سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

امواج الیوت و آموزش اصول آن

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال

در دنیای بازارهای مالی متدها، روش ها و استراتژیهای مختلفی وجود دارد که هر شخص بنابر ترجیحات خود از یکی از آن ها استفاده می کند. اما موردی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، کاربرد هر متد و استراتژی است. برای مثال از روش پرایس اکشن فقط می توان برای معامله گری استفاده کرد و شاید برای تحلیل یک بازار و انتشار یک مقاله تحلیلی در روزنامه یا سایت زیاد مناسب نباشد. از آن طرف دسته دیگری از روش ها وجود دارند که فقط برای تحلیل کردن و انتشار خبر و مقاله مناسب هستند و به هیچ وجه امکان امکان معامله گری حرفه ای و مستمر توسط آن ها وجود ندارد. معروف ترین روش تحلیل تکنیکال که ابدا به درد معامله کردن در هیچ بازاری نمی خورد، روش امواج الیوت است. در این مقاله می خواهیم به آموزش اصول امواج الیوت بپردازیم. اگر شما هم از افرادی هستید که هنوز مطمئن نیستید از این روش چطور می شود استفاده کرد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


تاریخچه امواج الیوت

در سال ۱۹۳۸ کتاب اصول موج به عنوان اولین مرجع برای مبحثی که امروزه به نام نظریه موج الیوت شناخته می شود منتشر شد. این کتاب به وسیله چارلز کولینز و براساس فعالیت هایی که موسس اصول موج یعنی رالف نلسون الیوت انجام داده بود نوشته شد.

نظریه الیوت بسیار متاثر از نظریه داو است که با نظریه اصول موج اشتراکات بسیاری دارد. در سال ۱۹۳۴ الیوت در نامه ای به کولینز نوشت که مشترک سرویس تحلیلی بازار سرمایه رابرت ریا شده است و کتاب او درباره نظریه داو را دریافت کرده است. الیوت در ادامه تلاش هایش سعی در اثبات این عقیده داشت که “اصول موج برای کامل کردن نظریه داو بسیار ضروری است”.

الیوت در سال ۱۹۶۴ دو سال پیش از مرگش تلاشها و کارهای خود را درباره اصول موج در کتابی به نام “راز هستی” منتشر کرد. شاید اگر همیلتون بولتون در سال ۱۹۵۳ تصمیم به چاپ “نظریه تکمیلی موج الیوت” (که به مدت ۱۴ سال بر روی آن فعالیت کرده بود) برای تحلیل گران بانک نمی گرفت، نظریات الیوت از بین می رفت. فروست و رابرت پرچتر در سال ۱۹۷۸ با همکاری هم کتابی به نام نظریه موج های الیوت را منتشر کرد. پرچتر سپس در سال ۱۹۸۰ با چاپ کتاب تلاش های بزرگ الیوت یک گام فراتر نهاد و از نوشته های اصلی آقای الیوت یک اثر ماندگار به جای گذاشت.

اصول اولیه امواج الیوت

سه جنبه مهم در نظریه موج وجود دارد. الگو، نسبت و زمان. الگو در نظریه موج به الگوهای موج و اشکال آن اشاره دارد که مهم ترین جز این نظر است. تحلیل نسبت ها برای تعیین کردن نقاط تصحیح و قیمت های هدف از طریق اندازه گیری ارتباط بین موج های مختلف کاربرد دارد. و سرانجام روابط زمان برای تایید کردن الگوهای موجی و نسبت ها به کار می رود ولی از نظر بعضی از تحلیل گران، نظریه الیوت زمان از اهمیت و اعتبار کمی برای پیش بینی بازار برخوردار است.

نظریه موجهای الیوتی اصولا برای میانگین های بزرگ بازار سرمایه به کار می رود. مخصوصا برای میانگین صنایع داو جونز. ابتدایی ترین تعریف این نظریه است که بازار سرمایه بر اساس یک آهنگ یا ریتم مکرر شامل پنج موج افزایشی حرکت می کند که در ادامه با سه موج کاهشی همراه می شود. (شکل زیر را مشاهده بفرمایید.)

چرخه کامل با شمارش تمام موج ها به دست می آید که شامل هشت موج یعنی پنج موج افزایشی و سه موج کاهشی می باشد. در قسمت موج های افزایشی، با شماره های ۱ تا ۵ مشخص می کنیم و موجهای کاهشی را با حروف a، b و c مشخص می کنیم.

امواج الیوت حالت دوره ای (سیکلی) دارند

با وجود فرم ثابت امواج الیوت، درجات مختلفی از اهمیت آن وجود دارد. روندها درجات بسیار مختلفی دارند. الیوت روند را به ۹ درجه مختلف از لحاظ اهمیت یا بزرگی طبقه بندی کرده است، که از دوره های عظیم ۲۰۰ ساله تا دوره های چند ساعتی را شامل می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که هشت موج مقدماتی به اینکه در کدام درجه از روند قرار دارند ارتباطی ندارند.

هر موج به موج هایی با درجات کوچکتر تقسیم می شود که آن ها هم می توانند به موج های با درجات کوچکتر تقسیم شوند. در این حالت هر موج قسمتی از موج بزرگتر و با درجه بیشتر است.بزرگترین موجهای الیوتی یعنی ۱ و ۲، به هشت موج تقسیم می شوند و هر کدام از آن ها نیز به موج های کوچکتری تقسیم شده که تعداد آن ها به ۳۴ می رسد!

انتخاب شماره های ۱،۲،۳،۵،۸،۱۳،۲۱،۳۴،۵۵،۸۹ و ۱۴۴ بر حسب اتفاق نبوده است، بلکه این اعداد قسمتی از سری اعداد فیبوناتچی هستند که پایه و اساس ریاضیات نظریه امواج الیوتی را تشکیل می دهند.

امواج الیوتی نظریه ای بسیار پیچیده و گسترده است که هر تحلیل گر و دانشمندی می تواند بنابر سطح سواد و تجربه خود، آن را استفاده کند. برای مثال می توان با استفاده از ترفندهای مختلف، قیمت را در انتهای موج ۳ پیش بینی کرد و به عنوان حد سود در معاملات خود قرار داد. یا ابتدای موج a را که آغازگر یک حرکت اصلاحی است، پیش بینی کرد و از ورود به معامله در اصلاح خودداری کرد.

سعی داریم شما را در مقالات بعدی با این ترفندها و روشهای مدرن آشنا کنیم.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی