سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک، کارآفرین و مخترع آمریکایی، متولد آفریقای جنوبی است. وی که به عقیده خودش بیشتر از هرچیزی یک مهندس است، به عنوان مدیرعامل تسلا موتورز و اسپیس ‌ایکس، کارخانه سازنده خودروهای الکتریکی و شرکت موشک‌سازی و ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای، شناخته می‌شود.

ایلان ماسک که اکنون در بین صد فرد ثروتمند جهان قرار دارد، بیشتر از اینکه به عنوان یک فرد ثروتمند شناخته شود، به عنوان یک فرد پیشرو در زمینه توسعه تکنولوژی شناخته می‌شود. در تمام طول سال خبرهایی از ایلان ماسک در تمامی خبرگزاری‌های معتبر جهان پوشش داده می‌شود.

او یکی از پرچمداران دنیای تکنولوژی است. ایلان ماسک را نه تنها به خاطر تسلا موتورز و اسپیس ایکس و … بلکه به خاطر افکار چالش برانگیزش می‌شناسند. افکاری که می‌تواند تمامی ابعاد تکنولوژی نسل آینده را دربرگیرد.

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۰ با یکی از هم‌دانشگاهی‌های خود، جاستین ازدواج کرد اما این دو پس از هشت سال و در حالی که صاحب پنج فرزند بودند، از هم جدا شدند. او در سال‌های بعد، دو بار با یک بازیگر آمریکایی ازدواج کرد اما هر دو بار از او جدا شد.

 

دوران کودکی زندگی ایلان ماسک

ایلان ماسک در بیست و هشتم ژوئن سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی و در یک خانواده مهاجر به دنیا آمد. مادرش یک متخصص علوم تغذیه‌ و مدل کانادایی و پدرش نیز یک مهندس الکترونیک بود. وی در ۱۰ سالگی صاحب یک دستگاه کامپیوتر شد و در ۱۲ سالگی اولین بازی کامپیوتری خود را ساخت که توانست آن را به مبلغ ۵۰۰ دلار به مجله PC and Office Technology بفروشد.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


ایلان ماسک در ۱۷ سالگی برای تحصیل به کانادا رفت. بعد از ۲ سال، تحصیل در کانادا را رها کرد و برای تحصیل، به دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا رفت. در زمان دانشجویی او با همکاری یکی از هم‌کلاسی‌هایش که اکنون یکی از کارآفرینان معروف آمریکا است، خانه‌ای ده خوابه را اجاره کرد و یک کلوپ شبانه غیررسمی راه انداخت. به این ترتیب، ایلان ماسک اولین کارآفرینی خود را انجام داد.

زندگی حرفه‌ای ایلان ماسک

ایلان ماسک پس از دریافت دو مدرک لیسانس متفاوت از دانشگاه پنسیلوانیا، تصمیم به اخذ دکترای فیزیک از دانشگاه استنفورد گرفت. بنابراین، به کالیفرنیا مهاجرت کرد. اما مدت زیادی دوام نیاورد و پیش از دریافت مدرک خود، دانشگاه را رها کرد. در آن زمان شرکت‌های اینترنتی نوپا در حال رشد بودند و ایلان جوان نیز به این موج پیوست. شرکت هایی که ایلان ماسک در تاسیس آن‌ها مشارکت داشت به شرح زیر است:

  • Tesla Motors (شرکت خودروسازی تسلا)
  • Solarcity (خدمات در حوزه انرژی خورشیدی)
  • SpaceX (پروژه اینترنت ماهواره ای)
  • Zip2 (شرکت تبلیغات آنلاین)
  • Neuralink (شرکت نورالینک شرکت توسعه ارتباط کامپیوتر با مغز انسان)

PayPal

در اواخر سال ۲۰۰۰ و زمانی که هنوز درگیری‌های ماسک با مدیران PayPal ادامه داشت، ایلان برای تعطیلاتی طولانی به استرالیا رفت. به این ترتیب اعضای هیات‌مدیره PayPal او را جریمه کرده و شخص دیگری را به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی کردند.

 

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش پرایس اکشن از صفر تا صد رایگان

 

اما ایلان ماسک همچنان بزرگ‌ترین سهامدار PayPal بود. در سال ۲۰۰۲ در حالی که ایلان ماسک مالک ۱۱ درصد از سهام PayPal بود، فروشگاه اینترنتی eBay، پی پال را با قیمت ۱/۵ میلیارد دلار خرید و ایلان ماسک، ۱۶۵ میلیون دلار به‌ دست آورد.

 

اسپیس ایکس

ایلان ماسک ۳۱ ساله با پول به‌دست آمده از فروش پی پال، شرکت اسپیس ایکس را تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۸ اسپیس ایکس موفق شد بر اساس قراردادی که با ناسا بست، وظیفه انتقال محموله به ایستگاه فضایی را بر عهده بگیرد. در سال ۲۰۱۲ شرکت اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ (Falcon 9) خود را به عنوان اولین شرکت خصوصی فضایی، با ۱۰۰۰ پوند محموله به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاد.

تسلا

ایلان علاقه زیادی به نجات آینده بشریت داشت. در این مسیر او در سال ۲۰۰۳ در حالی که یک سال از شروع کار شرکت اسپیس ایکس می‌گذشت، ۷۰ میلیون دلار در شرکت تسلا موتورز سرمایه‌گذاری کرد. ماسک نقش فعال و کلیدی در این شرکت داشت و به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت می‌کرد. مبنای فعالیت شرکت تسلا موتورز، طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و مقرون‌به‌صرفه بود.

ایلان ماسک در دوران بحران اقتصادی، ۴۰ میلیون دلار به شرکت تسلا تزریق و این شرکت را از ورشکستگی نجات داد. در همین سال او به عنوان مدیرعامل تسلا معرفی شد. در سال ۲۰۰۸ تسلا اولین خودروی خود به نام رودستر (Roadster) را معرفی کرد. یک خودروی تمام برقی اسپورت که در ۳/۷ ثانیه سرعت آن از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و با یک بار شارژ، مسافت ۳۹۳ کیلومتر را طی می‌کرد.

ایلان ماسک در اوایل سال ۲۰۱۸ خودروی رودستر را همراه با موشک فالکون به طور موفقیت‌آمیز به فضا پرتاب کرد. لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت تسلا موتورز بدست آمده است. اما صنعت خودروسازی و هوافضا نتوانست بلندپروازی‌های ماسک را ارضاء کند. به همین منظور، ماسک در سال ۲۰۱۶ دو شرکت جدید را به نام‌های نورالینک و بورینگ راه‌اندازی کرد.

نورالینک

نورالینک یک شرکت نوروتکنولوژی (تکنولوژی دستگاه عصبی) است و هدفش ایجاد رابطه میان مغز انسان و ماشین است. با تحقق این هدف، ما می‌توانیم مستقیما و بدون نیاز به صفحه نمایش یا هر چیز دیگری، اطلاعات کامپیوتری را در مغزمان دریافت کنیم. البته این طراح‌ هنوز فاصله زیادی با واقعیت داشته و شاید هم هیچ وقت محقق نشود.

بورینگ

اما شرکت بورینگ که معنای آن خسته‌کننده یا حوصله‌سربر است، در زمینه‌ای کاملاً متفاوت فعالیت می‌کند. هدف اصلی این شرکت، خلق یک راهکار جدید برای کاهش ترافیک و ازدحام است. بورینگ که در سال ۲۰۱۶ در کالیفرنیا راه‌اندازی شد، قصد دارد با احداث تونل‌های زیرزمینی، یکی از مشکلات اصلی کالیفرنیا و عمده کلان‌شهرها، یعنی ترافیک سنگین را رفع کند.

تحصیلات ایلان ماسک

همان‌طور که در زندگی‌نامه ایلان ماسک بیان کردیم، وی پس از رها کردن تحصیلات خود در کانادا، به آمریکا رفت و در دانشگاه پنسیلوانیا به تحصیل در مقطع کارشناسی در دو رشته فیزیک و اقتصاد پرداخت.

