سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

انواع گزارشات شرکت ها

انواع گزارشات شرکت ها

تحلیل بنیادی و برآورد سود اوری شرکت ها

استفاده از گزارشات ماهانه شرکت ها در تحلیل بنیادی یکی از مهم ترین موضوعات در بررسی عملکرد مالی شرکت ها و سنجش عملکرد آنها برای بدست آوردن سود آینده می باشد. سرمایه گذاران در بازار سرمایه برای تحلیل بنیادی از اطلاعات موجود در صورت‌های مالی شرکت‌ها استفاده می‌کنند که تغییر هر یک از آیتم ها می تواند سودآوری شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. این گزارش ها شامل گزارش‌های ماهانه و گزارش‌های میان دوره‌ای می باشد. شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار، موظفند گزارش عملکرد خود را که شامل مقدار تولید، مقدار فروش و نرخ فروش می‌باشد؛ به صورت ماهانه منتشر کنند و سرمایه‌گذار با استفاده از این گزارش‌ها بررسی می‌کند که آیا شرکت دارای روند عملیاتی مناسبی است یا خیر. در این مقاله اموزشی قصد داریم در خصوص استفاده از گزارشلات ماهانه در تحلیل بنیادی شرکت ها صحبت کنیم. به عنوان مثال شکل زیر عملکرد شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان را در نماد غشهداب در ماه اردیبهشت نشان می‌دهد .


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


انواع گزارشات شرکت ها

انواع گزارشات شرکت ها

 

همانطور که در شکل مشاهده می‌شود در ماه اردیبهشت مقدار تولید گروه سس ۷۷۷ تن بوده است که ۷۶۴ تن آن را با میانگین نرخ ۵۴،۴۵۶،۸۰۶ ریال جمعا به مبلغ ۴۱،۶۰۵ میلیون ریال فروخته است و برای سایر محصولات نیز مقدار تولید و فروش آن در شکل آمده است. مبلغ فروش این شرکت در ماه اردیبهشت مجموعا ۱۲۱،۵۸۶ میلیون ریال ( معادل ۱۲ میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ششصد هزار تومان ) بوده است. از طرفی در بخش دیگر جدول مقدار تولید، مقدار فروش و مبلغ فروش شرکت از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه نیز ذکر شده است. گزارشات ماهانه تا حد زیادی نشان دهنده چشم انداز شرکت در ماه‌های آینده خواهد بود و از طریق این گزارش‌ها می‌توان دریافت که آیا وضعیت عملیاتی شرکت رو به بهبود است یا خیر.

 

استفاده از گزارشات ماهانه شرکت ها در تحلیل بنیادی

یکی از کارکردهای گزارش‌های ماهانه در تحلیل بنیادی، مقایسه عملکرد شرکت نسبت به ماه‌های گذشته می‌باشد. فرض کنید شرکتی در گزارش ماه اردیبهشت فروش ۳ میلیارد تومانی و در ماه خرداد فروش ۳٫۵ میلیارد تومانی و در ماه تیر نیز فروش ۴ میلیارد تومانی داشته است؛ این نشان می‌دهد که فروش شرکت با یک نرخ رشد تقریبی ۱۵ درصدی در حال افزایش است که ادامه این روند می‌تواند اتفاق مثبتی برای سودآوری شرکت در پایان سال مالی باشد. با استفاده از گزارشات ماهانه می‌توان عملکرد فعلی شرکت را با عملکرد مدت مشابه سال قبل آن مقایسه کرد. به عنوان مثال فرض کنید که مقدار فروش ماهانه تیر و مرداد ۹۷ برای شرکتی ۲۳ میلیارد تومان می‌باشد. حال برای بررسی عملکرد شرکت بهتر است مقدار فروش آن را نسبت به فروش ماهانه تیر و مرداد ۹۶ مقایسه کرد.

حال اگر فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر باشد ( حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد به بالا ) نشان می‌دهد که عملیات شرکت رو به بهبود است و انتظار افزایش سودآوری آن دور از ذهن نمی‌باشد. البته برای اطمینان بیشتر باید مقدار فروش ماه‌های آتی را نیز مد نظر قرار داد که دارای آهنگ رشد مناسبی نسبت به مدت مشابه دوره‌های قبل باشد. همین تغییرات در گزارشات شرکت‌ها، قیمت سهم در بازار را دستخوش تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به تغییرات فروش شرکت‌ها واکنش نشان می‌دهند.

از دیگر کارکردهای گزارش‌های ماهانه شرکت ها در تحلیل بنیادی می‌توان به تغییرات نرخ فروش شرکت‌ها اشاره کرد. شرکت‌ها به همراه گزارش‌های ماهانه ملزم به ارائه نرخ فروش خود می‌باشند و سرمایه‌گذران قادرند با استفاده از تغییرات نرخ فروش ( افزایش و یا کاهش نرخ فروش ) در خصوص مبلغ فروش آینده شرکت تصمیم‌گیری کنند. به عنوان مثال شکل زیرعملکرد شرکت کشت و دام قیام اصفهان با نماد زقیام در سه ماه اول سال نشان می‌دهد.

 

انواع گزارشات شرکت ها

انواع گزارشات شرکت ها

 

همانطور که در شکل نشان داده شده است نرخ فروش هر تن شیر در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۱۳۹۷ یعنی ماه خرداد ۱۴،۰۶۵،۳۹۱ریال ( تقریبا یک میلیون و چهارصد و شش هزار تومان به ازای هر تن و ۱۴۰۶ تومان به ازای هر کیلوگرم ) می‌باشد در حالی که میانگین نرخ فروش در دو ماه ابتدایی سال ( از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۱/۰۲/۱۳۹۷ ) مبلغ ۱۳،۸۸۲،۹۷۲ریال ( تقریبا سیزده میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار ریال به ازای هر تن و ۱۳۸۸ تومان به ازای هر کیلو گرم ) می‌باشد و این نشان می‌دهد که نرخ فروش شیر در خرداد ماه رشد حدود ۱٫۳ درصدی داشته است.

حال فرض کنید با استفاده از گزارش ۳ ماه ابتدای سال قصد داشته باشیم مبلغ فروش شرکت را تا انتهای سال بدست آوریم. اگر فرض کنیم نرخ فروش محصول اصلی شرکت ( شیر ) برای ۹ ماه پایان سال به ازای هر کیلوگرم ۱۴۰۶ تومان باشد و میانگین مقدار فروش شیر به ازای هر ماه ۶۰۰۰ تن باشد، مبلغ فروش شرکت در ۹ ماه پایان سال ۹۷ ، چیزی حدود ۷۵ میلیارد تومان خواهد بود که اگر آن را با ۳ ماه ابتدای سال ( ۲۶ میلیارد تومان ) جمع کنیم کل فروش شرکت در سال ۹۷ حدود ۱۰۱ میلیارد تومان خواهد بود.

پیش بینی فروش کل سال = پیش بینی فروش ۹ ماه پایانی سال + فروش ۳ ماه ابتدای سال

از طرفی با ارائه گزارش‌ در ماه‌های آینده و بدست آمدن مقادیر واقعی‌تری از مقدار فروش شرکت و نرخ هر کیلو شیر، به روش ذکر شده می‌توان مبلغ فروش شرکت را پش بینی کرد. حال برای بسیاری از شرکت‌هایی که دارای فرآیند تولید و فروش مشابهی می‌باشند می‌توان مقدار و نرخ فروش را به روش ذکر شده پیش بینی کرد اما برای شرکت‌هایی که نرخ فروششان وابسته به نرخ‌های جهانی و از طرفی تغییرات قیمت دلار می‌باشد؛ پیش بینی فروش به روش‌های دیگری انجام می‌گیرد که در این مبحث نمی گنجد. با گذشت زمان و بررسی هر چه بیشتر صورت های مالی قادر خواهید بود که درک بهتری از گزارش های ماهانه شرکت ها داشته باشید و تحلیل بنیادی بهتری از شرکت ها داشته باشید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

چهار × 3 =

طراحی ربات سفارشی