سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

الگوی ستاره صبح‌گاهی (Morning Star)

الگوی ستاره صبح‌گاهی (Morning Star)

ستاره‌ها الگوهای کفی و یا سقفی هستند که در انتهای روندها مشاهده شده و می‌توانند نشان‌دهنده تغییر جهت روند قیمتی در تحلیل تکنیکال باشند. الگوی ستاره می‌تواند در شناسایی سطوح مهم مقاومت و حمایت قیمتی مؤثر واقع شود. به طور کلی، شکل‌گیری الگوی ستاره، حاکی از دودل بودن معامله‌گران است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.


الگوی ستاره صبح‌گاهی یک الگوی سه شمعی کف برگشتی است که در پایان روند نزولی رخ می‌دهد. شمع اول با بدنه بزرگ توپر، پس از آن یک شمع کوچک با بدنه کوتاه و سپس، یک شمع توخالی که به سرعت به اندازه طول شمع اول برمی‌گردد.

روانشناسی الگوی ستاره صبح‌گاهی

همانند آنچه درباره الگوی ستاره عصر‌گاهی بیان شد، عکس همان اتفاقات در پایین روند نزولی رخ می‌دهد. تعداد زیادی از خریداران در روز سوم با قدرت زیاد، قیمت را به بالا می‌برند. در روز معاملات شمع اول و در ادامه روندنزولی، فروشندگان با عرضه خود قیمت را پایین برده و یک شمع نزولی پرقدرت را تشکیل می‌دهند.

در روز دوم معاملات، اولین و آخرین قیمت معاملاتی روز نزدیک به هم است که این امر بیانگر بی‌تصمیمی و یا دودل بودن فروشندگان و خریداران است. در روز سوم معاملات، خریداران با قدرت زیادی وارد معامله شده و قیمت را به شدت بالا می‌برند. با مشاهده این سه شمع پشت سر هم، می‌توان نسبت به انتقال قدرت از دستان فروشندگان به دستان خریداران اطمینان حاصل نمود.

شروط تأیید الگوی ستاره صبحگاهی

شرط تأیید ۱ : شمع اول در ستاره صبح‌گاهی توپر باشد.

شرط تأیید ۲ : بدنه شمع دوم کوچک باشد.

شرط تأیید ۳ : شمع سوم نیمه بدنه شمع اول را رد کرده باشد.

 این مطلب را حتماً بخوانید: آموزش بورس رایگان از صفر تا صد

بررسی میزان قدرت الگوی ستاره صبح‌گاهی

وجود شکاف بین بدنه‌ شمع دوم و بدنه شمع اول، نشان‌دهنده قدرت بیشتر الگوی ستاره صبح‌گاهی است.
بیشتر بودن حجم معاملات در شمع سوم نسبت به شمع اول، نشان‌دهنده قدرت بیشتر الگوی ستاره صبح‌گاهی است.
هر چه طول بدنه شمع سوم بیشتر باشد و هر چه بیشتر بدنه شمع اول را بپوشاند، قدرت الگوی ستاره صبح‌گاهی بیشتر است.
اگر الگوی ستاره صبح‌گاهی در محدوده حمایت قیمتی شکل بگیرد، قدرت الگو بیشتر است.

با مشاهده عوامل تأیید و بالا بودن قدرت الگوی ستاره صبح‌گاهی، می‌توان به بازگشت روند نمودار اعتماد بیشتری کرد. ستاره صبح‌گاهی درست پیش از روشن شدن هوا ظاهر می‌شود و در واقع، نویدبخش فرا رسیدن صبح و طلوع خورشید است.

نمونه‌ای از الگوی ستاره صبح‌گاهی

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

1 + 17 =

طراحی ربات سفارشی