سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

آشنایی با نرخ بهره در دنیای ارز دیجیتال

آشنایی با نرخ بهره در دنیای ارز دیجیتال

وا‌م‌دهی و وام‌گیری تبدیل به یکی از حوزه‌های جذاب دنیای ارزهای دیجیتال شده است و پلتفرم‌های زیادی در حال ارائه‌ چنین خدماتی هستند. وام‌ها همیشه با وثیقه همراه هستند و جالب است بدانید که مجموع سرمایه‌های قفل‌شده در پلتفرم‌های وام‌دهی از چندین میلیارد دلار عبور کرده که نشان از علاقه‌ کاربرها به این حوزه دارد.

هرچند دنیای کریپتو هنوز اول راه است و پلتفرم‌های وام‌دهی نیز بسیار نوپا هستند، اما فعالیت آن‌ها در این زمینه باعث به وجود آمدن مفهوم جدیدی مثل نرخ بهره در دنیای ارزهای دیجیتال شده است که خود باعث جذب سرمایه‌گذارها به این حوزه می‌شود.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


در بازارهای مالی سنتی، نرخ بهره به‌نوعی نشان‌دهنده‌ سلامت اقتصادی کشور است و پایه‌ بسیاری از مدل‌های ارزش‌گذاری دارایی‌ها را مشخص می‌کند. نرخ بهره به‌عنوان شاخصی برای محاسبه‌ میزان سوددهی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آتی نیز استفاده می‌شود و تاثیر مستقیمی در میزان علاقه‌ مردم به دریافت و پرداخت وام دارد.

مفهوم نرخ بهره ارزهای دیجیتال

نرخ بهره مشخص‌کننده‌ مقدار مبلغی است که وام‌گیرنده علاوه بر اصل وام، باید به وام‌دهنده پرداخت کند. تمام پلتفرم‌های وام‌دهی در حوزه‌ ارزهای دیجیتال بر اساس نرخ بهره فعالیت می‌کنند.

زمانی که یک فرد یا یک سازمان بخواهد وام دریافت کند، قبول می‌کند که موقع بازپرداخت، درصدی از مقدار وام را علاوه بر اصل مبلغ، به وام‌دهنده پرداخت کند که به آن «نرخ بهره» (Interest rate) گفته می‌شود.

نرخ بهره در دنیای ارزهای دیجیتال هم وجود دارد و باعث می‌شود کاربرها تمایل داشته باشند دارایی‌های دیجیتال خود را به‌صورت وام در اختیار دیگران قرار دهد تا از این طریق سود بیشتری عایدشان شود؛ یعنی این کار نسبت به نگهداری ارزها در کیف پول، سود بیشتری دارد، چون علاوه بر افزایش قیمت رمزارزها در طولانی مدت، مقدار آن‌ها نیز با دریافت سود حاصل از وام‌ها بیشتر می‌شود. در حقیقت نرخ بهره نوعی انگیزه بین کاربران ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آن بخش از سرمایه‌ها که راکد و بی‌استفاده بودند نیز وارد یک چرخه‌ جدید مالی شوند.

با وجود اینکه پلتفرم‌های وام‌دهی سود خوبی برای سرمایه‌گذارها دارند و همچنین باعث رشد صنعت کریپتو می‌شوند، اما هنوز درصد خیلی کمی از بازار به این حوزه اختصاص دارد و تازه اول راه است. با وجود اینکه ارزش بازار کریپتو چند ماهی است که ترلیون دلاری شده، حوزه‌ وام‌دهی هنوز در محدوده‌ی ۲۰ میلیارد دلاری قرار دارد.

حجم کم سرمایه‌ در گردش، یکی از مشکلات این حوزه‌ نوپا است. دیگر فاکتور‌های مهم که بلوغ یک حوزه را نشان می‌دهند، «اختلاف نرخ بهره» (Interest rate Variance) و «نوسان نرخ بهره» (Interest rate Volatility) هستند که در ادامه بیشتر در موردشان صحبت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

یک × پنج =

طراحی ربات سفارشی