سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

انواع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال

انواع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال

رمزارزها درواقع پول‌ دیجیتالی هستند که به ما اجازه می‌دهند درست مانند پول‌های مرسوم مثل دلار و ریال به خریدوفروش بپردازیم یا برای کسب سود آن‌ها را با یکدیگر مبادله کنیم. همان‌طور که در دنیای واقعی شاهد کلاهبرداری و دزدی پول‌های مرسوم هستیم، این دزدی‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال هم وجود دارند.

حتی از آنجایی که چنین ارزهایی به‌طور کامل ماهیت دیجیتالی دارند، تنوع کلاهبرداری‌هایی که با استفاده از آن‌ها صورت می‌گیرد هم بیشتر است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که تجربه‌ چندانی در این حوزه ندارید، ولی از آن‌طرف هم نمی‌خواهید از این بازار پرسود عقب بمانید، حتما در ادامه‌ مقاله با ما همراه باشید تا پرتکرارترین کلاهبرداری‌های بازار ارز دیجیتال را با هم مرور کنیم.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


در پایان به این نکته ایمان خواهید آورد که اگر با یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز مواجه شدید که به نظر خودتان هم زیادی خوب به نظر می‌آید، احتمال کلاه‌برداری بودن آن بسیار زیاد است.

کلاه‌برداری‌‌های هرمی و طرح پانزی

«طرح پانزی» (Ponzi Scheme) به روشی از کلاه‌برداری گفته می‌شود که در آن یک شرکت قول سود‌های نامتعارف به کسانی می‌دهد که سرمایه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار بدهند. چنین شرکتی برای جذب کاربران به‌سمت خود، از روش‌های هرمی استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب که از سرمایه‌گذاران خود می‌خواهد چند نفر از دوستان و آشنایان خود را نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در این شرکت کنند تا به ازای هر کدام سود بیشتری نصیب‌شان شود.

ترفندی که باعث می‌شود افراد زیادی فریب چنین طرحی را بخورند این است که این شرکت، از سرمایه‌ افراد جدیدی که عضو شده‌اند، سود افرادی را که قبل‌تر عضو شده بودند، پرداخت می‌کند. البته در بسیاری از موارد این پرداخت‌ها به‌صورت عملی صورت نمی‌گیرد و سرمایه‌گذار فقط می‌تواند میزان دارایی‌هایش را در پنل کاربری خود ببیند. در واقعیت، این دارایی‌ها تنها عددهایی هستند که بدون هیچ پشتوانه‌ مالی نمایش داده می‌شوند.

بدین ترتیب، افرادی که پیشنهاد عضویت در چنین طرح‌هایی را دریافت می‌کنند، فریب دریافت سود کاربران فعلی را خورده و تصور می‌کنند که فعالیت این شرکت قانونی بوده و تمامی سودها هم واقعی هستند؛ اما بعد از مدتی که گردانندگان چنین سایت‌هایی پول کافی جمع می‌کنند و دیگر کاربران فعلی‌شان هم نمی‌توانند زیرمجموعه‌ جدیدی به سیستم اضافه کنند، متواری شده و تمام سرمایه‌ افراد از همه‌جا بی‌خبر را به غارت می‌برند.

البته نباید از این نکته غافل شد که چنین طرح‌هایی تنها در حوزه‌ ارزهای دیجیتال وجود ندارند و چندین و چند بار در زمینه‌های دیگر نیز شاهد چنین کلاهبرداری‌هایی بوده‌ایم.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

سه × 5 =

طراحی ربات سفارشی