سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

آیا ریتریس تریدینگ به درد من می خورد؟

آموزش تریدینگ ویو

اگر به معامله در بازارهای مالی علاقه مند باشید، احتمالا به تکرار با عبارت “الگوی بازگشتی” یا “ریتریس تریدینگ” مواجه شده اید. اما آیا حقیقتا می دانید که اصلاحات قیمتی چه چیزی است و چرا این قدر اهمیت دارند که شما باید از آنها بهره مند شوید؟ شاید نه، اما حتی اگر بدانید هم مقاله امروز به شما آموزش می دهد چطور از این رویدادهای قدرتمند در بازار استفاده بهینه نمایید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


الگوی اصلاحی یا ریتریس تریدینگ؟

یک حرکت اصلاحی در بازار، کانسپت راحت و آسانی برای یادگیری است. به طور خلاصه، دقیقا همان چیزی است که از نامش بر می آید: یک بازه زمانی که در آن قیمت تا اندازه ای از حرکت قبلی خود را اصلاح می کند، حالا چه به سمت بالا و چه به سمت پایین. به عبارت دیگر قیمت از همان راهی که آماده است، باز می گردد.

چرا حرکت های اصلاحی مهم هستند؟ به چند دلیل: فرصت هایی طلایی جهت ورود به بازار هستند، به شما نقاط بسیار خوبی برای قرار دادن حد ضرر می دهند، نسبت ریسک به ریوارد را افزایش می دهند و… . ورود به معامله در یک حرکت اصلاحی همیشه بهتر از ورود به ترید در وسط یک روند است و در کنار ریسک پایین تر به دلیل حد ضرر کوچک تر، درصد موفقیت بیشتری را نیز در اختیار تریدر می گذارد.

حالا که با کلیت این ایده آشنا شدید اجازه دهید در مورد مزیت ها و معایب حرکت های اصلاحی صحبت کنیم.

مزایا و معایب ترید در ریتریس ها یا حرکت های اصلاحی

ابتدا بیایید در مورد برخی از مزیت های فوق العاده ریتریس تریدینگ صحبت کنیم. صادقانه بگویم، ریتریس تریدینگ مثل تک تیر انداز بودن است، که در آن شما قیمت را در بازه زمانی نسبتا طولانی دنبال می کنید و در یک موقعیت بسیار خوب، موقعیت معاملاتی خود را شکار می کند.

  • تریدها با درصد موفقیت بالاتر: ذات یک حرکت اصلاحی به این معناست که قیمت تمایل دارد به مسیر قبلی خود ادامه دهد، فقط به مقداری استراحت احتیاج دارد. بنابراین اگر شما یک یک سیگنال قدرتمند پرایس اکشنی دیدید که با حرکت اصلاحی همراه شده است، با یک ترید با درصد موفقیت بالا روبرو هستید زیرا تمام شرایط برای شروع یک حرکت قدرتمند آماده است. این حالت همیشه رخ نمی دهد اما با صبر کردن برای این قبیل تریدها، لطف خیلی بزرگی به خودتان و حساب معاملاتی تان کرده اید!
  • معاملات ضررده کمتر: حرکات اصلاحی انعطاف پذیری بیشتری در قرار دادن حد ضرر از خود نشان می دهند. عموما در این حالت جایگیری حد ضرر به نحوی انجام می شود که احتمال استاپ خوردن بی دلیل شما و سپس حرکت ترید به سمت حد سود خیلی کمتر از سایر مواقع است. همه تریدرها با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، اما حرکت اصلاحی شما را به این طریق اذیت نمی کند.
  • ریسک به ریوارد بهتر: ورود در حرکات اصلاحی به شما این قدرت را می دهد تا حد ضررهای کوچک را در کنار حد سود های بزرگ داشته باشید. به این طریق شما به خاطر ریسک به ریوارد بهتر، ضریب اطمینان بیشتری نسبت به سایر معاملات خود دارید.

معایب ریتریس تریدینگ

با این همه مزیتی که در بخش قبل ذکر کردیم لازم است که منصفانه به شما بگوییم که این روش معامله گری معایبی هم با خود همراه دارد. لابد می پرسید روشی که این همه از آن تعریف کردیم، دیگر چه عیب هایی می تواند داشته باشد؟

  • از دست دادن موقعیت های معاملاتی بیشتر: موقعیت های معاملاتی خوب قطعا از دست شما در خواهد رفت زیرا تمامی اوقات در بازار ما شاهد حرکت های اصلاحی نیستیم. این مورد می تواند شما را مرز کلافگی و اعصاب خوردی نیز برساند زیرا پشت سر هم تریدهایی را می بینید که می توانستید با آنها سوار بر موج کسب سود در مارکت شوید اما چون ریتریسی وجود نداشته، شما بی خیالش شده اید.
  • ترس و طمع: به دلیل مورد ذکر شده در بالا، شما صبر و تحمل کمتری را تجربه خواهید کرد و به همین دلیل ممکن است پا روی قوانین معاملاتی خود بگذارید و هر ترید بی سر و پایی را بگیرید!

بنابراین با این که این روش معاملاتی توسط تمام تریدرهای حرفه ای بازار توصیه می شود، می بایست خود را برای شرایطی که در این مقاله ذکر شد، حسابی آماده کنید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی