سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

استراتژی پرایس اکشن

سه استراتژی پرایس اکشن – پین بار، فیکی و اینساید بار

در این مقاله قصد داریم سه استراتژی پرایس اکشن بسیار پرکاربرد را برای شما توضیح دهیم؛ پین بار، اینساید بار و فیکی. این الگوهای معاملاتی در عین سادگی بسیار قدرتمند می باشند و اگر به درستی آن ها را فرابگیرید و با نظم و دیسیپلین در بازار اجرا کنید، مزیت خیلی بزرگی نسبت به دیگر تریدرهای فارکس خواهید داشت.

با این که این سه الگوی معاملاتی، هسته ی اصلی استراتژی پرایس اکشن ما را تشکیل می دهد اما نسخه های زیادی دارند و بسیار متنوع می باشند که ما در دوره ی آموزشی حضوری خود آن را به طور کامل آموزش می دهیم. با این حال، شما در این مقاله می توانید از پایه این سه استراتژی پرایس اکشن را فرابگیرید. پس بدون مقدمه می رویم سراغ اصل مطلب…


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


استراتژی پین بار ( Pin bar )

استراتژی پین بار یکی از اصلی ترین راههایی است که من بوسیله ی آن در فارکس معامله می کنم. پین بار دقت بسیار بالایی در بازارهای رونددار دارد خصوصا اگر در مناطق مستعد اتفاق بیافتد. پین بارهایی که در مناطق مقاومت و حمایت مهم اتفاق بیافتند به طور معمول دارای دقت بسیار زیادی هستند. پین بارها برای تغییرروند نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، البته می بایست حتما از کندلهای اطرافشان به راحتی قابل تمییز دادن باشد و به خوبی بازگشت از یک سطح حمایت یا مقاوت را نشان دهد. مثالی که در تصویر سمت چپ آورده ام را به دقت تماشا کنید.

در مثالی که در نمودار زیر آورده ام می توانید به راحتی پین بارهایی را که در روند صعودی بازار اتفاق افتاده اند را مشاهده کنید. همچنین می بینید که این روند صعودی قدرتمند پس از ایجاد دو کندل پین بار صعودی شکل گرفته است.

استراتژی فیکی ( Fakey )

استراتژی فیکی یا همان ساختگی ( فیکی ) نیز یک استراتژی پرایس اکشن بسیار ساده و راحت می باشد. این استراتژی بازگشت از یک سطح مهم حمایت و یا مقاومتی را نشان می دهد. معمولا بازار که در یک طرف در حال حرکت است، به ناگاه بازمی گردد فقط برای اینکه معامله گران تازه کار و بی تجربه را از میدان به در کند، در حالی که تریدرهای با تجربه دوباره بازار را به سمت و سوی اصلی و قبلی خود بازمی گردانند. الگوی فیکی یا ساختگی اغلب اوقات حرکت های بزرگی را در بازار منجر می شود.

همانطور که در شکل سمت چپ می بینیم، الگوی فیکی شامل یک الگوی اینساید بار است که به دنبالش یک شکست نامعتبر به سمت مخالف صورت گرفته که قیمت بسته شدنش در بازه ی همان اینساید بار است. تایید الگوی استراتژی فیکی نیز به وسیله ی شکست قیمت در خلاف جهت شکست نامعتبر قبلی است.

در نمودار نیز می بینیم که قیمت قبل از اینکه الگوی فیکی شکل بگیرد در حال صعود به سمت بالا بوده است. توجه کنید که الگوی فیکی پس از یک شسکت ناموفق از اینساید بار به سمت پایین شکل گرفته است. این شکست ناموفق به این دلیل بوده که تریدرهای بی تجربه قصد فروختن در قله ی قیمتی را داشتند زیرا گمان می کردند روند بازار نزولی خواهد شد، اما تریدرهای حرفه ای با دید بازی که از بازار داشتند متوجه این موضوع شدند و بازار به روند اصلی خود ادامه داد.

استراتژی اینساید بار ( Inside bar )

الگوی اینساید بار یک سیگنال ادامه دهنده ی قوی روند می باشد که برای پیدا کردن نقاط بازگشت قیمت می توان از آن استفاده نمود. با این حال اولین قدم جهت یادگیری معامله با استراتژی اینساید بار ، به عنوان یک سیگنال ادامه دهنده ی روند می باشد. بنابراین ما نیز همین کار را خواهیم کرد. همانطور که در شکل سمت چپ نیز میبینیم، اینساید بار به طور کامل توسط کندل قبلی خود احاطه شده است. این امر نشان دهنده ی تثبیت کوتاه مدت قیمت و سپس شسکت روند برای ایجاد روند جدید می باشد. استراتژی اینساید بار در تایم فریم ( قاب های زمانی ) روزانه و هفتگی موثرتر می باشد. در این تایم فریم ها ریسک این استراتژی کمتر و بازدهی آن حداکثر می باشد. استراتژی اینساید بار به همراه یک روند قدرتمند در بازار محبوب ترین شیوه ی معاملاتی ماست.

در مثال زیر ما در نمودار زوج ارز یورودلار با استفاده از استراتژی اینساید باردر یک روند قدرتمند وارد شده ایم.  این اینساید بار به محض شکست سطح حمایتی قیمت در بازار ایجاد شده است که با شسکت اینساید بار به سمت پایین سیگنال ورود ماشه چکانی شده و ورود قطعی است.

همانطور که در مثال های بالا به زیبایی مشاهده نمودید، معامله گری و ترید در فارکس آنچنان سخت و پیچیده نیست و با استفاده ی موثر از استراتژی پرایس اکشن و با کمی تمرین و ممارست می توانید به سودآوری معقولی دست یابید. اگر در اولین قدم های ورود به بازار هستید و یا هنوز به سودآوری مستمر نرسیدید می توانید از بخش سیگنال فارکس ما استفاده کنید و با آن ها هم سود کنید هم مهارت خود را افزایش دهید. هم ماهی بگیرید هم ماهی گیری را یادبگیرید!


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی