سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس

آشنایی با اندیکاتور و اسیلاتور در تحلیل تکنیکال

کانال های روند و نحوه ترسیم صحیح آنها

برای موفقیت و کسب سود بالا در بازار بورس استفاده از تحلیل تکنیکال ضروری است. با استفاده از تحلیل تکنیکال در برابر بروس می توان بهترین و مناسب ترین زمان را برای معامله تشخیص داد. از جمله ابزارهایی که در تحلیل در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران قرار دارد، اندیکاتورها و اسیلاتورها است. از این رو، لازم و ضروری است، که به تفاوت ها و تشابه هایی که بین این دو ابزارها در تحلیل تکنیکال وجود دارد، واقف بود و با داشتن اطلاعات دقیق بتوان بهترین و مناسب ترین زمان را برای خرید و فروش تشخیص داد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


تحلیل تکنیکال

بسیاری از افرادی که به نوعی با سرمایه گذاری در بازارهای مختلفی مالی سرو کار دارند، با تحلیل تکنیکال آشنایی دارند. تحلیل تکنیکال از جمله ابزارهایی است، که معامله گران و سرمایه گذاران و تحلیل گران انواع بازارهای مالی مانند بازار بورس با استفاده از آن سعی در تجزیه و تحلیل وضعیت بازار دارند و می تواند به پیش بینی های درست و دقیق در مورد روند بازار دست بزنند. از این رو، با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان سود خود را در بازار بورس به حداکثر رساند و ضرر و زیان خود را به حداقل کاهش داد. از تحلیل تکنیکال دو ابزار کاربردی وجود دارد، که با استفاده از آن می توان انواع تجزیه و تحلیل ها را از وضعیت بازار انجام داد. از جمله این بزارها می توان به اندیکاتورها و اسیلاتورها اشاره کرد.

اندیکاتورها

برای این که بتوان تفاوت ها و شباهت های اندیکاتور و اسیلاتورها را تشخیص داد، در درجه اول بهتر است، به معرفی و تعریف آن ها بپردازیم. یکی از بخش های مهم و اساسی در تحلیل تکنیکال اندیکاتورها می باشند. اگر بخواهیم از معادل فارسی برای اندیکاتورهای استفاده کنیم، می توانیم از کلماتی مانند شاخص و یا مقیاس استفاده کنیم. بنابراین منظور از اندیکاتور شاخص هایی است، که با استفاده از آن می تواند میانگین حجم معاملات و روند سهم را به راحتی و آسانی تشخیص داد. علاوه بر این با استفاده از اندیکاتورها می توان به پیش بینی وضعیت آینده حرکات بازار پرداخت و بر اساس این پیش بینی ها بهترین و مناسب ترین زمان را برای خرید و یا فروش پیدا کرد. بنابراین اندیکاتورها می توانند هشدارهای لازم را برای خرید و یا فروش در بازار به ما بدهند.

از اندیکاتورها در بازارهای مالی و بر اساس تغییرات گذشته قیمت می توان به سه شکل مختلف استفاده کرد. در ابتدا باید توجه داشت، که اندیکاتورها ابزاری هشدار دهنده هستند. با استفاده از آن ها می توان علائم و نشانه های تغییرات زیاد و گسترده در بازار را تشخیص داد. در درجه دوم، امکان پیش بینی قیمت ها در آینده نزدیک است. از این رو، با استفاده از آن می توان زمان مناسب برای ورود به بازار را تشخیص دهد. در نهایت باید گفت که از اندیکاتورها می توان برای تایید استفاده نمود. تحلیل گران با استفاده از آن روند بازار را پیش بینی کرده و برای تایید گرفتن از آن استفاده می کنند.

به طور کی باید، گفت که اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال از چهار بخش و قسمت مختلف تشکیل می شود. این چهار بخش اندیکاتور عبارتند از:

– روندها

– حجم ها

– اندیکاتور بیل ویلیامز

– اسیلاتورها

روندها اصلی ترین و مهم ترین ابزار تحلیل تکنیکال هستند، که می تواند در بازارهای بین المللی مانند فارکس و غیره استفاده شود. با دنبال کردن روندها می توان تغییرات بازار را شناسایی نمود. ولی قسمت حجم ها در اندیکاتور، میزان و حجم معاملات را نشان می دهد. از این رو، برای تشخیص میزان و حجم معاملات می توان از این قسمت استفاده نمود. اندیکاتور بیل ویلیامز نیز که به نام خالق آن شناخته می شود، شامل یکسری از اندیکاتورها است. از جمله معروف ترین اندیکاتور بیل ویلیامز می توان به  alligator اشاره کرد. در نهایت باید به به قسمت آخر اندیکاتورها اشاره کرد، که از آن ها با نام اندیکاتورهای اسیلاتورها یاد می شود. بنابراین اگر دقت داشته باشیم، متوجه می شویم، که اسیلاتورها قسمت و بخش چهارم اندیکاتور است.

اسیلاتورها

همان طور که گفته شد، می توان متوجه شد، که اسیلاتورها خود قسمتی از اندیکاتور می باشند. در زبان فارسی می توان به اسیلاتورها نوسانگرنماها گفت. با استفاده از این اندیکاتورها ما می توانیم زمان مناسب برای ورود درست را تشیخص دهیم. امروزه بهترین و محبوب ترین نوع اسیلاتور، اسیلاتور relative strength index است، که معمولا با صورت کوتاه و اختصاص RS شناخته می شود. بنابراین باید گفت که اسیلاتورها خود زیر مجموعه و بخشی از اندیکاتورها می باشند.

وقتی که اسیلاتورها در بالاترین و یا پایین ترین مقدار خود برسد، در این حال، این طور تفسیر می شود، که حرکت قیمت ها در حال حاضر بسیار سریع و زیاد است و از این رو، لازم است که در آن تغییراتی ایجاد شده و به تصحیح و یا توافق در مورد آن اقدام کرد.

تفاوت های اندیکاتورها و اسیلاتورها

با این تعریف و آشنایی اجمالی که در مورد اندیکاتور و اسیلاتورها به ارائه شد، می توان تا حدودی به تفاوت ها و شباهت های آن ها پی برد. از جمله تفاوت هایی که بین اندیکاتور و اسیلاتورها وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– زیر مجموعه بودن اسیلاتور

اولین و مهم ترین ویژگی ها میان اندیکاتور و اسیلاتور وجود دارد، این است، که اسیلاتورها زیر مجموعه اندیکاتورها می باشند و خود یکی از قسمت های چهار گانه اندیکاتور است. بنابراین نباید میان این دو اصطلاح اشتباه کرد و این دو را به جای هم به کار برد. بلکه باید به تفاوت هایی که بین این دو وجود دارد، توجه داشت و در زمان استفاده به آن دقت نمود.

– نحوه نمایش

اسیلاتورها معمولا به صورت پنجره ای جداگانه و در پایین نمودارها در تحلیل تکنیکال نمایش داده می شوند. ولی در مقابل اندیکاتورها به صورت کلی و عموما بر روی نمودار سهم سوار است و حرکت می کند. بنابراین اولین تفاوت میان اندیکاتور و اسیلاتورها همین نحوه نمایش و نشان دادن آنها در تحلیل تکنیکال است.

– وجود محدوده اشباع خرید و فروش

سومین تفاوتی که بین این دو وجود دارد، به محدوده آن ها مربوط می شود. اسیلاتورها معمولا دارای دو محدوده هستند. یکی محدوده اشباع خرید و دیگری محدوده اشباع فروش است. منظور از اشباع خرید، مرحله ای است که خریداران در آن مرحله خسته شده اند و از این رو، امکان ورود فروشندگان وجود دارد. همچنین منظور از اشباع فروش، محدوده ای است که فروشندگان در آن خسته شده و امکان ورود خریداران ورود دارد.

این درحالی است، که اندیکاتورها به طور کلی چنین ویژگی را ندارند. بنابراین امکان تشخیص محدوده اشباع خرید و فروش تنها در اسیلاتورها امکان پذیر است. در اکثریت اسیلاتورها محدوده اشباع خرید را بالای ۷۰ و محدوده اشباع فروش را کمتر از ۳۰ در نظر کی گیرند. در این محدوده اسیلاتور نشان از اوج هیجان زدگی معامله گران در خرید و فروش را نشان می دهد. بنابراین در زمان انجام معامله و خرید و فروش باید حتما به این نکته توجه کرد.

– واگرایی

چهارمین تفاوتی که بین اندیکاتورها و اسیلاتورها وجود دارد، مربوط به واگرایی است. در این مورد باید گفت که واگرایی تنها در اسیلاتورها کاربرد دارد و از آن ها در اندیکاتورها استفاده نمی شود و از این رو، واگرایی در اندیکاتورها  هیچ گونه کاربردی ندارند.

برای واگرایی گرفتن محبوب ترین و بهترین اسیلاتورها می توان به اسیلاتورهای MACD، RSI و CCI اشاره کرد.


تماس و واتس آپ اکسپرت سفارشی: ۰۷۷۳۳۴۳۳۲۱۱ – ۰۹۹۲۹۱۶۹۳۰۷

برچسب ها: سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و طراحی ربات متاتریدر و برنامه نویسی ربات متاتریدر و طراحی ربات فارکس و برنامه نویسی ربات فارکس


 

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

هجده − 3 =

طراحی ربات سفارشی