سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

بازار فارکس چیست ؟ (۱)

بازار فارکس چیست ؟ (1)

دوست عزیز، در صورتی که به تازگی وارد این زمینه شده اید و می خواهید بدانید که بازار فارکس چیست ،  قبل از هر چیز باید بدونید فارکس و بورس مکانی براي قمار کردن ویک شبه پولدار شدن نیست. شما براي موفقیت در این بازار نیاز به آگاهی، نظم، مدیریت سرمایه، تغییر برخی تفکرات، کنترل احساسات و خیلی موارد مهم دیگه دارید تا بتونید در این بازارها به یک ثبات برسید. امیدوارم این مطالب آموزشی براي هر شخصی و در هر سطحی مفید واقع بشه. در صورتی که هر سوالی در این زمینه داشته باشید از طریق ایمیل سوالتون رو ارسال کنید. اگر در توانم باشه پاسخ سوال شما رو در صفحه پاسخ به سوالات قرار خواهم داد. به زبان ساده فارکس بزرگترین بازار مالی در جهانه که مکان خاصی نداره و در اون ارز معامله میشه و ارزش ارزها نسبت به هم سنجیده میشه. براي توضیحات بیشتر به ادامه مطلب برید و با دقت کل متن رو مطالعه کنید. بازار فارکس همواره براي تجارت خارجی و انجام کسب و کار مهم بوده و همچنان مهم است. اینکه این چگونه رخ می دهد و فارکس چگونه کار می کند. براي بسیاري از افراد جالب است. براي درك دقیق و صحیح اساس و مکانیزم این بازار ابتدا باید نگاهی به تاریخچۀ پیدایش و وضعیت کنونی اش بیاندازیم.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


تاریخچۀ بازار فارکس

دو رویداد تاریخی نقشی کلیدي در ایجاد بازار فارکس و توسعۀ آن ایفا می کنند که عبارتند از ایجاد سیستم پایۀ استاندارد طلا . (Bretton Woods) و سیستم برتون وودز (Gold Standard) سیستم هاي پایۀ استاندارد طلا و برتون وودز در سال ۱۸۷۵ ایجاد شد. ایدة اصلی پشت این سیستم این بود که دولت ها (Gold Standard) سیستم پایۀ استاندارد طلا پیشتیبانی یک ارز توسط طلا را تضمین کنند. تمامی کشورهاي اقتصادي مهم یک سیستم استانداردي را وضع کردند که طی آن یک ارز می تواند به ازاي مقدار ثابتی از طلا مبادله شود. به این ترتیب، به منظور تعیین ارزش یک ارز در برابر ارز دیگر لازم بود که
نسبت مقدار طلاي مورد نیاز براي خریدش را به دست آورند و در نتیجه نرخ مبادله اي تعیین می شد. این اولین ابزار استاندارد مبادلۀ ارز در طی تاریخ است که در آن زمان کشورها به دنبال اتخاذ سیاست هاي کنترلی مبادله اي پولی بودند. هرچند جنگ جهانی اول به این سیستم پایان داد چراکه کشورها به دنبال سیاست هاي پولی اي بودند که مقید به سیستم نرخ مبادله اي ثابت در سیستم پایۀ استاندارد طلا نباشند. اهمیت یک سیستم پولی جایگزین براي سیستم پایۀ استاندارد طلا باعث شد تا ۷۰۰ نماینده از متفقین در ژوئیۀ سال ۱۹۴۴ در شهر “برتون وودز” (نیو همپشایر، ایالات متحده) گرد هم آیند تا قراردادي براي ایجاد یک سیستم جدید ارتباطات پولی منعقد نمایند. قراردادي که منجر به ایجاد سیستمی شد که به سیستم مدیریت پولی بین المللی برتون وودز مشهور گردید. ایجاد این سیستم باعث شکل گیري نرخ هاي مبادلاتی ثابت شد چراکه ایالات متحده ارزش دلار به ازاي هر اونس طلا را ۳۵ دلار تعیین کرد و دیگر کشورها نیز ارزهاي شان را به دلار تثبیت کردند. به این ترتیب دلار آمریکا تبدیل به ارز ذخیرة اصلی و تنها ارزي که توسط طلا پشتیبانی می شود گردید. هرچند در سال ۱۹۷۰ میزان ذخایر طلاي ایالات متحده به قدري کم بود که خزانه داري آن کشور نمی توانست با آن، ذخایري که توسط بانک هاي مرکزي خارجی نگهداري می شوند را پوشش دهد. ایالات متحده در سال ۱۹۷۱ اعلام کرد که دیگر اقدام به تبدیل طلا به ازاي دلار که بانک هاي مرکزي خارجی ذخیره کرده اند نمی کند. اینجا پایان سیستم برتون وودز و آغاز سیستم معاملات فارکس بود.

