سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

انواع سفارشات در بازار مالی فارکس و توضیحات آن

انواع سفارشات در بازار مالی فارکس و توضیحات آن

انواع سفارشات در بازار فارکس

این مطلب در ادامه مباحث آموزش رایگان فارکس موارد زیر را پوشش میدهد.

  1. یک سرمایه گذار برای تجارت در بازار، چه سفارشاتی را میتواند ارائه دهد
  2. سفارشات به قیمت بازار
  3. سفارشات محدود
  4. سفارشات توقف

انواع سفارشات در بازار فارکس کدام است؟

بگذارید یک سرمایه گذار را تصور کنیم که قصد دارد معاملات جفت ارز را آغاز کند، که هنوز در یک شرکت کارگزاری خاص حساب باز نکرده است. اولاً باید فکرش را بکند که به چه نوع خدمات واسطه ای مالی احتیاج دارد، زیرا معمولاً انتخاب، شامل افتتاح حساب در یک شرکت کارگزاری خدمات کامل یا در “شرکت کارگزاری تنزیل” است. برخی از سرمایه گذاران ممکن است تصمیم بگیرند که به خدمات ارائه شده توسط هر دو شرکت کارگزاری نیاز دارند.

اگر سرمایه گذار، مشاوره یا تجزیه و تحلیل گسترده ای را دنبال کند، احتمالاً از شرکت کارگزاری با ارائه خدمات کامل درخواست کمک میکند. اگر سرمایه گذار تصمیمی برای خرید ابزار مالی مشخصی اتخاذ کرده باشد، احتمالاً از خرید و فروش خدمات از یک شرکت کارگزاری، متخصص در این زمینه استفاده میکند. نکته ای که هر سرمایه گذار باید در ذهن داشته باشد این است که شرکت های کارگزاری با خدمات کامل، قیمت بالاتری را برای خدمات واسطه خود ذکر میکنند.

روش افتتاح حساب معمولاً به شرح زیر است. شرکت کارگزاری نیاز به پر کردن فرم مشخصی مانند فرم مربوط به افتتاح حساب بانکی دارد. فرم باید پر شود و همراه با چک به کارگزاری ارسال شود. این فرم توسط مدیریت شرکت پردازش میشود و پس از چند هفته با جزئیات حساب، از جمله شماره حساب، برای سرمایه گذار ارسال میشود. با انجام این کار، سرمایه گذار اکنون میتواند با یک متخصص از شرکت کارگزاری تماس گرفته و سفارشات خرید را ارسال کند.

تا آنجا که به انواع سفارشات مربوط میشود، معمولاً چند سفارش وجود دارد که از آنها بیشتر استفاده میکنند – سفارشات به قیمت بازار، سفارشات محدود و سفارشات توقف.

سفارش به قیمت بازار در بازار مالی فارکس

اولین و احتمالاً محبوب ترین سفارش، سفارش به قیمت بازار است. اگر سرمایه گذار یک سفارش به قیمت بازار ارائه دهد، بدان معناست که او از کارگزار خود خواسته است تا لحظه ای جفت ارز را با بهترین قیمت ممکن خریداری یا بفروشد. سفارشات بازار همیشه اجرا میشود. آنچه در مورد آنها مشخص است، این است که این سفارشات احتمالا به قیمتی که سرمایه گذار ترجیح میدهد یا انتظار دارد اجرا نمیشود.

اجازه دهید مثالی بزنیم. یک سرمایه گذار قصد دارد مقدار مشخصی از واحد جفت یورو / دلار آمریکا را خریداری کند. او به سادگی با شرکت کارگزاری تماس میگیرد و کارشناس تلفنی اعلام میکند که در حال حاضر یورو / دلار آمریکا با ارزش پیشنهادی ۱٫۳۴۷۱ و ارزش تقاضای ۱٫۳۴۷۴ معامله میشود. سرمایه گذار سفارش خرید ۱۰۰۰ واحد از این جفت را به کارگزار ارائه میدهد. کمی بعد کارگزار تماس میگیرد و به سرمایه گذار اطلاع میدهد که او ۱۰۰۰ واحد به ارزش ۱٫۳۴۷۷ خریداری کرده است. به نظر میرسد که ارزش جفتها در فاصله زمانی بین ارسال و اجرای سفارش بازار افزایش مییابد. البته، اگر سرمایه گذاران در آن لحظه بیش از خریداران بودند، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که سفارش میتوانست با مقدار کمتری، مثلا ۱٫۳۴۷۰، اجرا شود.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


سفارش محدود یا سفارش لیمیت در فارکس

سفارش محدود نوع دیگری است که اغلب مورد استفاده قرار میگیرد. در صورت ارسال، این به این معنی است که کارگزار مقدار مشخصی از واحدهای یک جفت ارزی معین را با ارزش مشخص شده، یا بهتر خریداری یا میفروشد. اگر این مقدار در محدوده قیمت فعلی بازار نباشد، معمولاً “دور از بازار” در نظر گرفته میشود و در به اصطلاح دفتر سفارشات، زیر سایر سفارشات فعال ثبت میشود. این بدان معنی است که سایر سرمایه گذاران سفارشات محدود خود را زودتر ارسال کرده اند و کلیه سفارش های ثبت شده در این جایگزینی فعلی پر میشوند.

این یک وضعیت نادر نیست، بنابراین هر سرمایه گذار باید توجه داشته باشد که در واقع، هیچ تضمینی برای اجرای سفارشات محدود وجود ندارد. قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از بازار سفارش محدود، هر سرمایه گذار باید از مزایا و معایب اجرای سفارش “تضمینی” که میتواند متفاوت از حد انتظار باشد و همچنین پرداخت قیمت ترجیحی، و اینکه نمیداند آیا سفارش هرگز کامل خواهد شد یا خیر، آگاه باشد.

سفارش توقف (stop order)

این یک سفارش مشروط در بازار است، که در صورت انجام معامله با سرمایه گذار با قیمت از پیش تعریف شده توسط وی، فعال میشود.

سفارش توقف برای خرید، به سفارش با قیمت بازار خرید تبدیل میشود، درصورتی که سایر سرمایه گذاران معامله را با قیمت توقف از پیش تعریف شده یا بالاتر انجام دهند. سفارش توقف برای فروش، به سفارش در قیمت بازار تبدیل میشود، در صورتی که سایر سرمایه گذاران معامله را با قیمت توقف از پیش تعریف شده یا پایین تر معامله کنند.

در کنار سه نوع سفارش ذکر شده ی فوق، سفارشات توقف محدود نیز وجود دارد. سفارش توقف خرید به این معنی است که در همان لحظه ای که تجارت به قیمت از پیش تعیین شده میرسد، سفارش به یک سفارش محدود برای خرید تبدیل میشود. به طور مشابه، سفارش محدودیت فروش به این معناست که در همان لحظه معامله به قیمت از پیش تعیین شده، سفارش به یک سفارش فروش محدود تبدیل میشود.

پایان سفارشات با ارسال درخواست لغو

سرانجام، سرمایه گذاران میتوانند دستورات به اصطلاح “پر کردن یا اتمام” را ارسال کنند. آنها معمولاً برای معاملات قراردادهای فیوچر و آپشن استفاده میشوند، اما در معاملات سهام نیز معتبر هستند. این سفارشات از نظر زمانی محدود هستند. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذار دستور ۲۵ دقیقه ای “پر کردن یا لغو” را ارسال کند، این بدان معنی است که سفارش لغو میشود، مگر اینکه در ۲۵ دقیقه بعدی اجرا شود.

ممکن است مفید باشد اگر ذکر کنیم که از طرف دیگر، معامله سهام نیز دو نوع سفارش دیگر را می شناسند که با دوره زمانی آنها، که دو نوع سفارش: سفارش روز و سفارش به اصطلاح “خوب تا زمان لغو” هستند، تعریف میشوند.

سفارش روز فقط در روز ارسالی معتبر است. سفارشات “خوب تا زمان لغو” اما بیشتر مشخص هستند. تا زمانی که سفارش دوم توسط سرمایه گذار انجام شود، کارگزار سفارش ارسالی را پر میکند ، زیرا در هر زمان قابل اجرا است. سفارشات “خوب تا زمان لغو” باید در طول سال دو بار ، دقیق تر – هر شش ماه – تأیید شوند. در مقررات بورس اوراق بهادار آمده است که این باید آخرین روزهای کاری در آوریل و اکتبر باشد.

بعدا، ما کمی بیشتر در مورد ابزارهای مشتق مختلف صحبت خواهیم کرد، که با کمک آنها میتوان جفت ارز را معامله کرد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی