سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

آیا با سوگیری خوداسنادی در سرمایه گذاران آشنا هستید؟

پرتاب سکه و موفقیت در بازار فارکس و سرمایه‌گذاری

سوگیری خوداسنادی اشاره به گرایش افراد در نسبت دادن موفقیت هایشان به ویژگی های ذاتی خود مانند استعداد یا بصیرت دارد، در حالی که غالبا ریشه شکست های خود را در عوامل بیرونی مثل شانس بد می دانند. به عنوان مثال، دانش آموزانی که با موفقیت از پس یک امتحان بر می ایند، ممکن است هوش یا پشتکار خود را تحسین نمایند، اما وقتی نمره خوبی در امتحان کسب نمی کنند، غالبا از نمره دادن ناعادلانه شکایت دارند. یا ورزشکارانی که در یک مسابقه برنده می شوند، اغلب چنین استدلالی می کنند که مهارت ورزشی برتر خود را بروز داده اند، اما زمانی که می بازند، مدعی می شوند که قربانی بی عدالتی داور شده اند.

توصیف تکنیکی خوداسنادی

خوداسنادی یک پدیده روانشناختی است که موجب می شود افراد شکست های خود را به عوامل محیطی و موفقیت های خود را به عوامل ذاتی خود نسبت دهند. سوگیری خود اسنادی به دو گرایش یا سوگیری فرعی قابل تجزیه است:

  1. سوگیری خود ارتقایی: بیانگر آن است که افراد تمایل دارند، موفقیت های خود را به طور غیر منطقی، تحسین و ستایش کنند.
  2. سوگیری خود پشتیبانی: نشان دهنده پیامد یک عمل است و منظور از آن انکار غیر منطقی و عدم پذیرش مسئولیت پیامدهای شکست است.

سوگیری خود ارتقایی را می توان از بعد شناختی تشریح نمود. تحقیقات نشان داده است، در صورتی که افراد قصد پیروزی داشته باشند، پیامد های این تصمیم یعنی موفقیت در دستیابی به آن چیزی است که در ابتدا قصد آن را داشتند. بنابراین طبیعی است که افراد ارزش بیشتری برای موفقیت های خود نسبت به شکست هایشان قائل باشند، چرا که قصد آن ها پیروزی بوده است نه شکست. سوگیری خود پشتیبانی را می توان از بعد احساسی توضیح داد. برخی چنین استدلال می کنند که نیاز به حفظ عزت نفس (احترام به خود) مستقیما بر انتساب پیامدهای عمل تاثیر می گذارد، زیرا افراد هنگام تلاش برای درک شکست ها، از نظر روانی خود را مورد حمایت قرار می دهند. از آن جا که توضیحات احساسی و شناختی با هم مرتبط هستند، تشخیص این موضوع که کدام گونه از آن در یک موقعیت خاص موثر بوده است، مشکل به نظر می رسد.

پیشنهادات جهت برطرف کردن سوگیری خوداسنادی

مجددا ضرب المثل قدیمی وال استریت را به یاد آورید که شاید بهترین هشدار در برابر خطرات سوگیری خود اسنادی باشد: “ذهن خود را با مشاهده یک بازار رو به ترقی و داغ، مغشوش نکنید.” به دفعات دیده شده است، وقتی تصمیمات مالی سرمایه گذاران به نتیجه می رسد آن ها به خاطر زیرکی و ذکاوتشان به خود می بالند، اما وقتی تصمیمات، خیلی سودآور از آب در نمی آید، با مقصر شناختن فردی یا چیزی، خود را دلداری می دهند.

در بسیاری از موقعیت ها هیچ استدلالی کاملا درست نیست. پیامدهای سرمایه گذاری معمولا ناشی از چند عامل است، مثلا کاهش ارزش سهام در یک بازار رو به ترقی و داغ می تواند به یک اندازه تصادفی و پیچیده باشد. گاهی اوقات خطا مربوط به عواملی خارج از کنترل سرمایه گذار است مانند تقلب یا سو مدیریت.

یکی از بهترین کارهایی که سرمایه گذاران می توانند انجام دهند، این است که به سرمایه گذاری های موفق و ناموفق تا آنجا که ممکن است، به طور عینی و بی طرفانه نگاه کنند. اما اکثر مردم وقت کافی صرف نمی کنند تا عوامل پیچیده متعددی را که به آن ها در کسب سود کند، تجزیه و تحلیل کرده و یا اینکه برای مواجه شدن با اشتباهات بالقوه ای که موجب تشدید و وخیم تر شدن یک زیان می شود وقت کافی تخصیص نمی دهند. تجزیه و تحلیل پس از رویداد، یکی از بهترین ابزارهای یادگیری در آرایش و چیدمان سرمایه گذاری است.

آگاه بودن از این قواعد به شما کمک می کند که بر هر نوع عادت نامناسبی که دارید، غلبه کرده و نیز اتکای خود را بر استراتژی هایی که نتیجه مطلوبی برای شما در پی داشته است، تقویت نمایید.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید


 

طراحی ربات سفارشی