بازار فارکس چیست ؟

بازار مبادلات ارز خارجی که فارکس نامیده می شود یک بازار جهانی است که در آن ارز معامله می شود. هیچ بازار متمرکزي که در انجام می شوند که به معناي آن (OTC) آن معاملات انجام شوند وجود ندارد بلکه معاملات فارکس بطور فرابورس الکترونیکی است که تمام معاملات از طریق کامپیوتر توسط معامله گران و دیگر فعالان بازار در سرتاسر جهان انجام می شوند.
بازار مبادلات ارز بزرگترین بازار مالی در جهان است که میانگین گردش مالی روزانه در آن بطور مستمر در حال افزایش است. گردش مالی روزانه معاملات در جهان ۴ تریلیون دلار تخمین زده می شود که ۸۰ % از آن مربوط به معاملات ریسکی به منظور کسب سود از معاملۀ تفاوت هاي نرخ مبادله اي است. چنین حجمی معنایش این است که نقدینگی بازار، مجموع حجم خرید فروش در یک دورة زمانی مشخص، بسیار بالا است. این یک عامل بسیار مهم است که به امکان خرید و فروش آسان ارزها را فراهم می آورد و بخصوص از منظر یک سرمایه گذار تعیین کنندة میزان سهولت تغییر قیمت ارز در یک دورة زمانی معین است.

نحوه معاملۀ در بازار فارکس

معامله اي که در بازار مبادلات ارزي صورت می گیرد همزمان شامل خرید یک ارز و فروش ارز دیگر می شود. به این دلیل که ارزش یک ارز مرتبط با ارز دیگر است و توسط مقایسۀ آن دو با هم تعیین می شود. معاملۀ فارکس از منظر یک معامله گر خرد، حدس مقدار یک ارز در برابر ارز دیگر است. هر جفت ارز به عنوان یک واحد مستقل متشکل از “ارز پایه” (اولین ارز) و “ارز متضاد (یا مظنه)” (دومین ارز) می باشد که می توان آن را خرید یا فروخت که نشان می دهد چه مقدار از ارز متضاد براي خرید یک واحد از ارز پایه مورد نیاز است. بنابراین، در را ارز مظنه می نامند. اگر انتظار داشته باشید که قیمت یورو در برابر USD را ارز پایه و EUR ارز ، EUR/USD جفت ارز را بخرید. خرید یک جفت ارز به معناي EUR/USD قیمت دلار آمریکا افزایش پیدا می کند در آن صورت می توانید جفت ارز را در EUR/USD است. بنابراین قاعدتاً شما جفت ارز (USD و فروش ارز متضاد (در اینجا ( EUR خرید ارز پایه (در اینجا قیمتی پایین تر می خرید و سپس آن را در قیمتی بالاي می فروشید و در نتیجه سود می کند. اگر انتظار دارید که قیمت یورو در برابر دلار کاهش پیدا کند در آن صورت می توانید این جفت ارز را بفروشید یعنی اینکه یورو را می فروشید و همزمان دلار آمریکا را می خرید. هرچند خطر همواره وجود دارد. اگر انتظار داشته باشید که قیمت یورو در برابر دلار افزایش پیدا کند و به همین دلیل اقدام به خرید یورو در برابر دلار کنید اما بر خلاف انتظار شما قیمت دلار افزایش پیدا کند در آن صورت زیان می کنید. بنابراین در کنار کسب سود باید خطرات آن را نیز در نظر داشته باشید. ساعات بازار فارکس بازار مبادلات ارز در تمام طی روز به شدت فعال است و قیمت ها دائماً در حال تغییر می باشند. این تنها بازاري است که حقیقتاً پنج روز در هفته بطور ۲۴ ساعته باز است. ارزها در بزرگترین بورس هاي سهام و بازارهاي سرتاسر جهان معامله می شوند: در زوریخ، هنگ کنگ، نیویورك، توکیو، فرانکفورت، لندن، سیدنی و پاریس. این به آن معنا است که این بازار در ساعات کاري تمام کشورها فعال است. هرگاه بازار در ایالات متحده بسته شود، روز کاري در توکیو و هنگ کنگ شروع می شود. انعطاف زمان، کار را براي معامله گرانی که برنامۀ کاري پرمشغله اي دارند راحت می کند. لازم نیست که آنها نگران ساعات باز و بسته شدن بازار باشند و آزادند در هر ساعتی که براي شان راحت بود معامله انجام دهند. فعالان بازار فارکس بازار مبادلات ارز از فعالان متفاوتی تشکیل شده است که بازیگران بازار فارکس نیز نامیده می شوند و با انگیزه هاي کاملاً مختلفی در بازار به معامله می پردازند. این به آن معنا است که حضور در معاملات بازار فارکس فقط براي اهداف سفته بازي نیست. هر کدام از فعالان نقش خود را در بازار ایفاء می کند که تمامیت و ثبات آن را فراهم می کند. بازیگران اصلی این بازار عبارتند از:

دولت هاي و بانک هاي مرکزي  *
شرکت ها و بانک هاي بازرگانی  *
صندوق هاي تامین سرمایه  *
شرکت هاي کارگزاري  *
سرمایه گذاران  *
معامله گران خرد فارکس  *
سفته بازان  *

امیدوارم در این درس به خوبی فراگرفته باشید که بازار فارکس چیست ، در درس بعدی به معامله گران بازار فارکس می پردازیم. در صورتی که سوالی داشتید ما همیشه از طریق صفحه ارتباط با ما، با شما هستیم.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی