سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای معامله سودده و سریع در بازار مالی فارکس استراتژی اندیکاتور زیگزاگ است.اندیکاتور زیگزاگ تاثیر نوسانات تصادفی قیمت را کاهش می دهد و برای کمک به شناسایی روند اصلی قیمت و تغییرات روندها مورد استفاده قرار می گیرد. الگوی زیگزاگ به شما یک نگرش دستکاری نشده و خالص از وضعیت بازار می‌دهد که می‌توانید سویینگ های قیمتی را در تایم فریم های مختلف به خوبی ببینید و از آن ها بهره برداری کنید. به وسیله اندیکاتور زیگزاگ شما می توانید هم سویینگ ترید انجام دهید، هم اسکالپ کنید و هم در تایم فریم های بلند مدت تحلیل و ترید کنید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


همانطور که خودتان بهتر می دانید بازارها در حرکت های مستقیم صعود و نزول نمی کنند. هر کسی که تنها چند ثانیه به هر چارتی نگاه کند این موضوع را متوجه می شود. همیشه در بازارهای مالی از قبیل بورس و فارکس ما با حرکت های نوسانی، موج های الیوتی و قله ها و دره ها مواجه هستیم. به کمک الگوی زیگزاگ ما می توانیم نواحی پر پتانسیل قیمت را در این امواج پیدا کنیم.

چگونه اندیکاتور زیگزاگ به ما کمک می کند؟

این شاخص سر و صداهای اضافی در نمودار و چارت قیمتی را کاهش می‌دهد و روندهای اساسی را بیشتر و بهتر نشان می‌دهد.
شاخص زیگ زاگ در بازارهای با روند قوی بهترین عملکرد را دارد.

آشنایی با اندیکاتور Zig Zag

این اندیکاتور هر زمان که قیمت‌ها درصد مشخصی بیشتر از یک میزان از پیش انتخاب شده دچار تغییرات اساسی شود، روی چارت نمایان می‌شود. سپس خطوط مستقیم کشیده می‌شوند و این نقاط را به هم متصل می‌کنند.
این شاخص برای کمک به شناسایی روند قیمت‌ها استفاده می‌شود. این نشانگر، نوسانات تصادفی قيمت را حذف می‌کند و تلاش می‌کند تغییرات واقعي و اصلي روند را نشان دهد. خطوط اصلي تنها زمانی ظاهر می شوند که بین تفاوت قیمت در بالا و پایین يك نوسان، تفاوت بیشتر از درصد مشخص شده -اغلب %۵- باشد. با فیلتر کردن تغییرات جزئی قیمت، این شاخص تشخيص روندها را در همه بازه‌های زمانی آسان‌تر می کند.

شاخص زیگ زاگ اغلب همراه با نظریه امواج الیوت برای تعیین موقعیت هر موج در چرخه کلی استفاده می‌شود. معامله گران می‌توانند با تنظیمات درصد، نتايج مختلف را آزمایش کنند تا ببینند چه چیزی بهترین نتیجه را به آنان می‌دهد. به عنوان مثال، تنظيم ۴ درصد ممکن است امواج را واضح تر از تنظیم ۵٪ نشان دهد. سهام متفاوت از فاركس است و نيز الگوهای خاص خود را دارد، بنابراین به احتمال زیاد معامله گران باید درصد شاخص Zig Zag را متناسب با آن بهینه کنند.

اگرچه شاخص زیگ زاگ روندهای آینده را پیش بینی نمی‌کند، اما به شناسایی مناطق حمایت و مقاومت بالقوه بین نقاط بالا و پایین نوسانات قبلي کمک می‌کند. خطوط زیگ زاگ همچنین می‌توانند الگوهای معکوس را در چارت قيمتي نشان دهند. معامله‌گران می توانند از انديكاتورهای تحليل تكنيكال رایج مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اوسيلاتورها برای تأیید خرید یا فروش، در هنگام تغییر مسیر Zig Zag استفاده کنند.

اندیکاتور زیگزاگ یک ابزار تکنیکالی فوق العاده کاربردی است البته اگر شما می‌خواهید با الگوهای معاملاتی از قبیل امواج الیوت، فیبوناتچی یا هر ابزار دیگری که به نوعی با امواج سر و کار دارند معامله کنید.

از نظر بیشتر تحلیلگران این اندیکاتور در لیست ۵ اندیکاتور برتر متاتریدر قرار دارد که در صورت استفاده مناسب و به جا، کمک های شایانی در امر معامله گری به تریدر می کند. در ادامه این مقاله می خواهیم با جزئیات بیشتری و با ذکر یک مثال به نحوه ترید با آن بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

با استراتژی زیگزاگ چگونه کار کنیم؟

همانطور که گفتیم، زیگ زاگ یک ابزار تکنیکالی است که سویینگ های بالا و پایین بازار را مشخص می کند. این به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری به پیدا کردن آن ها بپردازید. در حقیقت در ابتدا هدف اصلی این ابزار فیلتر کردن نویزها و نوسانات گمراه کننده بازار است.

انديكاتور زیگزاگ در Metatrader یک ابزار اساسی برای معامله‌گران است که از آن برای ارزیابی احتمال تغییر روند در یک دارایی، ارز يا سهام استفاده می‌کنند. هنگامی که همراه با مقاومت‌ها، پشتيباني‌ها و …تجزیه و تحلیل و استفاده می‌شود، به شما کمک می کند تا بفهمید که چه زمانی بازار به طور فعال روند را معکوس كرده است یا یکی از سطوح قبلی را فرضا شكسته است. این به حذف بسیاری از شرایط پر سر و صدا که معمولاً در یک روند وجود دارد کمک می‌کند و تنها بر جهت گیری کلی آن حرکت تمرکز می کند.

این شاخص با استفاده از درصد مشخصی از حرکت قیمت این کار را انجام می‌دهد. چندین نظریه وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید، و این به عهده شماي معامله گر است. با این حال، ایده اصلی این است که اگر روند درصد معيني تغییر نکند، این روند اصلاً تغییر نکرده است. لازم به ذکر است که تنظیم پیش فرض ۵ است.

هنگامی که یک نشانگر زیگزاگ را روی نمودار اعمال می کنید، سر و صدای زیادی را در حرکات بلندمدت برطرف می کند، در نتیجه در نمودارهای بلندمدت بسیار موثرتر از نمودارهای کوتاه مدت است. این نمودار با یک خط ساده روی نمودار نشان داده شده است که تقریباً شبیه یک خط روند است، اما به بالا و پایین مجموعه خاصی از كندل‌ها توجه نمی‌کند. این مورد به سادگی روند را ترسیم می‌کند.

همچنبن براي مطالعه دقيق‌تر ميتوانيد اين لينك را مطالعه كنيد.

حذف کردن نوسانات فریب دهنده به شما این قابلیت را می دهد تا تصویر بزرگتر و شفاف تری از حرکات قیمتی را مشاهده کنید. به تصویر زیر دقت کنید.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

پارامترهای اندیکاتور زیگ زاگ باید به مقدار کافی از کندلهای بازار را جهت بررسی پوشش دهند  تا موج هایی که در چارت ملاحظه می فرمایید دقت بیشتری داشته باشند.

  • عمق یا Depth – این پارامتر در حقیقت تعداد کندلهایی را مشخص می کند که اندیکاتور جهت رسم امواج خود، تا آن مقدار برروی چارت به عقب می رود.
  • انحراف یا Deviation – این پارامتر که بر حسب درصد مشخص می شود به اندیکاتور می گوید که چه مقدار تغییر در جهت قیمت لازم است تا موج جدیدی شکل بگیرد.

هیچ تنظیم عالی برای این ابزار وجود ندارد ولی موضوعی که اهمیت دارد این است که شما به اندازه کافی در بازار وقت بگذارید و با این پارامترها بازی نمایید تا بهترین تنظیم را برای هر کدام از چارت هایی که ترید می کنید در بیاورید.

وقتی که در حال بازی کردن با این پارامترها هستید به نکات زیر حتما توجه بفرمایید:

  1. سیمتری یا نظم قیمتی می بایست به زیبایی قابل مشاهده باشد و امواج تا حد امکان هارمونیک باشند، تقریبا همانطور که در الگوی AB=CD مشاهده می کنیم.
  2. عمق می بایست مناسب باشد تا فاصله سویینگ های بالا و پایین به خوبی قابل تمیز دادن باشند.

دستورالعمل پیشنهادی معاملاتی با انديكاتور زيگزاگ

استراتژی معاملات نوسان ZigZag ارائه شده در زیر نیاز به استفاده از یک شاخص خاص دارد. برای تأیید الگوی ABCD، از الگوی افزودنی فیبوناچی استفاده خواهد شد. از آن برای مدیریت تجارت نیز استفاده خواهد شد. اکنون قبل از اینکه بیشتر پیش برویم، همیشه توصیه می کنیم یک تکه کاغذ و یک قلم بگیرید. قوانین این روش ورود را یادداشت کنید. برای این مقاله ما می خواهیم یک معامله خرید را بررسی کنیم.

