سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

با چه سرمایه ای وارد بورس شویم؟ ۳ پرسش کلیدی که هر سرمایه گذاری باید از خودش بپرسد

آیا با معامله در فارکس می توان پولدار شد؟

تقریبا هر فردی که برای اولین بار به فکر سرمایه گذاری در بازار بورس می‌افتد با این پرسش روبه‌رو می‌شود که: «چه مقدار سرمایه برای آغاز فعالیت در بورس لازم است؟» پاسخ این پرسش، بسته به ویژگی‌های شخصیتی فرد و عوامل دیگر، متفاوت خواهد بود. اما قبل از آن شما باید تکلیف خودتان را با سرمایه گذاری در بورس مشخص کرده و بعد تصمیم بگیرید که چه مقدار از سرمایه‌تان را وارد بازار کنید. به همین دلیل، قبل از هر کاری به سوالاتی که در این مقاله از شما می‌پرسیم پاسخ دهید تا مشخص شود که در چه مرحله‌ای قرار دارید. ما نیز در کنار شما خواهیم بود.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


۱) سرمایه اضافی شما چقدر است؟

سرمایه اضافی به معنی پولی است که حداقل تا سال آینده به آن احتیاجی ندارید و کم و زیاد شدن آن به شما فشار مالی وارد نمی‌کند. این اندوخته، مناسب‌ترین پول برای سرمایه گذاری در بازار بورس است. اشتباهی که افراد تازه کار، بیشتر از بقیه آن را مرتکب می‌شوند این است که از پول قرض گرفته شده یا سرمایه‌ای که برای مصارف ضروریشان در نظر گرفته بودند برای سرمایه گذاری در بورس استفاده می‌کنند. غافل از آن که استفاده از این پول باعث ایجاد استرس و بروز رفتارهای احساسی در آنها می‌شود؛ این‌گونه رفتارها یکی از اصلی‌ترین دلایل ضرر کردن افراد تازه‌کار در بورس هستند. یادتان باشد، تا زمانی که مهارت و تجربه‌ای کافی برای سرمایه گذاری در بورس به دست نیاورده‌اید نباید بیش از سرمایه اضافی‌تان پولی را وارد بورس کنید. البته بعد از به دست آوردن مهارت و تجربه کافی باز هم توصیه نمی‌شود که این سرمایه از طریق قرض، وام و امثال آن تامین شود.

اشتباهی که افراد تازه کار، بیشتر از بقیه آن را مرتکب می‌شوند این است که از پول قرض گرفته شده یا سرمایه‌ای که برای مصارف ضروریشان در نظر گرفته بودند برای سرمایه گذاری در بورس استفاده می‌کنند.

۲) چقدر می‌توانید روی بورس، زمان بگذارید؟

فعالیت در بازار بورس یا به عبارت دیگر، سرمایه گذاری در بورس، مانند هر حرفه دیگری برای موفق شدن، نیازمند وقت گذاشتن و آموزش دیدن است. در واقع شما باید در ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چقدر انگیزه برای فعالیت در این بازار دارید و چقدر می‌توانید روی بورس، زمان بگذارید؟ اگر برای آموزش و بالا بردن اطلاعات مالی و سرمایه گذاری خود زمان مناسبی را کنار بگذارید، با گذشت زمان به یک سرمایه گذار حرفه‌ای تبدیل خواهید شد. از طرفی، هرچه مهارتتان در این بازار بیشتر شود، قابلیت کسب سود شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که موفقیت در هر شغلی، نیازمند صرف زمان کافی برای مطالعه، آموزش و کسب مهارت در آن حرفه است. در غیر این صورت، تفاوت خاصی با افراد معمولی درگیر در آن شغل نخواهید داشت.

۳) میزان ریسک پذیری شما چقدر است؟

ریسک فقط به معنی یک اتفاق ناخوشایند یا منفی نیست؛ پس ترسی از این واژه نداشته باشید. در واقع ریسک به معنی عدم قطعیت است و اگر بخواهیم مفهوم ریسک در بورس و سرمایه گذاری را به طور خلاصه بیان کنیم این گونه خواهیم گفت:

تفاوت بین آن بازدهی که شما از سرمایه گذاری خود انتظار دارید و بازدهی واقعی که از این سرمایه گذاری بدست می‌آید، ریسک نامیده می‌شود.

