سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

آموزش ترید ارز دیجیتال | بهترین روش های ترید

آموزش ترید ارز دیجیتال | بهترین روش های ترید

بازار ارزهای دیجیتال با رشد چشمگیر خود تاثیر بسازیی بر روی اشخاص جامعه گذاشته است. به طوری که امروزه کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که چیزی از ارزهای دیجیتال نداند یا به ترید کردن مشغول نباشد. ارزهای دیجیتال رویای پولدار شدن و کسب درآمد سریع را به سر بیشتر افراد جامعه انداخته و آن‌ها در کنار شغل اصلی خود به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز مشغولند. افراد با این رویا وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند و چون اموزش ترید در ارزهای دیجیتال را ندیده‌اند به سرعت به مشکل می‌خورند و دارایی‌های خود را از دست می‌دهند. از این رو ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش ترید ارز دیجیتال بپردازیم تا شما در این بازار کمتر دچار ضرر شوید.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


ارز دیجیتال چیست؟

پیش از شروع دوره آموزش ترید ارز دیجیتال بهتر است بدانیم که ارز دیجیتال چیست؟ ارز دیجیتال به آن دسته از دارایی‌های گفته می‌شود که ماهیت فیزیکی ندارند، اما ارزشی خیلی بیشتر از برخی از اجناس گران قیمت دارند. ارزهای دیجیتال به ۳ دسته میم کوین، آلت کوین و شت کوین تقسیم می‌شوند که همه آن‌ها را می‌توانید از صرافی‌ها خریداری کنید. به عنوان مثال شیبا یک شت کوین می‌باشد که افراد زیادی مشغول به خرید و فروش این دارایی دیجیتال هستند. صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی‌‎های ارز دیجیتال می‌باشد که می‌توانید از آن ارزهای دیجیتال خریداری کنید. گذراندن دوره اموزش صرافی نیز یکی از مواردی است که هر تریدر باید پیش از خرید و فروش ارز دیجیتال به آن وارد باشد. با مقاله آموزش صرافی بایننس به راحتی می‌توانید به ترید کردن ارزهای دیجیتال در این صرافی مشهور مشغول شوید.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

در بخش دوم مقاله اموزش ترید ارز دیجیتال رایگان قصد داریم شما را با مفهوم ترید ارز دیجیتال چیست، آشنا کنیم. اصولاً به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار و صرافی‌ها ترید کردن گفته می‌شود. هدف افراد از انجام این کار کسب درآمد و افزایش دارایی‌های خود در بازه‌های مختلف می‌باشد. تعداد و گستردگی ارزهای دیجیتال زیاد است و تریدرها براساس علایق و تحلیلات خود بر روی آن‌ها به خرید و فروش رمزارزهای مشغول می‌شوند. به طور کلی منظور از ترید کردن، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به تکرار و پی در پی می‌باشد.

معامله گر یا تریدر کیست؟

شما به عنوان خواننده اموزش ترید در ارز دیجیتال باید بدانید که تریدر به چه کسی گفته می‌شود. معامله‌گر یا تریدر شخصی است که با هدف کسب سود از ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها وارد بازار می‌شود. این افراد با مطالعه ارزهای دیجیتال و مشاهده نمودارات قیمتی آن‌ها در بازه‌های مختلف دست به خرید و فروش رمزارزهای می‌زنند. تریدر باید دارای یک سری ویژگی باشد و به آن‌ها نیز پای بند باشد و برای موفقیت در این بازار آن‌ها را انجام دهد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است.

  1. توانایی درک سریع مطالب و تحلیل
  2. توانایی ریسک کردن
  3. صبور و عاقل باشد
  4. توانایی حدس وضعیت ارزهای دیجیتال از روی نمودار قیمتی آن‌ها
  5. فعال باشد و فقط نظاره گر نباشد
  6. زمان ورود و حروج از بازار را حدس بزند
  7. آشنایی با نحوه نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، یکی دیگر از بخش‌های اموزش ترید در ارز دیجیتال می‌باشد. ارزهای دیجیتالی که در جدول زیر برای شما در مقاله اموزش ترید ارز دیجیتال رایگان آورده شده است، از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌باشند. تمامی این ارزهای دیجیتال را می‌توانید از صرافی نوبیتکس با ریال خریداری کنید و سپس آن‌ها را به صرافی بایننس انتقال دهید. برای انتقال دارایی‌های خود بین دو صرافی می‌توانید مقاله آموزش انتقال ارز از نوبیتکس به بایننس را مطالعه کنید.