مرحله شماره ۱: تنظیمات نشانگر ZigZag را برای عمق ۲۰ و انحراف ۵٪ تنظیم کنید

در ابتدا می خواهیم مطمئن شویم که ابزار ZigZag فقط نقاط برجسته و پر نوسان در بازار را نشان می دهد. برای این منظور ، ما باید حداقل از ۲۰ دوره برای عمق و ۵٪ انحراف استفاده کنیم تا نمایش دقیق نوسانات بازار انجام شود.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

مرحله شماره ۲: پس از برقراری دو موج نوسان اول، فیبوناچی اکستنشن را ترسیم کنید

برای ترسیم خط فیبوناتچی، ما به سه نقطه مرجع نیاز داریم. به محض اینکه دو موج اول الگوی زیگزاگ توسعه پیدا کرد ، ما سه سطح نوسان را ارائه می دهیم. ما قصد داریم از آنها برای ترسیم سطوح فیبوناچی اکستنشن استفاده کنیم.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

دلیل استفاده از سطوح پسوند فیبو این است که پیش بینی کنیم آخرین موج نوسان الگوی Zig Zag در کجا تشکیل خواهد شد.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ فقط برای تأمین و تکیه کردن معاملات خود به تنهایی در این شاخص ، نوسانات پایین را نشان می دهد. این دلیل اصلی استفاده از تاکتیک های تجاری مختلف است. از این تاکتیکها برای پیش بینی جایی که احتمال بیشتری برای پایان یافتن الگوی زیگزاگ وجود دارد استفاده می شود.

مرحله شماره ۳: صبر کنید تا موج سوم بین ۰٫۶۱۸ – ۰٫۷۸۶ یا بین ۱٫۰ – ۱٫۲۷۲ خاتمه یابد

واقعیت این است که تقارن بازار اغلب اتفاق نمی افتد. الگوی AB = CD احتیاج به دقت زیادی دارد تا اعتبار همه این شرایط را داشته باشد.

در طول کار با نرم افزار backtesting ما فهمیدیم که موج سوم الگوی زیگزاگ بین ۰٫۶۱۸ – ۰٫۷۸۶ یا ۱٫۰ – ۱٫۲۷۲ خاتمه می یابد.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

از آنجایی که نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم موج سوم به کجا ختم می شود ، قصد داریم یکی از تکنیک های تجاری مورد علاقه خود را برای مشخص کردن یک نقطه نوسان در بازار به کار بگیریم.

مرحله شماره ۴: صبر کنید تا شمع با کمتری بالاتر در سمت راست و چپ داشته باشید. نوار سمت راست باید بالای نوار سمت چپ شکسته شود.

الگوی سه نوار برای مشخص کردن یک نقطه نوسان بازار بسیار آسان است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که صبر کنید تا شمعی داشته باشید که هم در سمت چپ و هم در سمت راست آن شمع کمتری داشته باشد. برای اینکه این الگوی سه نوار تأیید شود ، به نوار سمت راست نیز نیاز داریم تا از بالای نوار از سمت چپ شکسته شود.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

برای درک بهتر چگونگی مشخص شدن زمان قرار گرفتن نوسان کم ، یک تصویر ساده ساخته ایم (شکل بالا را ببینید).

اکنون شما نیاز دارید که این الگوی بین ۰٫۶۱۸ – ۰٫۷۸۶ یا بین ۱٫۰ – ۱٫۲۷۲ توسعه یابد. استراتژی Zigzag تمام شرایط تجارت را برآورده می کند ، به این معنی که ما می توانیم به جلو حرکت کنیم و تشریح کنیم که چه شرایطی برای استراتژی ورودی ما ایجاد شده است.

مرحله شماره ۵: استراتژی اندیکاتور زیگزاگ: نزدیک به الگوی سه نوار خریداری کنید

بعد از اتمام الگوی سه نوار ، ما دیگر نمی خواهیم از دست بدهیم ، و می خواهیم در بازار بخریم. توجه کنید ما با استفاده از الگوی سه نوار برای پیش بینی نقاط بازار نوسان با همه استراتژی های تجاری خود استفاده می کنیم.

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

استراتژی اندیکاتور زیگزاگ برای معامله سودده در فارکس

مرحله شماره ۶: از بین رفتن ضرر محافظ خود را در زیر الگوی سه نوار مخفی کنید.

ضرر متوقف خواهد شد به زیر الگوی سه نوار. بسته به زمانی که معامله می کنید ممکن است ضرر متوقف شده شما کمی بزرگتر باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که الگوی سه نوار که در آن از بین رفته است حداقل یک خطر ۲٪ را حفظ می کند. شما نمی خواهید بیش از ۲٪ از حساب خود را در هر تجارت معینی ریسک کنید.

آخر اینکه ما باید سود خود را نیز مشخص کنیم. در زیر مشاهده کنید:

مرحله شماره ۷: سود یا سود برابر ۲ یا ۳ برابر بیشتر از ضرر Stop را بدست آورید.

اکنون ، هدف سود ما کجا می رود؟

الگوی کلاسیک ABCD اساساً شما را در نسبت پاداش ریسک ۱: ۱ نگه می دارد. همچنین ، در بسیاری از مواقع با الگوی ABCD ، بسیار مکرر خواهید دید که آن مناطق هدف رو به جلو قرار گرفته اند.

با این حال ، هنگامی که با اندیکاتور زیگزاگ معامله می کنید ، می توانید دو یا حتی سه برابر بیشتر از خطرات موجود را ضبط کنید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

طراحی ربات سفارشی