وی پس از دریافت مدرک لیسانس در این دو رشته، زمانی که فقط ۲۴ سال داشت به کالیفرنیا مهاجرت کرد و مشغول به تحصیل در دانشگاه استنفورد در مقطع دکتری شد. لازم به ذکر است که ایلان ماسک پیش از دریافت مدرک دکترای خود، دانشگاه را ترک کرده و زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

 این مطلب را هم بخوانید: آموزش ارز دیجیتال از صفر تا صد رایگان

 

دارایی ایلان ماسک چقدر است؟

در سال ۲۰۲۱ بعد از سقوط بیل گیتس به رتبه پنجمین ثروتمند جهان، سرمایه ایلان ماسک نزدیک به ۱۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد که با افزایش سریع ارزش بازار شرکت تسلا و عبور آن از یک میلیارد دلار، ثروت ایلان ماسک به عنوان سهامدار اصلی تسلا افزایش یافت. وال استریت ژورنال در اکتبر سال ۲۰۲۱ ثروت ایلان ماسک را ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زد.

شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم

ایلان ماسک در روز دوشنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ معادل با ۲۲ آذر ۱۴۰۰، از سوی مجله آمریکایی تایم به‌ عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی که مجله فوربس آن را ۲۶۵/۴ میلیارد دلار تخمین زده، جایگزین جو بایدن و کامِالا هَریس که سال گذشته این عنوان را کسب کردند، شد.

در این مراسم، آقای ماسک با اشتیاق درباره برنامه‌های خود برای سفر به مریخ سخن گفت. وی در حوزه فضا به تایم گفت: «هدف کلی این است که اجازه دهیم حیات در چندین سیاره توسعه یابد و بشریت را به یک تمدن فضایی تبدیل کنیم.»

وی افزود: «هدف بزرگ بعدی، ساخت یک شهر خودمختار در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمینی است، شبیه کشتی نوح آینده.»

ایلان ماسک در گفتگویی به تایم گفت : «هدف ما این است که تسلا در صنعت خودروسازی الگو باشد، با این امید که سایر تولیدکنندگان نیز خودروهای الکتریکی تولید کنند.»

رئیس مجله تایم در مطلبی نوشت : «شخصیت سال، نشانگر تأثیرگذاری است. تعداد کمی از مردم به اندازه آقای ماسک بر زندگی روی زمین و به‌طور بالقوه، بر زندگی خارج از زمین تأثیر دارند».

لازم به ذکر است که مجله تایم از سال ۱۹۲۷ عنوان «شخصیت سال» را انتخاب می‌کند.

نظر ایلان ماسک درباره ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک به تکنولوژی بلاک‌چین و به طور خاص، قدرت ارزهای دیجیتال اعتقاد دارد و معتقد است که پول فیات سهم ناچیزی در آینده اقتصاد جهان خواهدداشت. او در مقاطعی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده و درباره دوج کوین و سایر ارزها هم اظهارنظرهای فراوان دارد.

اما نباید فراموش کنیم که ایلان ماسک با توجه به قدرت اقتصادی شرکت‌هایش، توانایی نوسان‌گیری بالایی دارد و تحلیل‌هایی آلوده به منفعت‌طلبی ارائه می‌کند. به عنوان مثال، زمانی تسلا پس از خرید بیت کوین اعلام کرد خودروهایش را با بیت کوین می‌فروشد و پس از گران شدن بیت کوین، این سیاست را متوقف کرد.

جمع‌بندی

ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی و کانادایی با بهره‌ جستن از نبوغ خود و راه‌اندازی پروژه‌های عظیمی چون تسلا، اسپیس ایکس، Zip2، X.com، PayPal، نورالینک، بورینگ و بسیاری پروژه‌های دیگر، به عنوان تأثیرگذارترین فرد سال ۲۰۲۱ نشریه تایم انتخاب شد.

ایلان ماسک در مصاحبه با مجله تایم، ساخت یک شهر خودمختار در مریخ و بردن حیوانات و موجودات زمینی به آن شهر، شبیه کشتی نوح آینده را به عنوان هدف بزرگ بعدی خود معرفی کرده‌است.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

چهارده + 13 =

طراحی ربات سفارشی