سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

الگوی مرد دار آویز (Hanging Man Pattern)

الگوی مرد دار آویز (Hanging Man Pattern)

تعریف الگوی مرد دارآویز

مرد دار آویز یک الگوی برگشتی است که وقتی پس از رشد نمودار مشاهده شود، نشان‌دهنده اتمام روند صعودی است. این الگو سایه پایینی دراز و بدنه کوچکی دارد. الگوی مرد دار آویز، شمع‌هایی با سایه بلند و بدنه اصلی کوچک را نمایش می‌دهد. بدنه‌های اصلی نزدیک به بالاترین قیمت روزانه هستند. اگر این الگوی شمعی در یک روند صعودی رخ دهند، ظهور آنها می‌تواند اخطاری برای اتمام آن روند باشد. برای کسب اطلاعات کامل پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.


الگوی مرد دارآویز وقتی شکل می‌گیرد که تعداد و قدرت فروشندگان نسبت به خریداران شروع به افزایش می‌کند. فروشنده‌ها پس از شروع جلسه معاملاتی با رفتار خود منجر به ریزش قیمت می‌شوند، اما در طی جلسه، خریداران قیمت را به نواحی شروع جلسه باز می‌گردانند. شکل گرفتن این الگو در طی یک روند صعودی، نشان از به اتمام رسیدن قدرت خریداران برای تداوم روند صعودی است. در صورتی که شمع در محدوده‌های مقاوتی ایجاد شده باشد، الگوی ایجاد شده، الگوی مرددارآویز بوده و هشدار از بازگشت روند و نزولی شدن آن می‌دهد.

شروط تأیید الگوی مرد دارآویز

شرط تأیید ۱ : بدنه شمع در بالاترین قسمت بوده و سایه بالایی وجود نداشته باشد، یا در صورت وجود، بسیار کوچک باشد.

شرط تأیید ۲ : طول سایه پایینی باید دست کم دو برابر طول بدنه اصلی باشد.

بررسی میزان قدرت الگوی مرد دارآویز

هر اندازه که طول سایه پایینی بیشتر باشد، قدرت الگو بیشتر است.
رنگ الگو می‌تواند توخالی (سفید) و توپر (سیاه) باشد، اما بدنه توپر به دلیل ریزشی بودن، قدرت بیشتر الگو را نشان می‌دهد.
هر اندازه که شکاف بین چکش و شمع قبلی بیشتر باشد، قدرت الگو نیز بیشتر می‌شود.
اگر الگوی مرد دارآویز در محدوده مقاومت قیمتی شکل بگیرد، قدرت زیادی خواهد داشت.

الگوی مرد دارآویز در واقع همان الگوی چکش است که در بالای روند صعودی شکل می‌گیرد. با مشاهده عوامل تأیید و بالا بودن قدرت الگو، شما می‌توانید به بازگشت روند صعودی و ریزشی شدن نمودار بیشتر اعتماد کنید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

16 − یک =

طراحی ربات سفارشی