در سریع‌ترین زمان و کمترین هزینه فراهم کرده‌است. همچنین این شبکه به‌دلیل ساختاری که دارد توانسته میزبان قدرتمندی برای پروژه‌های حوزه دیفای باشد. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ ، حوزه دیفای این شبکه رشد قابل‌توجهی داشته باشد. درحال‌حاضر شبکه کاردانو در مرحله چهارم تکامل پنج مرحله‌ای خود قرار گرفته است. این مرحله «باشو» نام دارد و با تأکید بر مقیاس‌پذیری، سعی در بهبود عملکرد شبکه کاردانو برای پذیرش برنامه‌های کاربردی در حجم بالاتر دارد.

در سال ۲۰۲۳ کاردانو استیبل کوین‌های الگوریتمی را منتشر می‌کند که در صورت بهبود شرایط بازار در سال ۲۰۲۳ به بالاترین قیمت خود خواهد رسید.

 

چین لینک

 

 

همانطور که می‌دانید، اوراکل‌ها مکانیزمی هستند که داده‌های خارجی لازم برای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کنند. بنابراین اوارکل‌ها یکی از نیازهای اساسی حوزه دیفای هستند. چین ‌لینک یکی از مطمئن‌ترین و کم‌ریسک‌ترین اوراکل‌هاست که توسط بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چین پذیرفته شده‌است.

این شبکه به‌تازگی نسخه دوم خود را تحت‌عنوان چین ‌لینک۲ منتشر کرده‌است. چین‌لینک در این نسخه گام بزرگی به سوی قراردادهای هوشمند برداشته و تلاش می‌کند قابلیت استیکینگ را هم درآینده به این نسخه اضافه کند. درحال‌حاضر چین‌لینک بیش از ۶۰ درصد بازار غیرمتمرکز اوراکل‌ها را تحت کنترل خود قرار داده‌است. درواقع چین‌ لینک در بازار اوراکل‌ها، نقشی مشابه بیت‌کوین در بازار رمزارزها را ایفا می‌کند. با توجه به اینکه اکثر شبکه‌ها از اوراکل‌ چین ‌لینک برای قراردادهای هوشمند خود استفاده می‌کنند، احتمال از بین رفتن سلطه این اوراکل بر بازار غیرمتمرکز اوراکل‌ها بسیار کم است. قابلیت‌های چین ‌لینک در زمینه قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و وب‌۳ و حمایت پارتنرشیپ‌های قدرتمند از این شبکه، باعث شده این شبکه جایگاه بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد.

 این مطلب را حتماً بخوانید:  اصطلاحات و مفاهیم پرکاربرد ارزهای دیجیتال

تا اینجا رمزارزهایی را برای سرمایه‌گذاری معرفی کردیم که دارای پشتوانه قوی و ریسک پایین‌تری هستند و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند. اما در ادامه تلاش می‌کنیم رمزارزهایی را معرفی کنیم که طی چند سال اخیر موفقیت‌های قابل‌توجهی داشتند و  سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید آنها، ضمن پذیرش ریسک بیشتر، سودآوری بالایی به‌دست آورند.

 

دوج‌کوین

 

 

دوج‌کوین، اولین میم‌کوین معرفی‌شده به بازار رمزارزها است که درحال‌حاضر رتبه نهم برترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌است.

میم‌کوین‌ها نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، از زمستان کریپتو در سال ۲۰۲۲ مصون نبودند و دچار افت شدیدی شدند. اما در ماه‌‌های پایانی این سال، خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت این رمزارزها به ویژه دوج‌کوین را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد. پس از انتشار این خبر، قیمت دوج‌کوین به‌شدت افزایش پیدا کرد؛ به‌طوری‌که توانست در یک برهه زمانی، سود هفتگی خود را حدود ۱۰۰ درصد افزایش دهد. این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و تقریباً استخراج آن دشوار است. با این حال تعداد تراکنش‌های این شبکه در حال افزایش است.

با وجود اینکه شبکه دوج‌کوین مقیاس‌پذیری بالایی ندارد، آمارها نشان می‌دهد که این شبکه قدرت پشتیبانی از هجوم بیشتر تراکنش‌ها را نیز دارد. دوج کوین به‌عنوان پاداش آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است و کاربران توییتر می‌توانند به‌کمک ربات پاداش، به سایر کاربران این شبکه پاداش دهند. با توجه به هزینه پایین انتقال این رمزارز، دوج‌کوین می‌تواند به‌عنوان پاداش رایج توییتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

دیسنترالند

 

 

متاورس و NFTها از مفاهیم جدید و جذابی هستند که به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند. متاورس فضایی است که در آن می‌توان کلیه فعالیت‌های روزمره یک زندگی عادی را به‌صورت مجازی و به‌کمک پلتفرم‌های مبتنی بر واقعیت، تجربه کرد. طی سال‌های اخیر پروژه‌های عظیم با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در زمینه متاورس شکل گرفته است. درصورت موفقیت این پروژه‌‌ها، باید منتظر یه فصل جدید از عصر ارتباطات باشیم.

 این مطلب را حتماً بخوانید: شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از این پروژه‌ها، دیسنترالند است که امکان خرید و فروش املاک و مستغلات مجازی را از طریق توکن بومی خود یعنی «مانا»، فراهم کرده‌است. بسیاری از کارشناسان فناوری معتقدند که دیسنترالند بهترین و بزرگ‌ترین پروژه اجراشده در حوزه متاورس است. این موضوع را می‌توان در پروژه‌ها و همکاری‌های متعدد متاورس دیسنترالند مشاهده کرد. به‌عنوان‌مثال، این پلتفرم توانسته یکی از غول‌های فناوری یعنی سامسونگ را برای راه‌اندازی فروشگاه مجازی خود را در متاورس متقاعد کند. شاید اگر سقوط بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲ اتفاق نمی‌افتاد، شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری هم در این حوزه بودیم. با گذشت زمان و آگاهی و درک بیشتر کابران نسبت به متاورس، پلتفرم‌هایی مانند دیسنترالند رشد قابل‌توجهی خواهند داشت.

 

سندباکس

 

 

سندباکس یکی دیگر از پروژه‌های موفق در حوزه متاورس است که پذیرش رو به رشدی را در سال ۲۰۲۲ نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متاورس تجربه کرده‌است. به‌عنوان‌مثال در آغاز سال ۲۰۲۲، سندباکس توانست با warner music برای برگزاری رویدادهای موسیقی مجازی همکاری کند.

اخیراً این شبکه از اختصاص یک صندوق حمایتی چند میلیارد دلاری برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و خلاقانه بر روی متاورس خبر داد. ازطرفی کاربران بازی‌های کسب درآمد این پروژه روز به روز در حال افزایش است. همه این موارد در کنار هم باعث شده تا توکن بومی این شبکه یعنی رمزارز SAND در دسته ارزهای دیجیتال مستعد رشد قرار گیرد.

 

اوالانچ

 

 

پروژه اوالانچ با استفاده از الگوریتم اجماع نوآورانه، تلاش کرده شبکه‌ای با بیشترین مقیاس‌پذیری را برای کاربران ایجاد کند. درواقع شبکه اصلی این رمزارز، از سه بلاک‌چین مختلف تشکیل شده که هر کدام از آنها کارکرد متفاوتی دارند و این پلتفرم بر تقابل متقابل این بلاک‌چین‌ها متمرکز است. این موضوع اوالانچ را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متمایز و آن را به یکی از رمزارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌است. سرعت بالای تراکنش‌ها و کارمزد بسیار کم، باعث شده تا اوالانچ به‌عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم شناخته شود.

آوالانچ برای توسعه شبکه خود از بستر اتریوم بهره می‌برد. این شبکه شتابگری با نام Avalanche-X را به کاربران ارائه کرده که به کاربران فعال این امکان مشارکت در ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز، مانند استیبل‌کوین‌ها، ابزار وام‌دهی و وام‌گیری و سایر ابزارهای زیرساختی را می‌دهد.

 این مطلب را حتماً بخوانید:  بهترین فیلترها برای تشخیص رمزارزهای سودآور

کوین بومی این شبکه یعنی AVAX در اوایل سال ۲۰۲۱ روند صعودی قدرتمندی را در پیش گرفت. اما با شروع سال ۲۰۲۲، وارد یک روند نزولی بلندمدت شد، به‌طوری‌که در ماه‌های پایانی این سال، به پایین‌ترین حد خود رسید. با توجه به ویژگی‌های این رمزارز که آن را نسبت به سایر رمزارزها متمایز کرده، انتظار می‌رود AVAX از جمله دارایی‌های پرسود برای سال ۲۰۲۳ باشد.

 

کازماس

 

 

شبکه کازماس (Cosmos) پلتفرمی است که به‌عنوان نسل سوم ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. هدف پروژه کازماس، ایجاد ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف است و همین موضوع باعث جذابیت این شبکه شده‌است.

کاربران شبکه می‌توانند از این قابلیت برای اجرای قراردادهای هوشمند در چند بلاک‌ چین استفاده کنند. کازماس برای انجام تراکنش‌ها از الگوریتم اجماع تندرمینت (Tendermint) استفاده می‌کند. این الگوریتم مختص همین شبکه است و پردازش ۱۰۰۰ تراکنش در یک ثانیه با سرعت تأیید دو ثانیه را امکان‌پذیر کرده‌است.

 

 

همچنین این شبکه به‌کمک رمزارز ATOM، امکان اجرای برنامه‌های غیرمتمرکزی که سازگار با شبکه هستند را به کاربران خود می‌دهد. به همین دلیل، برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه به‌سرعت در حال افزایش بوده و باعث رشد روزافزون شبکه شده‌اند.

 

اپتیمزم

اتریوم بزرگترین بلاک‌چین در اجرای قراردادهای هوشمند است، اما یکی از مشکلات اساسی این شبکه، مقیاس‌پذیری پایین آن نسبت به سایر رقبا است. اتریوم برای رفع این مشکل، از شبکه اپتیمیزم (Optimism) با توکن بومی OP که یک توکن حاکمیتی است استفاده می‌کند.

درواقع، اتریوم برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه خود، از روش کلی به‌نام لایه دوم استفاده می‌کند. این لایه، شامل بلاکچین‌هایی که بر بستر اصلی اتریوم اجرا می‌شوند.

 این مطلب را حتماً بخوانید: چهار روش کاربردی برای تشخیص سیگنال خروج رمزارزها

اپتیمیزم یکی از این بلاک‌چین‌ها است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را قفل کرده و به بزرگ‌ترین زنجیره لایه دوم اتریوم تبدیل شده‌است. همچنین این شبکه تلاش می‌کند با افزودن قبلیت EVM، امکان توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر اتریوم را فراهم کند. درحال‌حاضر اپتیمیزم در حال رقابت با سایر پروژه‌های لایه دوم است و تلاش می‌کند قابلیت‌های خود را اثبات کند. با افزایش این رقابت، انتظار می‌رود، توکن این شبکه طی چند سال آینده، با رشد خوبی همراه باشد.

 

تون کوین

 

 

شبکه تون، مخفف «Telegram Open Network» است و با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، امکان انجام هزاران تراکنش در ثانیه را با کارمزد بسیار کم فراهم کرده‌است.

تا مدتی قبل هیچ اطلاعیه رسمی از سوی تلگرام مبنی‌بر حمایت از پروژه تون‌‌کوین وجود نداشت، اما از سال ۲۰۲۱، مؤسس تلگرام در اطلاعیه‌ای، ضمن رونمایی از این پروژه، حمایت تمام‌قد خود را از این پروژه اعلام کرد.

پیام‌رسان تلگرام یکی از محبوب‌ترین پروژه‌ها است که روز‌به‌روز به قابلیت‌های خود می‌افزاید. این موضوع، درنهایت منجر به پذیرش تون‌کوین و امکان پرداخت ارز تون در این شبکه خواهد شد. درنتیجه با افزایش تقاضا برای خرید تون، امکان افزایش قیمت آن وجود خواهد داشت.

 

زی کش

 

 

در سال گذشته، برخی از دولت‌ها با وضع قوانین مختلف وگاهاً نامتعارف، محدودیت‌هایی برای ارزهای دیجتیال ایجاد کردند. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین یا تعیین مالیات برای ارزهای دیجیتال در هند و برخی کشورهای دیگر اشاره کرد. این موضوع منجر به افزایش محبوبیت پرایوسی کوین‌ها (Privacy Coin) یا رمزارزهای با حریم خصوصی بیشتر شده‌است.

زی‌کش یکی از رمزارزهای مطرح در حوزه پرایوسی است. پروژه‌ زی‌کش برای اولین بار از سیستم ZK Stark و ZK Snark استفاده کرد. این شبکه از الگوریتم Zero Knowledge Proof (اثبات دانش صفر) استفاده می‌کند و توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی کاربران دارد.