پس حتی حرفه‌ای ترین افراد فعال در بورس نیز ممکن است به خاطر برخی شرایط خاص، مقداری زیان کنند. در واقع، ماهیت و ذات بازار بورس، نوسانی بودن آن است و این یک بخش جدایی ناپذیر از بازار بورس به شمار می‌رود. البته با رعایت اصول صحیح سرمایه گذاری در بورس تا حد بسیار زیادی می‌توان این افت قیمت‌ها را کنترل کرد. این هنر یک سرمایه گذار حرفه‌ای است که برآیند خرید و فروش‌هایش باعث ایجاد سود شود. مثلا اگر ۱۰ معامله انجام دهد ممکن است ۷ تای آن سودده و ۳ تای آن زیان‌ده باشد. ولی نکته مهم، برآیند این معاملات است که باید در مجموع سودده باشند.

پس اگر از نظر روحی، توانایی تحمل نوسانات یا افت قیمت را ندارید، ممکن است این بازار برای شما جای مناسبی نباشد. چون اگر نتوانید خودتان را کنترل کنید، ممکن است با مشاهده این نوسانات رفتارهایی از خودتان بروز دهید که منجر به ضررهایی سنگین شود. در این صورت، شاید بهترین گزینه برای شما سپرده گذاری در بانک باشد. چرا که در بازار بورس حتی در بهترین شرایط اقتصادی و مثبت‌ترین بازه‌های بورس هم این نوسانات وجود دارند. در نتیجه، فردی که در این بازار سرمایه گذاری می‌کند باید تحمل پذیرش این نوسانات را هم داشته باشد.

اگر پول زیادی برای سرمایه گذاری در بورس نداشته باشیم چه؟

اگر سرمایه کمی در اختیار دارید به هیچ عنوان دلسرد نشوید. چون یکی از ویژگی‌های بورس این است که با سرمایه گذاری در این بازار – در صورتی که سرمایه گذاری را از روی دانش و با آگاهی انجام دهید – می‌توانید نسبت به عموم جامعه درصد سود بیشتری بدست آورید و زودتر از سایرین سطح مالی خود را بالا بکشید. پس کم بودن سرمایه اولیه هیچ ایرادی ندارد. به قول «جان باگل» اسطوره صندوق‌های سرمایه گذاری که در سال ۱۹۹۹ مجله فورچون او را به عنوان یکی از چهار غول سرمایه گذاری قرن بیستم معرفی کرد:

یک سرمایه گذار موفق از کمترین سرمایه بیشترین سود را کسب می‌کند و سپس به صورت مستمر سرمایه‌اش را افزایش می‌دهد.

جمع بندی و توصیه آخر

با در نظر گرفتن مطالب بالا و روحیات خودتان می‌توانید به پاسخ پرسشی که در ابتدای مقاله داشتید برسید. توصیه ما این است که ابتدا میزان اندکی از سرمایه خود را وارد بازار کنید و با گذشت زمان که آموزش خود را ادامه می‌دهید و همچنین تجربه بیشتری پیدا می‌کنید، به مرور این میزان سرمایه را افزایش دهید.

بعد از اینکه آموزش را شروع کرده و قسمتی از سرمایه‌تان را وارد بازار بورس کردید، با گذشت زمان، تجربه بیشتری کسب خواهید کرد و کنترلتان روی سرمایه‌ای که دارید بیشتر می‌شود. این سطح از تسلط به شما کمک می‌کند تا سرمایه بیشتری را مدیریت کنید.

اگر سرمایه گذاری را از ابتدا و به صورت اصولی فرا بگیرید و به اصول آن پایبند باشید، همان‌طور که آمار بازدهی ۲۰ساله بازارهای ایران نشان می‌دهد، هیچ بازاری را سودآورتر از بازار بورس پیدا نخواهید کرد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

طراحی ربات سفارشی