[ninja_tables id=”۸۴۷۷″]

روش های تحلیل بازار

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر نوسان‌ترین بازارهای مالی است. از این رو تریدرها باید با روش‌های تحلیلی این بازار آشنایی خوبی داشته بشاند تا بتوانند این بازار را پیش بینی و تحلیل کنند. تحلیل درست بازار موجب این می‌شود که سرمایه گذاری یا ترید کردن شما ثمره خوبی داشته باشد و درآمدتان چند برابر شود. تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال دو روش تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که تریدرها با استفاده از این دو می‌توانند به راحتی از این بازار کسب درآمد کنند. توجه داشته باشید که می‌توان از هر دو روش برای تحلیل بازار استفاده کرد یا اینکه یکی از این دو را برای تحلیل بازار به کار گرفت.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تریدرها با ساتفاده از الگوها و شاخص‌هایی که از روی نمودارهای ارزهای دیجیتال متوجه می‌شوند، دست به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال می‌زنند. برای این که بتوانید از این تحلیل استفاده کنید باید تجربه خوبی در بازار داشته باشید و از همه مهم‌تر توانایی تحلیل بازار از روی نمودارها را داشته باشید. تریدرهایی که از این نمونه تحلیل استفاده می‌کنند از اندیکاتورهای مختلفی استفاده می‌کنند. برای استفاده از این روش و آشنایی بیشتر با آن مقاله آموزش تحلیل تکنیکال را مطالعه نمایید.

تحلیل فاندامنتال

تریدرها با استفاده اخباری که درباره دارایی‌هایی دیجیتال منتشر می‌شود، می‌توانند دست به خرید یا فروش دارایی‌های دیجیتال بزنند. این نمونه از اخبار منجر به تغییر برخی از دارایی‌های دیجیتال نظیر شت کوین‌ها می‌شوند. به عنوان مثال چندی پیش ایلان ماسک با تغییر دادن لوگوی توییتر به لوگوی دوج کوین، سبب افزایش قیمت این دارایی دیجیتال شد. از این رو پیگیری اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز به خودی خود می‌تواند یکی از راه‌های تحلیل بازار به شمار بیاید. برای آشنایی با تحلیل فاندامنتال می‌توانید مقاله آن را مطالعه نمایید.

تفاوت ترید کردن با سرمایه گذاری چیست؟

بیشتر افرادی که وارد بازارهای مالی می‌شوند با معنی ترید و سرمایه گذاری آشنایی ندارند و معمولاً این دو را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. هدف اصلی سرمایه گذاری استثمار کردن یا هول کردن مقداری از یک دارایی است برای دریافت سود و سرمایه بیشتر؛ اما در ترید کردن دقیقاً بر خلاف این موضوع است. افراد در ترید کردن به دنبال سودهای کم در مدت زمان کوتاه می‌گردند و حصور فعال‌تری در بازار دارند. سرمایه گذاری ریسک کمتری دارد از این رو سود و رشد سرمایه را بیشتر تضمین می‌کند؛ اما در ترید کردن ریسک معامله بالا است. سرمایه گذاران به خرید سهام و یا بخشی از یک دارای می‌پردازند؛ اما در ترید کردن افراد به طور مرتب در حال خرید و فروش دارایی‌هایی دیجیتال هستند.

هدف سرمایه گذاری سود زیاد در مدت زمان زیادی است؛ اما هدف ترید کردن کسب سود زیاد و یا کم در مدت زمانی کوتاه است. به طور کلی تفاغوت‌های زیادی بین ترید کردن و سرمایه گذاری وجود دارد که نباید این دو را با یکدیگر اشتباه کرد.

آموزش ترید ارز دیجیتال

دوره آموزش ترید ارز دیجیتال یکی از دوره‌های است که پیش از خرید و فروش رمزارزهای باید آن را بگذرانید. چرا که نادیده گرفتن آن عوایق خوبی برای تریدرها به همراه ندارد و در بیشتر مواقع منجر به از دست دادن سرمایه آن‌ها می‌شود. به عنوان آشنایی با جفت ارزها، کمک بسیار زیادی به افراد در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کند، چرا که انتخاب اشتباه آن‌ها از بزرگترین اشتباهات معامله‌گران می‌باشد. زمانی که قصد دارید دو ارز غیر یکسان را معامله کنید، باید از جفت ارزهای استفاده کنید به این صورت که ارز اول، ارز پابه و ارز دوم، ارز قیمت‌گذاری می‌باشد. بهترین روش های ترید ارز دیجیتال عبارت است از:

بهترین روش های ترید ارز دیجیتال
خرید و فروش فوری(Scalping) خرید و فروش روزانه(Day Trading)
خرید و فروش نوسانی(Swing Trading) خرید و فروش با موقعیت گیری(Position Trading)
تقلید کردن(Copy Trading) معاملات معکوس(Reverse Trading)
استرتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum trading) فِیدینگ تریدینگ(Fading trading)
محدوده نوسان(Range trading)

اسکالپ تریدینگ(Scalping)

یکی از روش‌هایی که جزئی از اموزش ترید ارزهای دیجیتال می‌باشد، خرید و فروش آنی یا همان اسکالپ تریدینگ می‌باشد. این نوع از معاملات معمولاً در بخش معاملات اسپات در صرافی‌های ارزهای دیجیتال وجود دارد و از آنجا تریدرها می‌توانند ارزهای دیجیتال را فوری خرید و فروش کنند. کسب سود در این نوع از خرید و فروش خوب می‌باشد، چرا که تریدر مقداری ارز دیجیتال را به قیمتی پایین خریداری می‌کند و در پند دقیقه بعد با قیمت بیشتری می‌فروشد.

خرید و فروش روزانه(Day Trading)

خرید و فروش روزانه یکی دیگر از روش‌هایی که ما در مقاله اموزش ترید ارزهای دیجیتال برای شما عزیزان آورده‌ایم. برخی از تریدرها ارزهای دیجیتالی را روزانه خریداری می‌کنند و در آخر همان روز به فروش می‌رسانند. این افراد براساس تحلیلاتی که بر روی ارز دیجیتال مورد نظر داشته‌اند دست به چنین اقدامی می‌زنند و با امید کسب سودی اندک در آخر همان روز آن را می‌فروشند.

خرید و فروش نوسانی(Swing Trading)

این دسته برخلاف دو دسته دیگر، قصد خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند، اما نه برای فروش در همان روز یا به صورت آنی. ای دسته از تریدرها یک برنامه زمانی خاصی برای فروش دارند و ارز دیجیتال خریداری شده را در زمانی دیگر می‌فروشند. این افراد با استفاده از تحلیلات تکنیکال و فاندامنتالی که بر روی ارز مورد نظر انجام می‌دهند به این نتیجه می‌رسند که این ارز دیجیتال در ماه‌ها یا هفته‌های بعد افزایش می‌یابد. این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌های تریدینگ می‌باشد که در مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال برای شما آورده‌ایم. تریدرهایی که از این روش استفاده می‌کنند، اگر زمان ورود و خروج از بازار را درست حدس بزنند، سود خوبی کسب خواهند کرد.

خرید و فروش با موقعیت گیری(Position Trading)

این بخش از مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال، مناسب افرادی است که علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت دارند. سرمایه‌گذاران با تحلیل فاندامنتال و تکنیکالی که بر روی ارز دیجیتال مورد نظر خود و بررسی وضعیتی بیت کوین دست به خرید می‌زنند. پوزیشن یا موقعیتی که آن‌ها در نظر می‌گیرند، معمولاً بین ۲ تا ۱۲ ماه می‌باشد. این روش در نظر آسان به نظر می‌رسد، اما نیازمند پیروی از یک سری قوانین می‌باشد.

تقلید کردن(Copy Trading)

این روش مناسب افرادی است که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. افراد تازه کار می‌توانند یک تریدر موفق را الگوی خود قرار بدهند و همانند او به خرید و فروش بپزدازند و کسب درآمد کنند. افرادی که این روش را پیش می‌گیرند بیا دبه این نکته توجه کنند که اولاً همه دارایی خود را صرف خرید آن ارز دئیجیتالی که تریدر حرفه‌ای کرده است، نکنند. همچنین به این توجه کنند که آن شخص نیز ممکن است دچار اشتباه و اشکال شود.

معاملات معکوس(Reverse Trading)

یکی دیگر از روش‌های ترید که منجر به سود فراوان برای تریدرها می‌شود، ترید معکوس یا معاملات معکوس است. با استفاده از این استراتژی در بازارهای مالی به خصوص ارز دیجیتال به راحتی میتوانید درآمد دلاریتان را افزایش دهید. به عنوان مثال دارایی دیجیتالی روند صعودی داشته و همچنان در حال ادامه دادن این روند است، در این روش استراتژی معامله گران با استفاده از ابزارها و الگوهای تحلیل تکنیکال نظیر الگوهای مثلثی تکنیکال روند نزولی این دارایی را پیش بینی می‌کنند. تریدرها با پیش‌بینی این روند سود زیادی کسب خواهند کرد؛ هر چند که در صورت پیش‌بینی اشتباه ضرر زیادی نیز متحمل خواهند شد. از این رو استفاده از این استراتژی معاملاتی برای کسانی مناسب است که در ترید ارز دیجیتال به اندازه کافی تبهر دارند.

تریدرها با توجه به اطلاعاتی که از سطوح مقاومت و حمایت بدست می‌آورند وارد بازار می‌شوند. این استراتژی در کنار پرایس اکشن اسمارت مانی می‌تواند سود زیادی را برای تریدر به همراه داشته باشد؛ چرا که ضرر کردن با روش یا دوره اسمارت مانی تقریباً صفر است. زمانی که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما به خط یا سطوح حمایت نزدیک شود، سیگنال خرید می‌دهد؛ چرا که احتمال افزایش قیمت وجود دارد. همچنین زمانی که قیمت ارز دیجیتال به سطوح مقاومت نزدیک شود، سیگنال فروش می‌دهد؛ چرا که حاکی از نزولی بودن قیمت آن است.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

یازده − چهار =

طراحی ربات سفارشی