 این مطلب را حتماً بخوانید: پرایس اکشن چیست؟

فناوری این شبکه به گونه‌ای است که امکان مخفی کردن اطلاعات فرستنده، گیرنده و مقدار انتقال در تراکنش‌ها را فراهم می‌سازد. تفاوت زی‌کش با سایر پروژه‌های مشابه در این است که پنهان شدن تراکنش‌ها در این شبکه اختیاری است. همچنین کاربران می‌توانند تعیین کنند که چه بخشی از تراکنش پنهان شود.

زی کش برنامه‌های توسعه‌ای جالبی دارد و بر اساس آنها، آپدیت‌هایی انجام می‌دهد. آخرین آپدیت زی‌کش NU۵ بوده‌است که در راستای افزایش امنیت شبکه صورت گرفته است.

زی کش یکی از رمزارزهای محبوب و تحت حمایت «ویتالیک بوترین»، بنیان‌گذار اتریوم بوده که باعث شده برنامه‌های مشترکی را با این شبکه تجربه کند.

یکی از نکات مهم دیگر در رابطه با زی‌کش، عرضه محدود این رمزارز تا ۲۱ میلیون کوین است.

 

چگونه ارز دیجیتال مستعد رشد را شناسایی کنیم؟

توجه داشته باشید که رمزارزهای نام‌برده در این مقاله، تنها یک پیشنهاد برای شما است. برای انتخاب رمزارز مستعد رشد و افزودن آن به سبد سرمایه‌گذاری، نیازمند یک سری اطلاعات هستید تا مطمئن شوید رمزارز انتخاب‌شده گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

برای رسیدن به این اطلاعات می‌توانید از روش‌های تحلیلی بازار رمزارزها، یعنی تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و تحلیل درون‌زنجیره‌ای استفاده کنید.

در تحلیل بنیادی، اطلاعات مربوط به پروژه رمزارزها مورد مطالعه قرار می‌گیرد و کلیه مسائل کمی و کیفی این پروژه بررسی می‌شود. هدف از این کار، تعیین ارزش ذاتی یک رمزارز است. درصورتی‌که ارزش فعلی رمزارز موردنظر، از ارزش ذاتی آن کمتر باشد، از نظر بنیادی گزینه‌ مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

اما این کافی نیست؛ در گام بعدی باید با استفاده از تحلیل تکنیکال، بررسی شود که آیا نمودار این رمزارز در موقعیت مناسبی برای خرید قرار گرفته یا نه؟ درواقع از تحلیل تکنیکال برای دریافت سیگنال خرید و فروش استفاده می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر‌شده، تحلیل درون‌زنجیره‌ای نیز با بررسی اطلاعات مربوط به بلاک‌چین مانند نرخ هش، تعداد تراکنش‌ها، تعداد آدرس‌های فعال، حجم درون زنجیره‌ای و… به شما کمک می‌کند تا روند مارکت و احساسات کاربران را تا حدود زیادی پیش‌بینی کنید. بنابراین به‌کارگیری این تحلیل‌ها در کنار هم می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار معامله‌گر قرار دهد. ضمناً به این نکته هم توجه داشته باشید که ممکن است تحلیل افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

علاوه‌براین هر شخصی دارای سطح ریسک‌پذیری و افق زمانی سرمایه‌گذاری متفاوتی است. بنابراین هر شخص باید با توجه به استراتژی معاملاتی و اهداف خود، گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری و نحوه مدیریت آن را تعیین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش ارز دیجیتال را مطالعه نمایید.

 

 

جمع‌بندی

پس از رویدادهای جهانی سال ۲۰۲۲ و سقوط رمزارزها در این سال، افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دچار شک و تردید شده‌اند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال برای ماندن آمده‌اند و به این زودی از بین نخواهند رفت. روند نزولی این بازار هم تا ابد ماندگار نیست. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

برای اینکه یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید، باید تمامی مؤلفه‌های مهم برای خرید یک رمزارز را برررسی کنید. ازجمله این مؤلفه‌ها می‌توان به امنیت، پشتوانه، داشتن پروژه‌های کاربردی و… اشاره کرد.

در این مقاله تلاش کردیم رمزارزهایی را به شما معرفی کنیم که از لحاظ فاندامنتال شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ دارند. شما می‌توانید براساس استراتژی و اهداف خود، پس از بررسی تکنیکال و درون‌زنجیره‌ای، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

شانزده + ده =

طراحی ربات سفارشی